Fiat Bravo 150 KM

21 Sie 2019, 23:56

Cześć,
Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do mojego samochodu. Auto ma 174 tys. przebiegu. Jak myślicie, czy ten silnik dobrze zniesie gaz i czy posłuży bezproblemowo jeszcze kilka lat? Roczne przebiegi w granicach 14-15 tys.
Wstępnie spytałem u jednego gazownika jakby to wyglądało.
"Koszt dobrej instalacji to kwota około 2730 zł Kompletacja: elektronika Stag Qbox Basic, wtryskiwacze ACW02 lub 03, reduktor ACR 01 150kM, wlew gazu przy benzynie, zbiornik do koła zapasowego 55l. W razie pytań proszę o kontakt."
Co myślicie?
MW9
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: brak

26 Sie 2019, 22:19

Reduktor zdecydowanie założył bym inny np magic III dużo lepsze rozwiązanie niż ten co zaproponowali elektronika może być a wtryskiwacze wziął bym hercules. Dodatkowo 1.4 T-Jet trzeba bardzo dobrze ustawić bo inaczej są problemy na LPG.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Wrz 2019, 22:04

Rozważ jeszcze opcję BRC Sq 32 z OBD. Do tego dobre strojenie w trasie. Wcześniej gruntowny przegląd, wymiana świec, sprawdzenie zapłonu itp.
lotek33
Aktywny
 
Posty: 267
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

03 Paź 2019, 20:22

lotek33 napisał(a):z OBD

po co to OBD tylko do kasowania błędów? przecież ten sterownik nie wprowadza korekt z odczytu sondy lambda
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Paź 2019, 22:57

Może dlatego że taka wersja jest obecnie montowana i nie ma żadnych podtekstów :) Nawet jak będzie do odczytu parametrów, kasowania błędów itp to lepiej jak jest. Oczywiście żadne OBD nie zastąpi dobrej regulacji i strojenia
lotek33
Aktywny
 
Posty: 267
Zdjęcia: 3
Auto: vw golf 3
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG

14 Paź 2019, 21:10

Lepiej mieć opcję do kasowania błędów tak aby użytkownik o tym nie widział, nie ma to jak "przypudrować syfa" instalacji gazowej.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniej prędkości
    Prędkość taką można obliczyć dzieląc wskazania licznika przejechanych kilometrów przez czas pokonania tej drogi. W ruchu jednostajnym prędkość chwilowa, z jaką porusza się ciało, jest równa prędkości średniej. ...
    Eco driving w zimie, kiedy za oknem trzyma mróz
    Jak być eco, kiedy za oknem mróz? Dzięki utrwalaniu odpowiednich nawyków z każdą kolejną zimą zauważymy coraz większą różnicę w portfelu. Eco driving to styl jazdy, który możemy wykorzystywać niezależnie ...

  • 15 Paź 2019, 22:25

    No i co do zmienia w jakości instalacji. Moim zdaniem nic. Jakby tego nie było to byś napisał, że nawet OBD nie ma. I tak w kółko:D
    lotek33
    Aktywny
     
    Posty: 267
    Zdjęcia: 3
    Auto: vw golf 3
    Silnik: 1.6
    Paliwo: Benzyna + LPG

    16 Paź 2019, 20:11

    Akurat tutaj konstruktorzy mieli więcej do przekazania nie tylko kasownik błędów. Na dobra sprawę chcąc sprawdzić przydatność obd musielibyśmy porównać parametry np latem oraz zima i sprawdzić czy sterownik wprowadził jakieś korekty. Tak czy inaczej jestem za OBD i obie firmy zarówno BRC jak i stag sobie chwalą to rozwiązanie.
    Bonzo12
    Początkujący
     
    Posty: 109
    Prawo jazdy: 08 06 1990
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi A4 B7
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    17 Paź 2019, 21:19

    Bonzo12 napisał(a):Tak czy inaczej jestem za OBD i obie firmy zarówno BRC jak i stag sobie chwalą to rozwiązanie.

    który producent nie będzie chwalił swojego rozwiązania? chodzi o to aby to auta zweryfikowały czy system działa prawidłowo, chętnie obejrzę mapę korekt obd z obu sterowników zobaczymy czy są takie dobre
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 989
    Zdjęcia: 6
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    22 Paź 2019, 19:43

    Też chętnie zobaczę ale nie mam takich możliwości żeby to zdobyć. Może kiedyś ktoś będzie dociekliwy w tym temacie i zrobi porównanie.
    Bonzo12
    Początkujący
     
    Posty: 109
    Prawo jazdy: 08 06 1990
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi A4 B7
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    23 Paź 2019, 19:59

    co to za problem jedziesz do swojego gazownika i prosisz o zrzut z ekranu korekt jakie wprowadza sterownik lpg w trybie rzeczywistym 30s roboty i będziemy wszystko wiedzieć
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 989
    Zdjęcia: 6
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    16 Mar 2020, 11:27

    Mam fiata 150 KM z instalacją STAG 300 - reduktor R01 i jest ok, nie odczuwam dużej różnicy w trakcie jazdy. Musisz mieć na uwadze to, żeby dobrze pod turbo zrobili gaz.. inaczej możesz mieć sporo problemów.
    Wyrzynio
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6

    16 Mar 2020, 12:18

    Wyrzynio napisał(a):Mam fiata 150 KM z instalacją STAG 300 - reduktor R01 i jest ok
    Dużo ci pali i ile km już zrobiłeś na tej instalacji?
    Rokiko
    Aktywny
     
    Posty: 350

    16 Mar 2020, 12:24

    Mam niecały rok, średnie spalanie to 10/11 l LPG przy trybie mieszanym ;) A przejechane na gazie ma 8 tys km
    Wyrzynio
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 6

    16 Mar 2020, 21:27

    Wyrzynio napisał(a):Musisz mieć na uwadze to, żeby dobrze pod turbo zrobili gaz.. inaczej możesz mieć sporo problemów.

    Możesz rozwinąć swoją myśl co to znaczy że "dobrze pod turbo zrobili gaz"? Instalacja jak do wolnossącego dobierasz tylko bardziej wydajny reduktor oraz wtryskiwacze
    djkranc
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 989
    Zdjęcia: 6
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
    Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
     
    • Warto przeczytać