Fiat Punto HGT - spalanie

23 Lut 2011, 20:51

Przyszedł czas na zakup auta i nie jest to tylko gdybanie, lecz pieniądze leżą na kupce i tylko pozostało szukanie.

Wiele godzin spędzone na forach i poszukiwania sprowadziły mnie do jednego autka które w pełni odpowiada moim oczekiwaniom, ALE (zawsze jest jakieś ale...)

Wybór padł na Punto HGT (1999 - 2003) do 10.000 zł można kupić całkiem zadbany okaz, który ma przejechane nie więcej niż 150 tys i jest zadbany itd., ale nie o tym mowa. Problem tkwi w spalaniu... mianowicie odbyłem rozmowę z ojcem, który dokłada mi połowę kasy do zakupu i powiedział, że najważniejsze cechy jakie kwalifikują ten samochód dla mnie są spełnione, czyli bezpieczeństwo itd., zgodził się w 100%, ALE uprzedził mnie że martwi się, że szybko będę ''płakał'' aby auto sprzedać, bo nie wyrobie ze spalaniem. Motor 1.8 w mieście mnie wydoi do zera.

Moje osobiste przemyślenia mówią mi, że spalanie będzie zależało od mojego stylu jazdy: jeśli będę dusił obroty 5 tys to będzie mi spalał 15l/100 a jak będę jechał powoli i nie przekraczając 3 tys obrotów to nie spali więcej niż 9l/100 w mieście. Czy dobrze główkuję?

To od waszych wypowiedzi i dyskusji w tym temacie zależy mój zakup.
sledziu1320
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Wrocław

23 Lut 2011, 23:26

Autami "sportowymi" nie da sie jeżdzić poniżej 3tys obrotów :wink: no chyba że jazda emerycka.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Lut 2011, 00:37

Albo auto usportowione albo tanie w utrzymaniu:D Ewentualnie wmontuj podtlenek LPG i tyle...
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

24 Lut 2011, 15:26

Wiesz osoby starszej daty jak słyszą silnik 2.0 to łoo Panie ile to będzie żłopać :razz:
1.8 to nie jest duży silnik,jeśli wolisz 1.4 zaoszczędzisz góra 2litry na sto kilometrów noi te 50koni mechanicznych zarazem :razz: Możesz to wyrównać zakładając Lpg tylko dobrą instalacje.... Oczywiście starsi Panowie powiedzą: Panie gaz to do zapalniczek itd.... Raczej takim autem nie jezdzi sie do 3tyś obrotów bo szkoda auta... Zakładaj gaz,wyjdziesz na spalaniu tak jak na TDi a przyjemność z jazdy sporo większa Pozdro
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Lut 2011, 16:44

Jeśli chcesz mieć szybko na wolnych obrotach i tanio, to kup diesla, a jeśli chcesz na sportowo to musisz kręcić, nie ma wybacz. :mrgreen:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

24 Lut 2011, 20:12

No niestety, fiatowskie silniki benzynowe mają niską sprawność - lubią swoje spalić. Producent podaje 11.5 w mieście, dla porównania 10 lat starsze, 200kg cięższe i 10km mocniejsze BMW E36 318is w mieście 10.9. Dlatego jeżeli chcesz mieć tanio ze spalaniem to raczej musisz się pokusić o instalację LPG.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana opon na letnie w czasie koronawirusa (COVID-19)
    Jeżeli pracujemy zdalnie i nie musimy poruszać się samochodem nie jest on nam niezbędny do naszej pracy warto odłożyć zabieg zmiany opon z zimowych na letnie w czasie epidemii. W całej Polsce występują kontrole i jeżeli okaże ...

24 Lut 2011, 21:49

A tam gadacie o starych Panach:D dziadek od mojego kumpla jeździ Del Sol V-tec:D:D
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

25 Lut 2011, 17:42

Ehe i pod apteke po niebieskie pigułki :razz: Fajny dziadzio
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

26 Lut 2011, 00:23

może i tak...:) ale każdego to czeka:D
nie można wrzucać wszystkich do jednego wora
MlodyBarney
Początkujący
 
Posty: 116
Miejscowość: Chorzów

26 Lut 2011, 16:59

Jeżeli auto sportowe,to raczej instalacja LPG całkowicie odpada. Musisz wybrac między jednym a drugim,mając dużo koni pod maska licz się ze sporym spalaniem. W tym przypadku jest coś za coś :wink:
MotoTechnic
Początkujący
 
Posty: 74
Miejscowość: Kraków

26 Lut 2011, 20:40

Czemu całkowicie? Dobrze wyregulowana instalacja nie zaszkodzi silnikowi, przy generacjach bez odcięcia należy tylko uważać, aby nie kręcić do odcinki, przy sekwencji nie ma to już takiego znaczenia, bo odcięcie zapłonu już jest.
Wkłada się takiego BLOSa, znajduje kogoś kto potrafi to wyregulować i się ma tanią instalację, alternatywa to sekwencja. Dla takiej agresywniejszej jazdy nie widzę innego wyjścia w przypadku chęci zaoszczędzania, a jednocześnie nie pakowania 1/3 wartości auta w instalację. :razz:
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Lut 2011, 10:58

Dokładnie ale stawiałbym na sekwencje,montując Blosa tracimy gwarancje i może coś kichnąć i narobić kosztów.... koszt to jakieś 2300-2500zł a oszczędność będzie i wiele mocy nie straci.... Pozatym jakie to auto sportowe?! to usportowione punto a nie subaru :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

27 Lut 2011, 11:45

dervu napisał(a):Czemu całkowicie? Dobrze wyregulowana instalacja nie zaszkodzi silnikowi, przy generacjach bez odcięcia należy tylko uważać, aby nie kręcić do odcinki, przy sekwencji nie ma to już takiego znaczenia, bo odcięcie zapłonu już jest.
Wkłada się takiego BLOSa, znajduje kogoś kto potrafi to wyregulować i się ma tanią instalację, alternatywa to sekwencja. Dla takiej agresywniejszej jazdy nie widzę innego wyjścia w przypadku chęci zaoszczędzania, a jednocześnie nie pakowania 1/3 wartości auta w instalację. :razz:


O czym Ty piszesz? Albo osiągi albo zwężka w dolocie, kapeć i nie kręcenie do odcinki. :lol: Jak już to JEDYNIE sekwencja, blos przy obecnych możliwościach i kosztach sekwencji nie ma racji bytu.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Lut 2011, 14:15

Jakoś przy wielu silnikach ta zwężka nie ogranicza osiągów.
Co do cen, to zależy z jakim budżetem.
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Lut 2011, 16:32

Nie spotkałem jeszcze auta ze zwężką, które trzymało osiągi i moc deklarowane przez producenta. Na logikę - zwężka ogranicza doplyw powietrza, więc będzie go brakować na wyższych obrotach... w efekcie mniejsza moc.
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW