Ford S-Max w wersji I 2.0 TDCi DPF AT (140 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu minivan produkowany w latach od 2006 do 2010 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1997 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 11.6 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 193 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 7.2 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 972 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4768 mm, jest szerokie na 1884 mm, a wysokość jego jest równa 1658 mm. Rozstaw osi na poziomie 2850 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Ford
Model: S-Max
Generacja: I
Seria: Minivan
Modyfikacja: 2.0 TDCi DPF AT (140 KM)
Rodzaj nadwozia: Minivan
Lata produkcji: 2006 - 2010
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4768 [mm]
Szerokość: 1884 [mm]
Wysokość: 1658 [mm]
Rozstaw osi: 2850 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1578 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1600 [mm]
Masa własna: 1743 [kg]
Prześwit: 150 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 2000 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 285 [litr]
Ładowność: 762 [kg]
Masa całkowita: 2505 [kg]
Średnica zawracania: 11.90 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1997 [cm³]
Moc silnika: 103 [kW] | 140 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 85.0 [mm]
Skok tłoka: 88.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 9.70 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 7.20 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 5.70 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 11.6 [s]
Zasięg: od 720 do 1 230 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO IV
Pojemność zbiornika paliwa: 70 [litr]
Prędkość maksymalna: 193 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Stabilizator przechyłów