Dylemat Renault Megane II

Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 08:40

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały dylemat co do kupna Renault Megane II. Nie wiem co wybrać. Czy diesel czy benzynę + gaz. Przebieg miesięczny będzie oscylował w granicach 600 - 700 km. W mieście w ogóle nie będzie użytkowany. Głównie w trasie. W jedną stronę mniej więcej 70 - 80 km. Proszę o pomoc.
kajbaj
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 14 Cze 2013, 08:37
Prawo jazdy od: 07 09 1990
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Nie mam

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 09:52

W silnikach benzynowych najbardziej kłopotliwe i kosztowne są awarie cewek zapłonowych. Dodatkowy problem stanowi ich mała odporność na wilgoć. W deszczowe dni mogą powodować przerwy w pracy silnika. Niezbyt trwałe są również mechanizmy odpowiedzialne za zmiany faz rozrządu. Grzechem głównym turbodiesli jest mała odporność na paliwo kiepskiej jakości. Tankowanie na stacjach benzynowych o wątpliwej reputacji może skończyć się poważnymi usterkami układu wtryskowego. Trzeba też liczyć się z niedomaganiami turbosprężarek i zaworów recyrkulacji spalin, a także z awariami dwumasowych kół zamachowych. Te ostatnie są szczególnie kosztowne. By uniknąć pęknięcia paska rozrządu, a w konsekwencji poważnej awarii silnika, wymianę paska trzeba przeprowadzać wcześniej, niż zaleca instrukcja (po 90 zamiast po 120 tys km)

http://www.motofakty.pl/artykul/renault-megane-ii-2002-2008.html

Na twoim miejscu skłaniałbym się ku benzynie, nie będziesz robił dużych przebiegów wiec z gazem będzie dobra opcja
lukasdd
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 Cze 2013, 09:38
Prawo jazdy od: 18 05 2011
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi A3
Silnik: 1.9 Tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 14:49

Również potwierdzam skłonności ku benzynie. Szwagier ma DCI i stale mu nie domaga i to właśnie jak kolega pisał powyżej EGR czy standardowo turbina. Silnik fajnie chodzi ale jest dosyć delikatny i wrażliwy na paliwo.
Benzyna za to ,to "jak się trafi" ale generalnie nie ma aż takich kłopotów jak z dieslami i jeśli wystąpią,to nie są aż tak drogie w naprawie jak w przypadku dci.
Sam mam benzynę z sekwencją i cewkę (1 szt juz musiałem wymieniać) Koszt cewki np przyzwoitej jakości BERU,to 160-170 zł. BOSCH 135 zł.,a chińszczyzna 90-100 zł. Na tym elemencie nie warto w Renault oszczędzać. Kupiłem BERU. :D
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5441
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 08:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Dylemat Renault Megane II

14 Cze 2013, 16:51

Też skłaniałbym się ku benzynie, u diesli awarie są z reguły rzadsze, ale też dużo bardziej kosztowne.
Geniodekt
Moderator - Katalog samochodów
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Rejestracja: 16 Sty 2013, 11:12
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi quattro - historia napędu Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...
    [B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4 [B] GP 1,4 / Rio II 1,4 / Clio III 1,4 / Yaris II 1,3 / Polo IV 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2006r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Grande Punto 1,4 16V - 95KM - Kia ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • GT86 i Celica, porównanie tyłu
      Ferrari California T
      GTP Light
      Honda Integra Type R, 2