Darowizna

Darowizna

17 Sie 2009, 18:41

Witam. Tydzien temu sprowadzilem auto z Niemiec. Jestem swiezym kierowca i kiedy obliczylem skladke OC zamurowalo mnie... pond 3000zl na rok. Dlatego chcialbym o wyjasnienie pewnej sytuacji. Na umowie Kupna widnieje moje imie i nazwisko... jednak chcialbym darowac tacie czesc auta bym mogl wziac ubezpieczenie na niego.. Jakie kroki musze podjac i ile procent darowac tacie bym mogl ubezpieczyc auto na niego. Czy wymagana jest wizyta w Urzedzie skarobwym?
Pozdrawiem i Dziekuje za odpowiedz
gr8graf
Nowicjusz

Miejscowość: Łódź

umowa darowizny, współwłasność

18 Sie 2009, 09:46

oczywiście możesz ojcu darować część pojazdu.
Zasadniczo nie ma to znaczenia ile % mu podarujesz i tak będzie on współwłaścicielem i zawsze będziecie musieli razem w sprawie samochodu chodzić (mówię o urzędzie komunikacji)

Procedura jest taka:
1. załatwiasz dokumenty w urzędzie celnym - akcyza, skarbowym, tłumaczenia dokumentów, badanie techniczne, opłata recyklingowa osobiście.

tu możesz wyliczyć akcyzę i wydrukować 8 niezbędnych dokumentów do powyższych urzędów
[link wygasł]

2. po odbiorze dokumentów
sporządzacie z ojcem umowę darowiznyą
tu możesz pobrać
[link wygasł]

3. żeby ojciec nie musiał z Tobą do urzędu komunikacji wystarczy, że weźmiesz od niego upoważnienie
tu możesz pobrać
[link wygasł]

pozdrawiam

Dariusz Sawicki
pozdrawiam

Dariusz Sawicki

Masz problem z rejestracją samochodu?
Daj znać zajmiemy się tym za Ciebie.
DariuszSawicki
Stały forumowicz

Miejscowość: Wrocław
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Audi Design Close-Up - wzornictwo Audi obiera nowy kierunek Audi Design Close-Up - wzornictwo Audi obiera nowy kierunek
    Wzornictwo Audi obiera nowy kierunek. Z jednej strony jego celem jest zwiększenie różnic pomiędzy poszczególnymi seriami modelowymi, z drugiej w stylistyce przyszłych generacji Audi mają być bardziej widoczne ...