Jaguar XF w wersji X260 2.0 D AT (163 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2015 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1999 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o ośmu przełożeniach która przenosi napęd na tylne koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.4 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 219 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1222 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4955 mm, jest szerokie na 1987 mm, a wysokość jego jest równa 1496 mm. Rozstaw osi na poziomie 2960 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Jaguar
Model: XF
Generacja: X260
Seria: kombi
Modyfikacja: 2.0 D AT (163 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2015 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4955 [mm]
Szerokość: 1987 [mm]
Wysokość: 1496 [mm]
Rozstaw osi: 2960 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1605 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1607 [mm]
Masa własna: 1680 [kg]
Prześwit: 116 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1700 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 565 [litr]
Ładowność: 580 [kg]
Masa całkowita: 2260 [kg]
Średnica zawracania: 11.61 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1999 [cm³]
Moc silnika: 120 [kW] | 163 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 380 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 87.5 [mm]
Skok tłoka: 83.1 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 2 500 [obr/min]
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 8
Rodzaj napędu: Tylny
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.50 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 3.80 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.4 [s]
Zasięg: od 960 do 1 450 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO VI
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 219 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Wielowahaczowe, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Amortyzatory, Sprężyny śrubowe