Mazda 6 w wersji GG 2.0 AT (141 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2002 do 2005 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1999 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 141 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 181 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o czterech przełożeniach która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 12.0 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 190 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 8.8 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 64 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 727 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4700 mm, jest szerokie na 1780 mm, a wysokość jego jest równa 1480 mm. Rozstaw osi na poziomie 2675 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mazda
Model: 6
Generacja: GG
Seria: kombi
Modyfikacja: 2.0 AT (141 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2002 - 2005
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4700 [mm]
Szerokość: 1780 [mm]
Wysokość: 1480 [mm]
Rozstaw osi: 2675 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1540 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1540 [mm]
Masa własna: 1435 [kg]
Prześwit: 130 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1690 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 505 [litr]
Ładowność: 495 [kg]
Masa całkowita: 1930 [kg]
Dopuszczalna masa przyczepy (z hamulcami): 3430 [kg]
Średnica zawracania: 11.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) zasilany benzyną
Pojemność silnika: 1999 [cm³]
Moc silnika: 104 [kW] | 141 [KM]
Maksymalne obroty: do 6 000 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 181 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Wtrysk wielopunktowy – każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz, umieszczony w kolektorze, przed zaworem dolotowym
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Średnica cylindra: 87.5 [mm]
Skok tłoka: 83.1 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 4 100 [obr/min]
Rodzaj paliwa: E5, E10, Pb95 - benzyna
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 4
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 11.90 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 8.80 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 6.90 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 12.0 [s]
Zasięg: od 540 do 930 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 64 [litr]
Prędkość maksymalna: 190 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Podwójne wahacze, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów