Diesel czy Benzyniak?

05 Lut 2023, 09:44

Witam, chce sprzedać swoje auto benzyniak na inne po prostu chyba mam do niego pecha włożyłem w niego z 10 tysięcy w ciągu trzech lat, a może i nawet i więcej.
Więc tak zastanawiam się czy nie kupić diesla octavie II generacja 1.9 lub 1.6 tdi niestety mam do pracy 2-3km lecz codziennie po za praca jeżdżę 40km (20km w jedna strone druga 20km) czasami w tygodniu się zdarzy, że zrobie zamiast jednego dnia 45km (razem z praca) to np. 80km
Dodam, że ta trasę co jeżdżę codziennie to jest to droga szybkiego ruchu lecz później około 5km normalna (60km/h 80km/h)
Jaka wasza opinia diesel czy benzyniak?
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 09:54

Przy starym dieslu jest wysokie ryzyko wtopy finansowej. Do tego nie wiemy jaką miałeś benzynę i w jakim stanie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lut 2023, 10:00

Też to biorę pod uwagę i szukam trochę z mniejszym przebiegiem.
Co do benzyny Hyundai ix20 1.4 90km 2010 rocznik przez trzy lata były robione (nie wypisując tarcz itd.)
- Akumulator
- Alternator
- Przednia szyba (wymiana)
- Zderzak, błotnik, lampa (spotkanie z sarna)
- Klimatyzacja (naprawa)
- Łączniki itp.
- Uszczelka pod głowica (aktualnie i nie wiem czy coś jeszcze tam dojdzie)

Z jednej strony szkoda mi go teraz sprzedawać bo może teraz działać lecz trochę już w niego włożyłem i chyba mam do niego pecha.
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 10:11

drejkbr napisał(a):Z jednej strony szkoda mi go teraz sprzedawać bo może teraz działać lecz trochę już w niego włożyłem i chyba mam do niego pecha.

Robiłeś normalny serwis + upg nie wiem czemu ale jeszcze te silniki miewają problem z rozrządem często kończy się wymianą słupka.

Podsumowując jak nie wymieniłeś silnika co jest sporym kosztem to niestety nie ma dla Ciebie auta bo wszystko o czym piszesz jest normą i przy dieslu raczej będzie drożej.

drejkbr napisał(a):, chce sprzedać swoje auto benzyniak na inne po prostu chyba mam do niego pecha włożyłem w niego z 10 tysięcy w ciągu trzech lat, a może i nawet i więcej.

A tu zakrzywiasz rzeczywistość :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lut 2023, 10:15

Czyli według ciebie szybki lepiej zostawić hyundaia i dać mu drugą szanse?
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 10:41

drejkbr napisał(a):Czyli według ciebie szybki lepiej zostawić hyundaia i dać mu drugą szanse?

Ale jaką szanse ? Zwykły serwis + upg + spot z sarną to wszystko może przytrafić się w każdej opcji silnikowej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lut 2023, 10:44

Okej, a czy według ciebie jest sens np. przy przebiegu który mam około 170 tysięcy zamontować lpg?
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 10:58

drejkbr napisał(a):a czy według ciebie jest sens np. przy przebiegu który mam około 170 tysięcy zamontować lpg?


Spokojnie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lut 2023, 11:04

Trochej to auto spala nawet 9l także chyba lpg to dobry pomysł według mnie.
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 13:45

drejkbr napisał(a):po prostu chyba mam do niego pecha włożyłem w niego z 10 tysięcy w ciągu trzech lat, a może i nawet i więcej.

drejkbr napisał(a):przez trzy lata były robione (nie wypisując tarcz itd.)
- Akumulator
- Alternator
- Przednia szyba (wymiana)
- Zderzak, błotnik, lampa (spotkanie z sarna)
- Klimatyzacja (naprawa)
- Łączniki itp.
- Uszczelka pod głowica (aktualnie i nie wiem czy coś jeszcze tam dojdzie)

Największe koszty to chyba poniosłeś po spotkaniu z sarną? A za to nie wiń samego samochodu - kasę włożyłeś, ale ze swojej winy, a nie z winy samochodu...Akumulator raz na kilka lat tak czy inaczej musisz wymienić - to nie lata 80, że aku wytrzymywał 10 lat :) Alternator tak samo - co jakiś czas trzeba go regenerować, bo zużywają się zazwyczaj szczotki, uszkodzić się może regulator napięcia ( normalne rzeczy w każdym samochodzie ), Klimatyzacja również - co jakiś czas trzeba uzupełnić czynnik, bo jak o to nie zadbasz, to uszkodzisz sprężarkę ( nie wiemy co się stało z tą klimą ), łączniki, wszelkie gumy, klocki, tarcze itd to normalne zużycie. Ja tutaj nie widzę powodów, żeby wydanie tych 10 tyś w ciągu 3 lat było spowodowane awaryjnością samochodu. Wymieniłeś same rzeczy, które normalnie zużywają się w każdym innym aucie. Jedynie pod uwagę można wziąść ceny tych części, ale chyba nie odbiegają one od typowych cen takich części w innych autach. Spotkania z sarną też nie ładuj do tergo wora, bo sam samochód nie ma z tym nic wspólnego. A zawsze możesz wykupić mini AC albo pełne AC i wtedy za takie zderzenie z sarną naprawisz z ubezpieczenia.
Tom tak odnośnie tych "awaryjności" tego auta.
Jak się zastanawiasz jednak nad zmianą, to to, czy warto kupić Diesla jest dużo uzależnione od tego, gdzie te kilometry pokonujesz. Bo mimo, że jest tego sporo, to np. jak te 40 km jedziesz w większości przez miasta, to diesel nie bardzo. No i zależy jaki diesel - czy ma DPF czy nie. Bo to jest teraz w Dieslach najważniejsze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lut 2023, 15:55

Octavia 1,9 spoko wybór, na pewno przyjemniejsza jazda, niuton zrobi swoje, do tego wygodniejsze auto i spali mniej paliwa.
Tylko tam też coś może być do roboty, swoją drogą w 10 letnim aucie naprawiane alternatora? I to pewnie przy śmieszny przebiegu? Hyundai raczej średnio jak widać wypada na tym tle.

Możesz poszukać Octavii 1,9 BJB, BKC ale zwróć uwagę na stan, szczególnie typowych elementów dieslowskich (układ napędowy, sprzęgło, turbosprężarka itd..)
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

05 Lut 2023, 17:17

drejkbr napisał(a):Trochej to auto spala nawet 9l także chyba lpg to dobry pomysł według mnie.

Załóż LPG i trzymaj się z daleka od diesli szczególnie jak będziesz szukał czegoś w podobnych kwotach i na wolnym rynku.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lut 2023, 18:09

Tak jak wspomniałem, że bym jeździł te 40km trasą ekspresowa.
Spotkanie z sarna około 3600zł.
A co do napraw normalnych to owszem lecz teraz mnie czeka wydatek uszczelki głowicy gdzie dostałem informacje, że już kiedyś było już coś robione (nie oryginalna uszczelka oraz nie dokręcone dwie śruby)
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 18:11

Już 13 letni pojazd :)
Octavie są spoko lecz zastanawiam się czy jednak zostawić hyundaia.
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16

05 Lut 2023, 18:12

Dziękuje za pomoc szybki chyba tak zrobie ale to dopiero latem może.
drejkbr
Nowicjusz
 
Posty: 16