SEAT Leon w wersji III 2.0 TDI MT (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu hatchback produkowany w latach od 2012 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1968 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 215 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.1 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1220 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4228 mm, jest szerokie na 1810 mm, a wysokość jego jest równa 1461 mm. Rozstaw osi na poziomie 2601 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: SEAT
Model: Leon
Generacja: III
Seria: SC hatchback 3-drzwi
Modyfikacja: 2.0 TDI MT (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Hatchback
Lata produkcji: 2012 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4228 [mm]
Szerokość: 1810 [mm]
Wysokość: 1461 [mm]
Rozstaw osi: 2601 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1544 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1514 [mm]
Masa własna: 1281 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 380 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 380 [litr]
Ładowność: 509 [kg]
Masa całkowita: 1790 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3590 [kg]
Średnica zawracania: 10.10 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1968 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: od 3 500 do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 81.0 [mm]
Skok tłoka: 95.5 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 3 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Manualna (ręczna)
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.00 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.10 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 3.60 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.4 [s]
Zasięg: od 1 000 do 1 390 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 50 [litr]
Prędkość maksymalna: 215 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Pół-niezależne, Amortyzatory, Kolumny MacPhersona