Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 10:57

Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.
W zeszłym roku w Chorwacji na autostradzie przy 130km/h 150km/h i średniej niemal 100km/h udało mi się spalać niecałe 11 litrów LPG na 100km/h w samochodzie w którym było 5 osób + masa bagażu i box na dachu, z tym, że to zależy od przełożenia mój samochód ma dość długie przełożenia więc mimo skrzyni 5tki obroty były dość niskie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 13:48

Jasiek90 napisał(a):Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.


Odcinek A4 Jędrzychowice-Wrocław, potwierdzone praktyką:
- Vsr=150km/h - OmegaB 2.0 8V LPG 13.5l/100km
znajomy ma E39 523i jemu pali 11l przy Vsr=150km/h.

Napewno jest coś bardziej ekonomicznego. Nie warto negować.
.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 15 Mar 2011, 13:40
Miejscowość: DL

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 14:11

Jogi4x4 napisał(a):Ale Simexa czy ciężką simexopodobną nalewkę, ciekawe ile wynosi różnica w masie koła :mrgreen: Co Ciebie wogóle skłoniło żeby założyć BFG do Patrola? Jaka różnica w trakcji przy cioraniu?
silverstone więc w zasadzie lekka guma na alusie, BFG na stelówce 15, zakłądana do tutystyki nie do ciorania, właśn ie w celu oszczędności paliwa :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 15:29

Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 15:30

sunem napisał(a):
Jasiek90 napisał(a):Zacznijmy od tego, że nie da się w Polsce osiągnąć takiej średniej, nawet w Niemczech jest raczej nieosiągalna.


Odcinek A4 Jędrzychowice-Wrocław, potwierdzone praktyką:
- Vsr=150km/h - OmegaB 2.0 8V LPG 13.5l/100km
znajomy ma E39 523i jemu pali 11l przy Vsr=150km/h.

Napewno jest coś bardziej ekonomicznego. Nie warto negować.
.


W BMW masz dobre i mocne motory, dzięki temu zastosowane przełożenia są dość długie, co sprzyja obniżeniu spalania przy wyższych prędkościach. Jak dla mnie musisz właśnie szukać auta z silnikiem o mocy między 150 - 200km, 6 cylindrach i z gazem sekwencyjnym. E39 i Omega to klasa wyższa średnia. E30/E36/E46 to klasa średnia. Trasa Rumia - Toruń w niecałe 2h. Średnia ze 120km/h. Przelotowa autostradą od 150km/h do dwustu. Średnie spalanie z trasy 11l lpg. Silnik 2.0 R6. 2.5 by spalił chyba mniej nieco w takich warunkach.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5038
Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

17 Mar 2011, 16:18

Jasiek90 napisał(a):Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.

Czysty autobahn+10km miasto, i 150-160km/h przez ponad 1h, liczone z butli.

Macie doswiadczenie z E39 528?, podobno lepszy i mocniejszy od 523i i takie samo spalanie.
.
sunem
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 15 Mar 2011, 13:40
Miejscowość: DL
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zegarek Nissan Nismo Watch Zegarek Nissan Nismo Watch
    Nissan przedstawia pierwszy zegarek typu smartwatch, umożliwiający nawiązanie połączenia pomiędzy samochodem i kierowcą. Nissan zostanie pierwszym producentem samochodów, który opracował zegarek smartwatch stworzony ...
    Opel Calibra GTC Concept Opel Calibra GTC Concept
    Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

  • Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    17 Mar 2011, 18:28

    pocieszny napisał(a):silverstone więc w zasadzie lekka guma na alusie, BFG na stelówce 15, zakłądana do tutystyki nie do ciorania, właśn ie w celu oszczędności paliwa :mrgreen:

    To ja bym do turystyki wybrał 33" :mrgreen: Choć jak byłem założyć Kaimany do takiego wulkanizatora "po drodze" to koleś nie wiedział jak to kolo złapać żeby podnieść i je osadzić...w końcu się rozkraczył, wypiął :mrgreen: złapał na całą szerokość ramion i jakoś i po 2-3próbach wtargał...ale przecież 31" na alusie nie jest ciężki...jakiś plaskaty ten wulkanizator :mrgreen: ale spalanie nie wzrosło dużo w porównaniu z MTkami na których go kupiłem tak ok 1-1.3l za to Vmax spadł do ok 105-110km/h :mrgreen:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    17 Mar 2011, 21:15

    sunem napisał(a):
    Jasiek90 napisał(a):Ta średnia to z komputera czy po prostu przez większość czasu jechaliście z taką prędkością?
    bo w praktyce osiągnięcie takiej średniej nawet na autostradzie wiąże się ze stałą prędkością na poziomie 170-180km/h.

    Czysty autobahn+10km miasto, i 150-160km/h przez ponad 1h, liczone z butli.

    Macie doswiadczenie z E39 528?, podobno lepszy i mocniejszy od 523i i takie samo spalanie.
    .


    Tak, lepszy i mocniejszy, ale w mieście z litr więcej łyknie, na trasie już niekoniecznie.
    jiGsaw
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5038
    Rejestracja: 10 Lip 2008, 12:42
    Miejscowość: Rumia
    Auto: BMW

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 13:17

    BMW odradzam ze względu na tylny napęd. Mimo kontroli trakcji autko lubi się obrócić o 360 w zimie.

    Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie Passat, ale ciężko znaleźć uczciwego, bo zwożą tego oszusci od cholery i składają jeden z trzech, a potem: nic nie stuka nic nie puka.
    kevinek
     

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 13:29

    Tylny napęd to nic złego pod i jest bardzo przyjazny nawet zimą pod warunkiem że ma się wyobraźnię i trzeźwo myśli :wink:
    Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
    Jogi4x4
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1909
    Rejestracja: 21 Gru 2009, 12:40
    Miejscowość: PZL
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
    Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
    Paliwo: Diesel
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 15:24

    kevinek napisał(a):BMW odradzam ze względu na tylny napęd. Mimo kontroli trakcji autko lubi się obrócić o 360 w zimie.

    Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie Passat, ale ciężko znaleźć uczciwego, bo zwożą tego oszusci od cholery i składają jeden z trzech, a potem: nic nie stuka nic nie puka.


    Autko samo się nie obraca, to kierowca obraca autkiem
    KonradMB
    Aktywny
     
    Posty: 251
    Rejestracja: 21 Lis 2010, 12:14
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Subaru
    Silnik: H6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 15:39

    KonradMB napisał(a):Autko samo się nie obraca, to kierowca obraca autkiem


    Zgasdza się, ale jeśli ktoś ma ciężką nogę, a wcześniej jezdził napędem na przód, to duże prawdopodobieństwo, że skończy w rowie. Nie wspomne o wyjezdzaniu BMW pod strome oblodzone górki.
    kevinek
     

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 15:54

    A od czego są łańcuchy chyba nie dla ozdoby :lol: jak się trochę pojeździ autem na tył to się przyzwyczai.
    adammtv
    Aktywny
     
    Posty: 286
    Rejestracja: 01 Sty 2011, 15:04
    Miejscowość: Złoty Stok

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 15:59

    Seba TDI napisał(a):No moze i tak, ja palca w d.. nie wkladalem, ale skoro twierdzisz ze to pomaga.... albo nie jednak nie bede probowal.


    Czlowieku 2.5l jaki by nie byl, czy rzendowy, czy V i jakiej kolwiek produkcji-nieslyszalem i nie widzialem nigdy spalania mniejszego niz 7-8 a co dopiero 6!!!!!!!

    Przy moim stylu jazdy czluli kazda mozliwa gorka to na luz lub jak potezne wzniesienie to gaszac, chamujac skrzynia, gaszac na swiatlach za hu... nie moglem dojsc do 7.
    Natomiast 1.8t zszedlem w ten sposob(jednorazowo) do oklo 5L a 1.9 tdi do 4.2L.

    Mialem tez okazje sprawdzac mozliwosci 2.5 TDI V6 oraz 2.5TDI rzedowego z 100tki i niestety tez jak volvo palily powyzej 7 i w gore.

    [ Dodano: 15 Marzec 2011, 23:40 ]
    A jesli tak szyderczo chcesz za slowka lapac, to lap za cala wypowiedz, bo wylapujac ze zdania slowo glupi nie chodzi o ciebie ale np o glupi pomysl;)

    Tak wiec podajac spalanie 4.2 zaznaczylem ze to minimalne odnotowane(o ile cos ci to mowi) A POZNIEJ PRZECIETNE/NORMALNE 5,5-6,5 ale to juz pewnie dla ciebie roznicy nie robi prawda;) Wkoncu szydzac nie podales wszystkich info wiec miales racje-nie ublizaj sobie i cytujac cytuj szczerze a nie intrygi siejesz.

    Nie ma rzeczy nie mozliwych. Ja audi RS4 z silnikiem 4.2 potrafie zejsc na autostradzie do 9l :)
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: Ekonomiczne Auto na "Polskie Autostrady"

    18 Mar 2011, 16:06

    Niektórzy jakoś na pierwsze auto kupują sobie auta z tylnym napędem i żyją.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34289
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      S2020005