DUCATO 2,8 JTD 02R KOPCI BRAK MOCY POMOCY !!!!

22 Wrz 2013, 03:42

Witam.

Kupiłem niedawno ducato 2002r 2,8 jtd 235k km problem polega na tym, iż auto jeździ, odpala dobrze, płyny nie ubywają olej też nie (nie jest biały o korkiem). Po odpaleniu silnika i delikatnym dodaniu gazu kopci na biało i strasznie śmierdzi spalenizną ! Po kilometrze uspokaja sie i jedzie normalnie aż do dziś jak wyjechałęm za miasto pierwszy raz. Było ok jechałem około 90km/h zatrzymałem się na światłach (było ciemno) i pod latarnią zobaczyłem zadymę jaką robię za sobą otworzyłęm szybę i poczułem znów smród spalenizny ;/ ruszyłem dalej i obserwowałęm tył co chwila widzę małę iskierki a dym wydobywa się jak puszcze na luz lub puszcze gaz na biegu. Nie mam pojęcia za co się brać i co robić JTD nigdy nie naprawiałem bo z zamiłowania od zawsze jezdzę bawarską marką w benzynie. Prosze poratujcie mnie bo za auto dałem sporo myśląc że jest w dobrym stanie a tu !@#$%^& :(
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

23 Wrz 2013, 16:33

Jeżeli auto kopci na biało tak jak piszesz to może być problem z uszczelką pod głowicą i to ją by trzeba było sprawdzić w pierwszej kolejności. Może też być uszkodzona głowica, pęknięta lub coś w tym stylu, a biały dym z rury wydechowej to raczej z płynu chłodzącego.

Piszesz też że nie ubywa płynów więc może to też być wina trefnego paliwa, może jakiś syf jest w baku.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Wrz 2013, 16:57

Czyli dobierać się do baku? tankuje na shell, orlen, bp żadnych wynalazków nie daje typu "od klegi z beczki"

A co by tłumaczyło ten smród jakby spalenizny i te iskierki które widziałem? dzieje się to tylko przy obciążeniu jak jade np powyżej 80km/h lub ostro przyspieszę jak jadę spokojnie po mieście to nie kopci nie śmierdzi ....
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

24 Wrz 2013, 00:58

szaszko napisał(a):Czyli dobierać się do baku? tankuje na shell, orlen, bp żadnych wynalazków nie daje typu "od klegi z beczki"


Filtr paliwa wymieniałeś? Zanim dobierzesz się do baku warto go sprawdzić lub wymienić jeżeli tego nie robiłeś. Stary można rozebrać i zajrzeć w jakim był stanie da Ci to obraz tego jakie paliwo przez niego przepływało.

szaszko napisał(a):A co by tłumaczyło ten smród jakby spalenizny i te iskierki które widziałem? dzieje się to tylko przy obciążeniu jak jade np powyżej 80km/h lub ostro przyspieszę jak jadę spokojnie po mieście to nie kopci nie śmierdzi ....


Przy większym obciążeniu tak jak piszesz i większych obrotach silnik jest bardziej wysilony i być może wtedy zaczyna puszczać jakiś uszczelniacz. Ciężko to stwierdzić, ale iskierki o których piszesz to dziwna sprawa.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Wrz 2013, 15:40

Coś dziwnego się stało, podjechałem do fiat serwis i tam powiedziałem o co chodzi. Facet kazał mi czekać ale było za długo się wkurzyłem i wyszedłem poszedłem do sklepu w tym samym serwisie zapytać o filtr paliwa chciałem go zmienić i powiedziałem Panu po co mi to. Polecił mi specyfik do paliwa koszt 59zł mówię "co mi szkodzi spróbuję" kopcił jak zawsze ale później całkowicie przestał ! nawet przy ostrej jeździe. Dziś rano odpaliłem i po przejechaniu 100 metrów znów kopcenie ustało (przejechałem z tym specyfikiem w baku jakieś 70km podobno działa po 100 wzwyż) a samo auto jakby nabrało mocy więcej na dniach zobaczę czy stan polepszający się utrzyma i dam znać. :)
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

26 Wrz 2013, 11:33

szaszko napisał(a):Polecił mi specyfik do paliwa koszt 59zł mówię "co mi szkodzi spróbuję" kopcił jak zawsze ale później całkowicie przestał !


Pewnie do czyszczenia układu wtryskowego. Przy naszych paliwach na stacjach warto od czasu do czasu dodać do paliwa jakiś dodatek. Jak miałem diesla to przy każdym tankowaniu w zimie dodawałem "Shell dodatek do oleju napędowego" nawet jak tankowałem to droższe i przyznam że nigdy nie miałem problemów.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

15 Paź 2013, 19:07

No cóż nie było to nic innego jak turbo .... założone nowe wszystko wróciło do normy
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD