Mitsubishi Montero w wersji III 3.2 DI-D AT (165 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu suv produkowany w latach od 1999 do 2003 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 3200 cm³ (3.2L) osiągający maksymalną moc 165 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 373 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach która przenosi napęd na cztery koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 13.8 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 170 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 10.5 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 857 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy sześć miejsc dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 7 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4775 mm, jest szerokie na 1845 mm, a wysokość jego jest równa 1855 mm. Rozstaw osi na poziomie 2780 mm jest zarezerwowany dla samochodów klasy średniej z segmentu D. Pozwala to podróżować w miarę komfortowo nawet pięciu dorosłym osobom (z bagażem) na dłuższych dystansach.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Mitsubishi
Model: Montero
Generacja: III
Seria: SUV 5-drzwi
Modyfikacja: 3.2 DI-D AT (165 KM)
Rodzaj nadwozia: Suv
Lata produkcji: 1999 - 2003
Liczba miejsc: 7
Wymiary i masa
Długość: 4775 [mm]
Szerokość: 1845 [mm]
Wysokość: 1855 [mm]
Rozstaw osi: 2780 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1560 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1560 [mm]
Masa własna: 2155 [kg]
Prześwit: 235 [mm]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1700 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 215 [litr]
Masa całkowita: 2810 [kg]
Średnica zawracania: 11.40 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 3200 [cm³]
Moc silnika: 121 [kW] | 165 [KM]
Maksymalne obroty: do 3 800 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 373 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Średnica cylindra: 98.5 [mm]
Skok tłoka: 105.0 [mm]
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: do 2 000 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna
Liczba biegów: 5
Rodzaj napędu: 4x4
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 13.30 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 10.50 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 8.80 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 13.8 [s]
Zasięg: od 680 do 1 020 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO III
Pojemność zbiornika paliwa: 90 [litr]
Prędkość maksymalna: 170 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Wentylowane tarcze hamulcowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Podwójne wahacze, Sprężyny śrubowe, Stabilizator przechyłów
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe, Kolumny MacPhersona, Stabilizator przechyłów