Diesel czy benzyna

02 Cze 2008, 10:55

Na tak krótkie trasy nie opłaci się również przerabiać go na LPG - Zanim prerzełączysz się na LPG,to silnik musi jechać na benzynie i to na ssaniu.Tak więc np. w zimie,na Pb będziesz musiał przejechać około 3,4,5 km na Pb(w zależności od temperatury).Natomiasy w lecie jest lepsza sytuacja - wystarczy w cirepły dzień przejechać około 1 km i silnik przechodzi na LPG.Często zdarza sie też,że jak rano uruchomisz silnik n przełączy się on na LPG,to później na LPG przełączącza się on praktycznie od razu.
Na tak krótkie trasy nie polecam też takich wielkich pojemności - pamiętaj,że na tych np[. 2 km(np. dojazd do sklepu),silnik pracował będzie cały czas na ssaniu i bedzie żarł mnóstwo paliwa.Jeżeli robisz do 20 km dziennie,tolepiej kup sobie jakiś mniejszy silniczek - góra to 1,3 ccm.Jest wiele takich małych,ale wygodnych samochodów.No i moc ponad 100 koni,tez ci jest chyba niepotrzebna do takiej jazdy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Cze 2008, 18:20

1. cały czas nassaniu no nie przesadzaj jak mialem CC to juz po 100m ssanie ręcznie sam wyłączalem

2. a co do lpg to na gaz przełącza sie dosłownie po 1-2minutach pracy co daje ok 200-1km jazdy na benzynie
nie mam zamiaru auta sprzedawac wiec chyba sie to szybko zwróci, bo lpg o polowe tańszy

3.
Jest wiele takich małych,ale wygodnych samochodów

np jakie?

4. jeszcze raz mówie robie ok 6tys km rocznie co będzie najlepiej oplacalne lpg czy diesel? wliczając przeglądy i naprawy
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

03 Cze 2008, 08:42

Na tak krótkie trasy,to ani to,ani to ci się nie opłaci.Wyjdzie w sumie na jedno - różnicę w cenie jaka jest między dieslem,a Pb,zapłacisz za instalację gazową,która nie prędko ci się zwróci.Lepiej wyjdziesz na Pb,kupując małe autko - np. Punto,Atos itp.
Pisałeś o Audi A4 - tam nie ma ssania ręcznego.Nie wyłączysz go po 100-200 metrach.Poza tym,nie ma tak,że przełączysz się na LPG kiedy chcesz.Temp. cieczy chłodzącej w silniku musi mieć minimum 20-30 stopni.W przeciwnym razie,gaz do komory spalania będzie dochodził w postaci płynnej,a nie gazowej i silnik będzie spalał go o wiele więcej.Szybciej też wykończysz reduktor.Tak więc za naprawy instalacji gazowej i przegląds zapłacisz może tyle co byś zaoszczędził na ON.
W twoim przypadku opłaci ci się tylko silnik benzynowy,a niewielkiej pojemności.A jak zrobisz to już twój wybór.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2008, 16:35

MotoAlbercik napisał(a):Na tak krótkie trasy,to ani to,ani to ci się nie opłaci.Wyjdzie w sumie na jedno - różnicę w cenie jaka jest między dieslem,a Pb,zapłacisz za instalację gazową,która nie prędko ci się zwróci.Lepiej wyjdziesz na Pb,kupując małe autko - np. Punto,Atos itp.
Pisałeś o Audi A4 - tam nie ma ssania ręcznego.Nie wyłączysz go po 100-200 metrach.Poza tym,nie ma tak,że przełączysz się na LPG kiedy chcesz.Temp. cieczy chłodzącej w silniku musi mieć minimum 20-30 stopni.W przeciwnym razie,gaz do komory spalania będzie dochodził w postaci płynnej,a nie gazowej i silnik będzie spalał go o wiele więcej.Szybciej też wykończysz reduktor.Tak więc za naprawy instalacji gazowej i przegląds zapłacisz może tyle co byś zaoszczędził na ON.
W twoim przypadku opłaci ci się tylko silnik benzynowy,a niewielkiej pojemności.A jak zrobisz to już twój wybór.

z twojej gadki wynika ze ten co jezdzi przynajmniej kompaktem to robi duuuuuuzo km
to co ludzie od domu do pracy mają 100km? przeciez większość ludzi robi autem krótkie trasy 2-20km
ja jezdzilem kiedys
audi a4 1,8 na gazie sekwencyjnym to pamiętam ze przełączał sie na gaz po ok 500m a wtedy temp na dworze wynosila w okolicach 10C
i 1,8 20v 125KM spalał ok 9l gazu (na odcinkach 4-5km)
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

04 Cze 2008, 12:03

No teraz to już cię nie rozumiem - chciałeś wiedzieć,jakie zasilanie jest najbardziej oszczędne na krótkich trasach.Napisałem ci,a ty sugerujesz,że wiesz lepiej.Po co więc pytasz o to na forum,skoro i tak wiesz lepiej?
No i po co ci na takie trasy do pracy samochód o pojemności 1,8 ccm?Żeby wydawać kasę na paliwo i to niepotrzebnie i bez sensu?Dlaczego nie lepiej kupić mniejsze autko,które spala mniej paliwa i są mniejsze opłaty,np o poj. 1,2 ccm?A chodziło ci przecież jak dobrze zrozumiałem o oszczędność...
Tak więc piszę jeszcze raz - na takie krótkie trasy,najbardziej oszczędnym będzie samochód z zasilaniem benzynowym.Na gaz nie opłaca się przerabiać,ponieważ nie zwrócą ci się koszty eksploatacji.Tak samo diesel - różnica w cenie między tym samym silnikiem na PB i ON też ci sie nie zwróci.No i do tego dochodzą koszty napraw.Weź też pod uwagę markę samochodu i części,które się zużywają podczas eksploatacji - filtry,hamulce,tłumiki,opony itd - do większych samochodów i markowych,częsci te są o wiele droższe niż do mniejszych.
A jeżeli masz inne zdanie,to kup taki jaki chcesz - przecież to ty będziesz nim jeździł i go utrzymywał.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Cze 2008, 07:22

sprzedawac raczej nie zamierzam
to poleć mi jakis maly samochód z silnikiem 1,2 czy 1,4 który będzie mial klime do 15tys zł
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan GT-R
    Choć GT-R jest w zasadzie zupełnie nowym autem, wprowadzonym na rynek w 2008 roku, wprost wywodzi się od sportowych wersji modelu Skyline o takim samym oznaczeniu. A te nigdy nie były dostępne ze zdejmowanym dachem. Nawet ...

05 Cze 2008, 11:28

No nie przesadzaj - ja mam szukać ci samochód?Masz internet,to szukaj.
Mogę ci jeszcze doadzić(aczkolwiek z małych samochodów będzie ciężko) żebyś poszukał sobie taki samochód z już zamontowaną instalacją gazową.Ale do 15 tyś będzie ciężko.Szybciej znajdziesz taki o poj. 1,5 - 1,6.Ale to max poj. jak dla ciebie(jezeli szukasz oszczędności).
Ja np. niedawno kupiłem Nubirę II kombi z silnikiem 2,0 DOHC z instalacją LPG,klimą,ABS-em,elektrycznie sterowanymi i podgrzewanymi lusterkami,centralnym zamkiem,alarmem,immo itd za 13,5 tyś.Jest z 31 grudnia 1999 r.Samochód tani w eksploatacji i tani jeżeli liczyć części zamienne.Oczywiście w porównaniu z innymi samochodami z takim wyposażeniem.
Tak więc jeżeli chcesz,to napewno znajdziesz.
Tak więc albo mały,benzynowy,albo ciutek większy z LPG.Ale takiego ciutek większego nie kupuj bez instalacji LPG.Chyba,że trafisz na mały z LPG,co naprawdę będzie ciężko za tą kasę,którą masz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Cze 2008, 17:11

bo niema takich aut! tz z silnikiem do 1,4 za mniej niz 15tys zł z klimą i elektryką
chcialbym jakies niemieckie a nie fiata, daewoo itp najlepiej audi, vw, forda, opla
wlasnie szukam oszczędności i najtańsze auto jakie znalazlem do ok 10tys zł to volvo v40 (full wypas) za 12kafli kupi sie juz z calkiem dobrym silnikiem beznynowym 1,8, mam placic ponad 10kafli za auto klasy A, B bez klimy jesli moge kupic duzo lepsze?
vw passata b5 tez raczej nie kupie, jednak audi a4 kupie za 14tys zł co o nim sądzicie,
mysle tez poważnie nad mondeo 1 bądź 2 jednak dlaczego one są takie tanie, z full wypasem i klimą chodzą po 4-8tys zł
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

06 Cze 2008, 01:19

bo niema takich aut! tz z silnikiem do 1,4 za mniej niz 15tys zł z klimą i elektryką

Najłatwiej powiedzieć, że nie ma. A jak są?
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Szukanie zajęło mi jakieś 4 minuty. Jakby poszukać dłużej to znalazłoby się i więcej i coś ciekawszego.
silnikiem beznynowym 1,8, mam placic ponad 10kafli za auto klasy A, B bez klimy jesli moge kupic duzo lepsze?

Nie bardzo też wiem o co Ci chodzi. W pierwszym poście piszesz praktycznie tylko o oszczędności, pytasz co się bardziej opłaca. Koledzy Ci piszą, że przy tak niskich przebiegach najlepiej żebyś sobie kupił benzynę i to o małej pojemności, a Ty nie, bo się uparłeś 1.8.

No i OK, niech będzie 1.8, ale będzie palić więcej, a to już mało ekonomicznie i oszczędnie.

A tak poza tym, to na trasę 2 km polecam spacer, a na 20 km - rower. Taniej, ekonomiczniej, zdrowiej i mniej stresów, bo w korkach się nie stoi ;)
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

06 Cze 2008, 08:18

1. przeciez astra to ta sama klasa co v40 czyli kompakt (C)

2. ile będzie mi palic 1,8 7-9l to moge znieść...

3. koledzy a czym sie różni głównie silnik 1,8 90KM od 1,8 16v 116KM
co daje to 16v ze 16 zaworów? a jakie są wrazenia z jazdy w porównaniu do tej samej pojemności np w audi 80,
16v to nowocześniejszy silnik, mniej palący ale mniej dynamiczny i trzeba go wkręcac, jest bardziej głośny 16v, mam racje? gdzies tak czytalem

pozdrawiam
lukasz54
Początkujący
 
Posty: 106

18 Sty 2010, 02:21

[quote="WitP_tsaJ4145"]to zdecydowanie benzyna. Dizel spali ci dużo na tak krótkim odcinku - nawet może więcej od PB. Ewentualne naprawy tej maszynerii też będą częstsze niż benzyny.

diesel więcej niż benzyna...koń by się uśmiał...jeżdżę dieslem 1.9 wcześniej do Niemiec do roboty spalanie 4,5l do 120km/h, 5l do 140km/h...teraz jeżdżę po mieście non stop i spalanie mam 5,5l a w zimie 6l...i większe nie będzie bi silnik nie ma komputera ani ssania automatycznego a tylko ręczną zmianę konta wtrysku(nie dawki) więc na starym dieslu można po mieście śmigać...dziewczyna ma escorta kombi 1.8TD 90PS i jeździ nim tylko do pracy około 4km w jedna stronę...spala jej 6.5l ropki, a jazda na niedogrzanym, więc nie rozumiem takiego gadania...tym bardziej, że wcześniej jeździła sieną 1.6 16v i spalała jej na tych samych odcinkach 11.5l. Potem się dowiedziałem,żę to jest normalne spalanie Sieny...jedynie można porównać np. vw polo z silnikiem 1.9SDI i 1.0MPI...diesel spali w mieście 6-7l bo komputer już poda więcej na zimnym itd. a benzyna weźmie też ze 7-8l to w tym przypadku nie opłaca się diesel w pozostałych raczej diesel...
Seat Toledo 1.9D
Ford Escort 1.8TD Intercoler
wozo13
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 72
Miejscowość: Radom

18 Sty 2010, 22:05

Diesel znacznie dłużej się nagrzewa niż benzyniak, a niedogrzany silnik silnik pali dużo więcej niż tej który już osiągnął swoją właściwą temperaturę...

Ogólnie przyjemniej mi się jeździ benzynowym, ma większy zakres użytecznych obrotów, jest bardziej responsywny, elastyczny, szybszy, cichszy (szczególnie przy prędkościach do 100-120km/h, potem różnica się zaciera z uwagi że diesel ma wtedy trochę mniejsze obroty). No i benzynowe są mniej awaryjne i tańsze w naprawach niż nowoczesne turbo diesle. Z drugiej strony w dieslu podoba mi się że lepiej przyspiesza na niższych obrotach i mniej pali, ale jeździłem 3 dieslami i 4 benzyniakami i pomijając aspekt ekonomiczności jakoś bardziej mi podchodzi benzynka...
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

22 Sty 2010, 16:45

Benzynka w 99% ma lepsze przyśpieszenie, bo ma większy zakres użytecznych obrotów no i jest lżejsza czasem nawet o 100kg przy podobnej mocy. Z tymi obrotami to chodzi o to że diesel dobrze ciągnie od 2000 do 4000 obrotów na minutę, a atmosferyczna benzyna w zależności od konstrukcji od 3000-4000 do 6000-7000tys. Na ogół nie trzymasz silnika nawet benzynowego w granicach 3500 jadąc sobie po mieście, tylko na jakiś 2000-2500, i jak chcesz nagle przyśpieszyć mocniej, to musisz zrobić redukcję. A w dieslu nie, bo mając 2000 obrotów to jest optymalna wartość do przyśpieszenia.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

23 Sty 2010, 21:59

Jeżeli będziesz jezdzić w dłużesz trasy i chcesz miec wiecej koni to wybierz diesela. A jeżeli będą to krótkie trasy to lepiej słabszą benzynke.

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 21:03 ]
Za 15000 możesz kupić Opla Astre 2 1.6(105KM)
Lukasz150
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Miejscowość: Dąbrowa Białostocka