20 Mar 2023, 16:09
Tak, tak, tknąłem ten już w sumie wyświechtany temat tylko dlatego, że praktycznie on kręci się tylko wokół samego silnika, jego wnętrza, czystości, a co z dolotem?! Chociaż mój jest praktycznie czysty i w sumie preparat EGR K2 pozostał pełen, prawie całą puszkę zużyłem po zamontowaniu kolektora wtryskując do komory spalania, czyli na same grzybki, tam nie zaglądałem, naturalnie trzeba ściśle przestrzegać procedury by nie uszkodzić silnika, on jest łatwopalny, jaki tego efekt? Silnik ciszej pracuje, lepiej się zbiera, automat inaczej pracuje przez to, bardziej miękko, czyli ta maż musiała być na trzonkach zaworowych, już zauważyłem spadek zużycia paliwa. Eksperyment z tym preparatem zrobiłem kiedyś na Focusie 1.8 TDDI, wszędzie pisze, że do takich operacji należy wykorzystywać niepalne rozpuszczalniki, skutek jest taki, że przy cyklicznym wtryskiwaniu do samego kolektora silnik tak jakby sam dodawał gazu, trzeba tylko trzymać podwyższone obroty, na wolnych nie wolno tego robić w żadnym wypadku. Co ciekawe, od dwóch lat wlewam cały czas do ON mixol w proporcji 1;50 ,nie stworzył żadnych nagarów ale tego się spodziewałem, zawiera rozpuszczalniki niwelujące nagar, to drugi jego plus poza poprawieniem własności smarnych ON, nie mam dpf więc mogę. Wykręciłem świece żarowe ,tak na wszelki wypadek, by gwinty przesmarować smarem ceramicznym, w poprzednim W210 ukręciłem świecę, zapiekła się na amen, dlatego teraz dmucham na zimne, żarniki czyściutkie, tylko delikatnie osmolone, czeka mnie wymiana oleju, dlatego mogłem wtrysnąć ten preparat. Co do czystości już zużytego oleju, bratu ostatnio wymieniałem olej, silnik benzynowy CGI, przebieg 10 tyś km ,olej SHELL H Ultra 0w40 pure plus, był tak czarny jak w dieslu, nic to, nie wiem co jeszcze zastosowano w tym oleju, że wpasował się w testach na półkę najlepszych olejów na świecie pod względem przeciwzużyciowej protekcji powierzchni ,zastanawia mnie czemu tuż po spuszczeniu zachowywał się tak, jakby fermentował, czyści środek silnika fenomenalnie.