Felicia 1,3 - problem z grzeniem się

Felicia 1,3 - problem z grzeniem się

02 Sie 2008, 17:24

Witam,
Na początku witam wszystkich na forum.
Otóz w swojej skodzie zrobiłem błąd zmieszałem dwa płyny chłodnicze: 1 orginalny i g 30 kolor niebieski i borygo kolor różowy, ok miesiaca no troche więcej ok 1,5 miesiaca temu. I teraz w tych upadłach silink strasznie sie grzeje potrafi po ok 11 km temperatura dojść do 70 stopni po czym włącza sie termostat ( chyba bo mechanikiem nie jestem i raczej amatorem) i temperatura spada do tak hmmm ok 50 stopni ( mniej wiecej). Wcześniej jeszcze tak 2 tygodnie tydzeń temu czegoś takiego nei było. Mogłem normalnie właczyć nawiew na zimny i 3 stopień i było ok. a teraz takie cyrki sie dzieją, co mnie zaniepokoiło. Dzownię więc do mechaników i jeden powiedział ze uszczelka do wymiany pod głowicą, drugi ale sąsiad zeby srpawdzić termostat a jeszcze jeden mechanik zeby wode destylacyjną i zobaczyć co sie dzieje. Jednak ja sadze zeby zaczać od wymiany całego płynu chłodniczego
Nie wiem co sie dzieje nie znam sie na tych sprawach dlatego pisze na forum o rade porade itd
P.S Zajrzałem do zborniczka wyrównawczego płynu chłodniczego kolor płynu brązowy z osadem
Za wszelkie informacje bede bardzo wdzieczyny.
Dziękuje za przeczytanie i poswiecenie czasu
Jakub pozdrawia:)
kubiasty
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: GA
  • Felicia 1,3 - problem z grzeniem się

    02 Sie 2008, 20:08

    Spuść to wymieszane badziewie z silnika,przepłukaj układ najlepiej wodą destylowaną(nie zwykłą),bo jest tańsza od płynu chłodniczego.Płukanie to mam na myśli spuszczenie tego badziewia,i zalanie układu chłodzenia wodą destylowaną.Zagrzej silnik do temp. około 96 stopni(najlepiej podczas jazdy - musisz przejechać około 10-20 km) - wówczas całkowicie otwiera się termostat.Silnik niech popracuje do momentu aż włączy się wentylator.Jak wentylator się wyłączy wyłącz silnik i poczekaj aż płyn ostygnie(silnik musi ostygnąć całkowicie).Następnie spuść z układu tą wodę i zalej układ płynem chłodniczym.
    Zagrzewajać silnik do momentu włączenia się wentylatora przy okazji sprawdzisz czujnik temp oraz wentylator.Jeżeli wentylator się nie włączy przy temp. około 98 stopni,to trzeba sprawdzić dlaczego się nie załącza - czy to wina czujnika temp czy układu elektrycznego(bezpiecznik,przekaźnik,silnik).Silnik musi się rozgrzać do temp. około 96 stopni,bo w tej temp. następuje całkowite otwarcie termostatu,a chodzi o przepłukanie chłodnicy i węży do i z niej.
    Pisałem tez o tym,by silnik,po zalaniu wodą detylowaną rozgrzać najpepiej podczas jazdy,a nie na postoju,bo przy okazji sprawdzisz termostat.Jeżeli podczas jazdy silnik nie może osiągnąc tem.96 stopni (70 stopni to za mało),to najprawdopodobniej do wymiany jest termostat,gdyż jest w połowie otwarty(tak wnioskuję z opisu o rozgrzewaniu silnika - 70 i spada do 50 stopni - tak nie może być,bo silnik jest niedogrzany i pracuje na częściowym ssaniu).
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15769
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią Pięć rzeczy, o których powinien pamiętać kierowca jesienią
    W zeszłym roku właśnie w październiku miało miejsce najwięcej wypadków drogowych oraz zginęło w nich najwięcej osób. Wraz z nadejściem jesieni pogarszają się warunki atmosferyczne, a więc i drogowe. W jaki ...
    Ryzykowne przekraczanie granic Ryzykowne przekraczanie granic
    Kodeks drogowy mówi jednoznacznie o obowiązku jazdy wyznaczonym torem. Kierowcy jednak notorycznie łamią ten przepis i niebezpiecznie ścinają zakręty, wjeżdżając tym samym na sąsiedni pas ruchu. Zapominają, że im ostrzejszy ...

  •  
    • Warto przeczytać