Dylemat Renault Megane II

Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 08:40

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały dylemat co do kupna Renault Megane II. Nie wiem co wybrać. Czy diesel czy benzynę + gaz. Przebieg miesięczny będzie oscylował w granicach 600 - 700 km. W mieście w ogóle nie będzie użytkowany. Głównie w trasie. W jedną stronę mniej więcej 70 - 80 km. Proszę o pomoc.
kajbaj
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Cze 2013, 08:37
Prawo jazdy od: 07 09 1990
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 09:52

W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe i kosztowne są awarie cewek zapłonowych. Dodatkowy problem stanowi ich mała odporność na wilgoć. W deszczowe dni mogą powodować przerwy w pracy silnika. Niezbyt trwałe są również mechanizmy odpowiedzialne za zmiany faz rozrządu. Grzechem głównym turbodiesli jest mała odporność na paliwo kiepskiej jakości. Tankowanie na stacjach benzynowych o wątpliwej reputacji może skończyć się poważnymi usterkami układu wtryskowego. Trzeba też liczyć się z niedomaganiami turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin, a także z awariami dwumasowych kół zamachowych. Te ostatnie są szczególnie kosztowne. By uniknąć pęknięcia paska rozrządu, a w konsekwencji poważnej awarii silnika, wymianę paska trzeba przeprowadzać wcześniej, niż zaleca instrukcja (po 90 zamiast po 120 tys km)

http://www.motofakty.pl/artykul/renault-megane-ii-2002-2008.html

Na twoim miejscu skłaniałbym się ku benzynie, nie będziesz robił dużych przebiegów wiec z gazem będzie dobra opcja
lukasdd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Cze 2013, 09:38
Prawo jazdy od: 18 05 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 Tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 14:49

Również potwierdzam skłonności ku benzynie. Szwagier ma DCI i stale mu nie domaga i to właśnie jak kolega pisał powyżej EGR czy standardowo turbina. Silnik fajnie chodzi ale jest dosyć delikatny i wrażliwy na paliwo.
Benzyna za to ,to "jak się trafi" ale generalnie nie ma aż takich kłopotów jak z dieslami i jeśli wystąpią,to nie są aż tak drogie w naprawie jak w przypadku dci.
Sam mam benzynę z sekwencją i cewkę (1 szt juz musiałem wymieniać) Koszt cewki np przyzwoitej jakości BERU,to 160-170 zł. BOSCH 135 zł.,a chińszczyzna 90-100 zł. Na tym elemencie nie warto w Renault oszczędzać. Kupiłem BERU. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5353
Zdjęcia: 28
Rejestracja: 13 Sty 2009, 08:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 16:51

Też skłaniałbym się ku benzynie, u diesli awarie są z reguły rzadsze, ale też dużo bardziej kosztowne.
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 11:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fabryka opon Michelin w Olsztynie Fabryka opon Michelin w Olsztynie
    Fabryka opon w Olsztynie jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Michelin na świecie. Michelin Polska SA zatrudnia ponad 4 tysiące osób i jest największym pracodawcą na Warmii i Mazurach (zleca też prace wielu lokalnym ...
    Mazda CX-5, nowa generacja modelu Mazda CX-5, nowa generacja modelu
    W środę czyli w przeddzień salonu w Los Angeles, Mazda zaprezentowała zupełnie nową generację modelu CX-5. Ten kompaktowy SUV w 2012 roku dał początek nowej, wielokrotnie nagradzanej gamie modelowej marki, wykorzystującej ...

  •  
    • Audi A6 allroad quattro - Avant 2012, 01
      Samochód na podnośniku
      Toyota Corolla, generacje
      VW Phaeton