Diesel\gaz z segmentu C 11-12tys

18 Lip 2018, 15:44

1.8 TDCI :no:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lip 2018, 15:53

mike napisał(a):2, 6, 7 wydają się spoko


hmm a one mają TDCI i ktoś mi tu kiedyś pisał (chyba nawet Twoja osoba) że te nowsze TDCI były ok.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

18 Lip 2018, 16:02

mike napisał(a):1.8 TDCI :no:

A to nie jest właśnie ten porządany silnik-bez DPF?
Ten 1.8TDCI ma malowany cały bok i ruda wychodzi więc odpuszczam.

W takim razie Focus MKII = polować 1.6 czy 2.0 TDCI?

Proszę o propozycje za jakimi autami jest sens się rozglądać z moimi pieniędzmi oprócz poniższych? (aby nie trafić na minę)
- Focus MK II 1.6 lub 2.0 TDCI
- Astra H 1,9CDTI
- C4 1.6 lub 2.0 HDI

Poszerzam zakres segmentu C do "dużych B i małych D". Któryś z poniższych jest szansa znaleźć w przyzwoitym stanie?
Kia Cee'd; Golf 5 (3d)l Fiat Bravo II; Seat Ibiza III;

Może jakieś ładne krótsze sedany w tej cenie?
Nie ukrywam że ważne dla mnie, aby auto nie wyglądało jak na granicy zabytku.
stoma
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 0- 0-1989
Auto: VW Polo
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lip 2018, 16:07

Za 12 tyś zł zapomnij, o nadającym się do jazdy ceedzie i bravo II. Do obu musialbys dołożyć do ok 17-18 tyś zł. Możesz popatrzeć na 307 z tymi silnikami co C4.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Lip 2018, 16:47

1.8 TDCI w mk2/Mondeo mk4 to stary silnik znany jeszcze z czasów Sierry i pierwszego Mondeo. Jego jedyną zaletą jest brak DPF do końca produkcji, wadą (wadami): dość duże spalanie, drogi osprzęt, 99% aut na rynku po flotach (stąd ceny tych poliftów)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lip 2018, 17:06

Barol napisał(a):hmm a one mają TDCI i ktoś mi tu kiedyś pisał (chyba nawet Twoja osoba) że te nowsze TDCI były ok.


ale nie w aucie za 11-12 tys
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Lip 2018, 17:07

mike napisał(a):1.8 TDCI w mk2/Mondeo mk4 to stary silnik znany jeszcze z czasów Sierry i pierwszego Mondeo.


Tam to akurat był zwykły 1.8 TD
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Lip 2018, 17:11

Masz rację, mój skrót myślowy - 1.8 TDCI w Focusie mk2/Mondeo mk4 to rozwinięcie silnika znanego z Forda Sierra/Mondeo mk1
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14082
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lip 2018, 17:54

Niby coś wiecie ale nie wiecie w którym kościele gra.

Unikaj TDCi , jeżeli chcesz diesla w fordzie to tylko TDDI on jest na starej pompie i nie do zaje..ia.

W fordach coś poprawili niby od 2009 r.

Jak byś był chętny to mam focusa MK1 1.8 TDDi , zakonserwowany , brak rdzy, zadbany z 2002 r
Lukasz51
Nowicjusz
 
Posty: 2

18 Lip 2018, 18:01

No też nie masz racji do końca, bo akurat w focusie II 1.6 i 2.0 są dobrymi dieslami. Lepszymi też od starego 1.8TDDi z jedynki.
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

18 Lip 2018, 18:01

Lukasz51 napisał(a):Unikaj TDCi , jeżeli chcesz diesla w fordzie to tylko TDDI on jest na starej pompie i nie do zaje..ia.


Ty chyba się nie znasz Ford robił swoje silniki diesla do pewnego czasu, wszystkie TDDI są fordowskie i były ok. Były 2 silniki TDCI fordowskie:
2.0 TDCI montowany tylko w Mondeo Mk3 - był bardzo kiepski
1.8 TDCI był kiepski, ale i tak lepszy niż 2.0 TDCI

2.0 TDCI montowany w Focusie Mk2 i późniejszych autach (Mondeo Mk4) to konstrukcja koncernu PSA (na tle nowoczesnych diesli to bardzo dobra konstrukcja)
1.6 TDCI - również PSA, również ok

Tu są wszystkie silniki diesla:
http://www.motodiesel.pl/silniki/2951-ford.html
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Lip 2018, 18:03

TDCi od Forda jest be, te od PSA są ok, a o ile się nie mylę to tylko 2.0 jest od PSA. 1.8 to produkcja Forda i nie jest polecana (poza TDDi który jest idiotoodporny).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Lip 2018, 18:22

Lukasz51 napisał(a):Niby coś wiecie ale nie wiecie w którym kościele gra.

Unikaj TDCi , jeżeli chcesz diesla w fordzie to tylko TDDI on jest na starej pompie i nie do zaje..ia.


z tym że auta z tamtych czasów już są dawno zaje...ne, spotkać jakiegoś escorta, mondeo mk1 czy starego focusa naprawdę jest to rzadkość
i nie ważne na jakiej pompie, a jak silnik przeżył to paka już nie, w 90% tymi autami się golimy :happy:
15lat temu pisali to samo

Chcesz mieć jakiegoś w miarę nowoczesnego diesla za małe $$$ ?
Moja propozycja to coś z Hyundaia/Kia CRDI mają niedrogie, trwałe i dobre diesle :ok:
W dziale Sprzedam jedna z moich propozycji tego typu.
Dobry, mocny diesel o dobrych parametrach i opiniach
Nie pchać się w żadne diesle VAG, Opla bo dostajesz staroć z milonowym przebiegiem...nawet od prywatnej osoby która sprzedaje dlatego że auto wymaga dużych inwestycji...taka smutna prawda
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie