Volkswagen Bora w wersji I 1.9 TDI AT (115 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu sedan produkowany w latach od 1998 do 2005 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1896 cm³ (1.9L) osiągający maksymalną moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 310 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 192 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 6.3 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 873 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4376 mm, jest szerokie na 1735 mm, a wysokość jego jest równa 1446 mm. Rozstaw osi na poziomie 2510 mm występuje zazwyczaj w małych samochodach miejskich należących do segmentów A i B.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Volkswagen
Model: Bora
Generacja: I
Seria: Sedan
Modyfikacja: 1.9 TDI AT (115 KM)
Rodzaj nadwozia: Sedan
Lata produkcji: 1998 - 2005
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4376 [mm]
Szerokość: 1735 [mm]
Wysokość: 1446 [mm]
Rozstaw osi: 2510 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1513 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1494 [mm]
Masa własna: 1333 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 785 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 455 [litr]
Ładowność: 537 [kg]
Masa całkowita: 1870 [kg]
Średnica zawracania: 11.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1896 [cm³]
Moc silnika: 85 [kW] | 115 [KM]
Maksymalne obroty: od 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 310 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk bezpośredni – wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 80.0 [mm]
Skok tłoka: 96.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 2
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 1 900 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 8.50 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 6.30 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.10 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11.5 [s]
Zasięg: od 650 do 1 080 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 192 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe