Ford Focus w wersji III Lift 2.0 TDCi PowerShift (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2014 do 2018 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1997 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 370 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8.9 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 208 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.4 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1250 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4560 mm, jest szerokie na 1823 mm, a wysokość jego jest równa 1510 mm. Rozstaw osi na poziomie 2648 mm występuje zazwyczaj w samochodach kompaktorych z segmentu C przeznaczonych glówne do jazdy po mieście.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Ford
Model: Focus
Generacja: III Lift
Seria: kombi
Modyfikacja: 2.0 TDCi PowerShift (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2014 - 2018
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4560 [mm]
Szerokość: 1823 [mm]
Wysokość: 1510 [mm]
Rozstaw osi: 2648 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1544 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1534 [mm]
Masa własna: 1396 [kg]
Prześwit: 160 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 476 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 476 [litr]
Ładowność: 654 [kg]
Masa całkowita: 2050 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3550 [kg]
Średnica zawracania: 11.00 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1997 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 3 750 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 370 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 85.0 [mm]
Skok tłoka: 88.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 2 000 do 3 250 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna PowerShift
Liczba biegów: 6
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.20 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.40 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.00 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.9 [s]
Zasięg: od 1 060 do 1 380 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 55 [litr]
Prędkość maksymalna: 208 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe