Dymek pod maską/demontaż tłumika

12 Mar 2011, 18:16

Witam
Niedawno kupiłem BMW e36 1.8tds 1995r compact, 251k km, w 10.2010 był podobno;) robiony remont silnika (mam fakturki z serwisu BMW). Dzisiaj po małej trasie ok 50 km, podnoszę maskę, a tam w okolicach obudowy filtra powietrza(tak się mi wydaje;)) wydostaje się hmmmm taki lekki biały, nie gęsty dym...rozkręciłem obudowę filtra i zauważyłem troszkę oleju na obudowie (kilka dni też temu sprawdzałem filtr i też była tam plama, ale ją wytarłem). Silnik po przegazowaniu nie kopci wogóle. Wszystko wydaję się być w porządku podczas jazdy i zapalania.
Proszę bardzo o pomoc, bo przed wjazdem do mechanika chciałbym mieć jakieś pojęcie co to może być, bo wiadomo jak się mechanicy obchodzą z kimś kto ma średnie pojęcie o mechanice:) cuda dziwy i rachunek jak za zboże:/
Z góry dzięki za pomoc:)
Pozdrawiam
Szymek
Ostatnio edytowany przez goral8611, 14 Mar 2011, 22:24, edytowano w sumie 1 raz
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

13 Mar 2011, 09:28

Wyjmij na gorącym i pracującym silniku bagnet olejowy i zobacz czy będzie lekki dymek z niego leciał.Jeśli będzie,to silnik jest przed remontem a nie po!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8565
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Mar 2011, 11:25

jak dla mnie będzie przytkana odma...i bodajże masz ja podpięta koło filtra powietrza..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska

13 Mar 2011, 16:24

a jakby to szło naprawić??:) jak się dobrać do tego?? z oleju nic nie dymi
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

13 Mar 2011, 17:54

Sprawdź czy pod obudową filtra jest oring który uszczelnia odmę, musisz odkręcić podstawę filtra od głowicy. Generalnie lekko zaolejony wylot z odmy do filtra to normalka, ale nie może być tak że w obudowie stoi olej lub przecieka.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

13 Mar 2011, 18:50

Dzięki za pomoc:) jutro się tym zajmę:) i dam znać co i jak:):) a jak już dojdę do tego oringu to co dalej?? czego mam szukać??:) oleju jest troszkę, pokrywa niewielki element podstawy filtra

Aha mogę z tym jeździć??:D oczywiście naprawa jak tylko się będzie dało
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

14 Mar 2011, 10:34

Niczego nie szukaj . po prostu sprawdź czy oring uszczelnia obudowę, co do plamki oleju to jak jest mała to nie warto sobie zawracać nią głowy jak nam olej w filtrze stoi to musisz zacząć od sprawdzania odmy, jest umiejscowiona pod pokrywą zaworów.
Przeciek na oringu , lub przelewanie oleju przez flirt pewnie skutkuje tym że olej spływa na kolektor wydechowy i tam się wypala.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

14 Mar 2011, 22:21

No są jeszcze ludzie chętni do pomocy:):) Dzięki wielkie za pomoc:):) a jeśli jeszcze mogę zapytać tutaj, bo nie chce zakładać nowego postu....muszę zdemontować tłumik...koncową część się znaczy. Z tego co się rozglądałem to są tam przy wylocie chyba dwa mocowania (takie luźne:)) i potem gdzieś na środku dwie śruby ?? czy jeszcze jakieś mocowania? I czy muszę o czymś wiedzieć jak będę to rozkręcał??:D
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

15 Mar 2011, 01:18

Zależy jaki rodzaj wydechu ale generalnie jest tak że za katalizatorem masz złącze na 2 śruby, a tłumik podwieszony po bokach do wieszaków.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

15 Mar 2011, 14:25

Dzięki za pomoc:) już wymontowane i zamontowane:) wszystko OK:)
Pozdrawiam:)

[ Dodano: 13 Maj 2011, 17:39 ]
Witam ponownie, nie załkładam nowego tematu bo spokojnie można się podpiąć pod ten:)
W filtrze powietrza pojawił się mi olej...co więcej w zasadzie tego oleju jest za dużo....chyba nawet wydostaje się poza filtr na osłone kolektora. Za pewne może to być wina zatkanej odmy....a więc pierwsze pytanie czy to to, czy jeszcze coś innego może być?? Drugie pytanie, jeśli to zatkana odma, to czy dam radę sam się do niej dostać i spróbować to wyczyścić?? Jeśli tak to poproszę o rady co i jak i gdzie:):) z góry dziękuję za pomoc:)

Rozkręciłem filtr powietrza...i się okazało że ktoś pod wylotem z pokrywy do filtra zrobił dziure i olej wypływający leciał na obudowe silnika. Hmmm ma ktoś jakieś pomysł o co tu chodzi??
jeszcze jeden teścik zrobiłem.....wł silnik i delikatnie odkręciłem korek wlewu oleju, ale nie podnosząc go....korek podskoczył, rzygnęło olejem i dalej pluło, podnosząc korek. Czyli to jednak ta zatkana odma??
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec