Ekonomiczny kompakt/sedan do 40k

23 Sie 2022, 21:41

Cześć, jestem młodym kierowcą, który szuka auta, które nie będzie do wymiany za szybciej niż za 6/8 lat. Do pracy mam 28-33 km, z czego 80% to warunki miejskie. Jednocześnie jestem dość wysoki, więc fajnie jakby była dość dobra regulacja :). Na dobrą sprawę do pracy, zakupy i na siłownię, bez dłuższych tras, może jakieś wakacje.
Czego potrzebuję:

- możliwość lub zainstalowana instalacja gazowa
- 5 drzwiowy
- niskie koszty eksploatacji części
- bezawaryjność
- nie większe niż sedan (boję się, że combi nie wejdzie do garażu)
- moc na dobrą sprawę bez znaczenia. Tak, aby nie utrudniać ruchu innym :)
- niski przebieg

Bardzo mi się spodobały astry w wersji kompakt, oraz fiat tipo. Oba mają silniki 1.4, i przyjemne spalanie, a astra w 1.6 wydaje się równie ok jakby ją zagazować. Z tego co widziałem, to są jedne z najlepszych silników do zagazowania, więc chyba dobrze celuję(poprawcie mnie jeżeli się mylę). Jest ich sporo na rynku, a naprawy nie przyprawiają o atak serca. Moje serce urzekła insignia, ale to chyba nie na moją kieszeń :(. Podczas prawka naprawę przyjemnie wspominam jazdę rio i chyba to jest to czego bym chciał...

Może bym po roku bym usiadł na jakiegoś uberka na weekend, by dorobić parę groszy, to fajnie jakby się łapał, chociaż wymagania postawiłem jak na typową taksówkę, to chyba nawet nie trzeba nic tutaj dodawać :P

Bardzo dziękuję za propozycje i rady. Pozdrawiam :)
raflem
Nowicjusz
 
Posty: 3

24 Sie 2022, 06:47

- nie większe niż sedan (boję się, że combi nie wejdzie do garażu)


Rodzaj nadwozia nie ma nic wspólnego z wielkością auta

astry w wersji kompakt


Każdy opel astra to komapkt. "Kompakt" to określenie auta segmentu C niezależnie od rodzaju nadwozia, opel astra kombi też jest kompaktem (przy czym od wersji sedan jest dłuższa o całe 4cm), ty szukasz hatchbacka
Astra jest ogólnie ciężka i ten silnik 1.6 po prostu zamula, imo minimum do normalnej jazdy to 1.4T