Dylemat między markami

04 Sty 2009, 21:20

Witam wszystkich! Prosiłbym o pare informacji, gdyż mam straszny dylemat:/ Chce kupić auto do ok 14tys.
Mam dylemat między:
1. Honda Civic Coupe VIgen, silnik 1.6 VTEC 125KM
2. Audi A3, silnik 1.8 lub 1.8 z turbo (125 i 150KM)
3. Audi A4, silnik 1.8 lub 1.8 z turbo (125 i 150KM)
4. VW Golf IV, silniki chyba jak wyzej
5. Opel Astra II, silnik 136KM

Prosze o info które z tych aut bedzie najbardziej przyjazne w utrzymaniu (przede wszystkim awaryjnosc, ceny czesci, spalanie, itp )

Z góry bardzo dziekuje!
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Sty 2009, 21:24

myśle że civic bedzie najlepszy
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

04 Sty 2009, 21:55

No własnie najwiekszy dylemat mam miedzy civiciem a Audi a3. Honda bardziej sportowa, audi komfortowe. O to sie rozbija:)
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Sty 2009, 21:59

Ja bym brał A3, poprostu bardziej mi się podoba i bardziej do mnie przemawia. Pozatym audi mają klasyczny wygląd, który jak juz się spodoba to się będzie podobał przez nascie lat, a Honda ma fajny wygląd ale szybko się nudzi. Wydaje mi sie, że silnik może byc troche lepszy w Hondzie, ale ten w audi wcale nie jest zły. Jak dla mnie audi.
Baqś
 

04 Sty 2009, 22:01

Co do stwierdzenia Honda bardziej sportowa a Audi bardziej komfortowe się zgodze. Ale w tym przypadku Audi będzie bardziej komfortowe i osiągami równiez przegoni silnik Hondy ponieważ ma te 30PS więcej i dodatkowo turbinke.
Baqś
 

04 Sty 2009, 22:07

Osiągi:

Honda 1.6 125PS:
0-100 8.9sec
V-max 195km/h


Audi 1.8T 150PS:
0-100 8,1sec
V-max 219km/h
Baqś
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
    Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...

04 Sty 2009, 22:13

Ale jeśli by porównać 125ps audi i 125ps hondy, to juz wygrywa honda:)
A audi z 1.8T dość ciężko znaleźć no i obawiam się że może palić o połowe więcej niż bez turbinki, ale moge sie mylic.
I Honda i Audi zaj***ie mi się podobają chociaz są zupełnie inne:)
No i Audi ma zazwyczaj lepsze wyposazenie...
A tańsze w naprawach które z nich bedzie?
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 13:01

Mam podobny dylemat. Zarówno Audi 3, jak i Honda Civic (ale VII) bardzo mi się podobają. Sam zastanawiam sie nad kosztami serwisowania jednego i drugiego. Na niekorzyść Audi przemawia cena. Za te same pieniądze mogę kupić Honde o rok lub dwa młodszą, a to ma jednak znaczenie.
robertw7
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Sty 2009, 14:12

ja jakbym miał taki dylemat to bym wziął civica VIIgen. w sedanie z silniczkiem 1.6VTEC:) Tylko na takiego mnie nie stać, a jest mega wypas...

Doczytałem sie własnie w internecie że 1.8T pali ciut mniej niz 1.6 i 1.8...
To możliwe??? Bo jeśli tak to chyba jednak zdecyduje sie na A3 z tym silnikiem. Wychodziłoby na to że civic bedzie kopcił więcej
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 14:40

Myślę o takiej Hondzie. jednak powstrzymują mnie opinie, że serwis i części są jednak droższe niż w autach niemieckich. tego sie obawiam.
robertw7
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Sty 2009, 14:44

Ale weź też pod uwagę że z Honda raczej za często na serwisie nie będziesz:) no chyba że bedziesz autko katował..
a z audi nie wiem bo nie mialem nigdy do czynienia:/
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 15:51

bladesss napisał(a):ja jakbym miał taki dylemat to bym wziął civica VIIgen. w sedanie z silniczkiem 1.6VTEC:) Tylko na takiego mnie nie stać, a jest mega wypas...

Doczytałem sie własnie w internecie że 1.8T pali ciut mniej niz 1.6 i 1.8...
To możliwe??? Bo jeśli tak to chyba jednak zdecyduje sie na A3 z tym silnikiem. Wychodziłoby na to że civic bedzie kopcił więcej


Tak to prawda ze silnik 1,8T spali mniej paliwa niz silnik 1,6 i 1,8 wolnossacy, pod takim warunkiem, ze styl jazdy bedzie taki sam, wtedy silnik jest wspomagany przez Turbinke w wyniku czego spala mniej paliwa, jednak jezeli bedziemy wykorzystywac jego bardzo duze mozliwosci, to wtedy nam spali troszke wiecej. No i minusem jest to ze, ta nasza kochana turbina moze w pewnym momencie "pasc"

Silnik Hondy Vtec, to jest temat na bardzo dluga rozmowe, jego glowna cecha jest wystepowanie zmiennych faz rozrzadu, (innych dla niskich obrotow, innych dla wysokich), i to dzieki nim moc w Vtec`ach jest az tak wysoka, jednak osiagami ja dopiero na wysokich obrotach, a jak dobrze wiadomo gdy trzymamy samochod w poblizu czerwonego pola to spalanie znacznie rosnie. W spalaniu Civic najwiecej zalezy od kierowcy, kiedy jezdzimy do 3,5 tys obrotow to spalanie bedzie naprawde niskie, jednak juz przy 4 tys, odczujemy przestawienie faz rozrzadu, przyjemny kop w plecy, odjazd samochodu, ale takze ubytek paliwa w baku.

Ja osobiscie decydowalbym sie na Audi 1,8T. Bardzo przyjemny samochod, z fajnym silniczkiem...
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy...
MG
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Miejscowość: Warszawa