FIAT - TYPOWE USTERKI

18 Sty 2014, 10:07

Szwankujące przepustnice, awarie centralki sterującej i pękające obudowy alternatorów (silnik 1.2 Fire), psują się zawory EGR i przepływomierze, zdarzają się wycieki oleju (diesle 1.9 JTD/MJT), problem z klapami w układzie dolotowym (2.4 MJT), zaniki mocy podczas wilgotnej pogody (diesel 1.3 MJT), wysokie zużycie oleju (benzyniaki 1.4 i 1.8 16V), awarie wspomagania kierownicy (Panda, Punto II; na fot.), nietrwałe przednie zawieszenie (Panda), haczące tylne klamki (Grande Punto), pękające sprężyny zawieszenia (Punto II, Stilo), awarie układu elektrycznego, wycieki oleju ze skrzyń biegów, nietrwałe przekładnie kierownicze, niska jakość chromowanych elementów nadwozia, zaparowane lampy (różne modele), korozja (Fiat Seicento).
Zapożyczono z onet.pl
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Mar 2016, 20:18

Fiat Stilo - częste awarie elektroniki powodujące choinkę na zestawie wskaźników, co może powodować brak możliwości uruchomienia silnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2016, 09:43

Fiat Panda 2003-2012. Słabe amortyzatory, które szybko padają. Niedziałajace oświetlenie konsoli środkowej, częste problemy z rozrządem łańcuchowym w silnikach 1,3 JTDm ( szybko naciągający się łańcuch ), wycieki oleju spod pokrywy zaworów, szybka korozja tłumików i całego układu wydechowego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2016, 09:45

Fiat Bravo 2007 - 2014 - kłopotliwe fabryczne radio - problem z odczytem plików mp3, trzeszcząca na zimnie tapicerka, wycieki oleju w silnikach JTDm.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2016, 09:47

Fiat 500L -2012 - wadliwy rozrząd w silnikach 1,3 MultiJet ( szybko wyrabia się napinacz ), no i normalka podczas jazdy w mieście - bardzo szybko zapycha się filtr DPF podczas jazdy w mieście.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Kwi 2016, 09:49

Fiat Punto II - mizerna obudowa alternatora, która pęka i dostaje się do niego woda, co jest przyczyna awarii elektryki, wycieki oleju spod pokrywy rozrządu w silnikach 1,2, nietrwałe zawieszenie przednie, a wahacze trzeba wymieniać w całości, szybko śniedziejąca instalacja elektryczna, co jest powodem sporej liczby awarii elektrycznych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17921
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Kangoo Van E-TECH Elektryczne - zasięg, tryby jazdy
    Od 2011 roku Renault jest pionierem i niezaprzeczalnym liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów ...
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale miała silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1600 cm3 - wersji samochodu o tej samej nazwie - Giulietty, zaprojektowanej przez Franco Scaglione dla firmy Bertone na nadwoziu z krótkim ...

  • 18 Kwi 2016, 09:51

    Fiat Croma - nietrwałe zwieszenie przednie, a wahacze trzeba wymieniać w całości, szwankujący EGR w silnikach Diesla, rozszczelniające sie kolektory ssące po około 150 tyś km, uszkodzenia klap kierunkowych powietrza.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 16:45

    Fiat Punto III ( Fiat Grande Punto, Evo lub poprostu Punto - nazwa zalezna od rocznika, ale wszystkie pochodzą od Punto III - celowe zamieszanie? ) - szwankujący napinacz rozrządu w silnikach 1,3 MultiJet, problematyczny filtr cząstek stałych w silnikach Diesla - auto to bardzo nie lubi jazdy po mieście, drobne wycieki oleju z silnika, w szczególności spod chłodniczki oleju w silnikach 1,6 JTDm.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 16:48

    Fiat Sedici - szybko uszkadzjące się sondy lambda i katalizatory w silnikach benzynowych, a co za tym idzie mechanicy, którzy nie umieją dobrze zdiagnozować problemu wymieniają najpierw często sprawną sondę lambda, a potem katalizator. Terenówki często urywają przewody przy tylnym dyferencjale, czego efektem jest brak napędu na tylną oś.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 16:50

    Fiat Linea - szybko zużywające się łożyska w skrzyni biegów, szybko zużywające się wahacze przednie, ciężka praca pedału sprzęgła, czego powodem jest szybko zużywające się sprzegło w samochodach eksloatowanych w mieście, szwankujący napinacz paska rozrządu w silnikach 1,3 JTDm.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 16:52

    Fiat Freemont - niedobrany uprzedni układ hamulcowy do masy samochodu, czego efektem jest bardzo szybkie zużywanie tarcz hamulcowych i wibracje podczas hamowania, awaryjne czujniki parkowania oraz skrzypiące zawieszenie tylne - niedopracowane wahacze.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 16:55

    Fiat 500 - mizerne amortyzatory, które szybko się zużywają, awarie rozrządu w silnikach 1,33 JTDm ( szwankujący napinacz ), często zatykajacy się filtr cząstek stałych w silnikach Diesla ( samochody te bardzo nie lubią miasta ), wysokie zużycie oleju silnikowego w silnikach 1,2 8V, nietrwałe oprawy kluczyka.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17921
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    06 Maj 2016, 17:44

    A Ty co, pracujesz w serwisie fiata :?: :mrgreen:
    Mogę opisać tylko pandę III- 2012r 60tys km i oprócz jednej żarówki i padniętego(zwarcie na celi) akumulatora, żadnych awarii nie było. Teraz na przeglądzie wymienione klocki przód, tył jeszcze dobry-auto użytkowane w mieście. Silnik 1,2l benzyna- wymiana oleju co 15tys(regulaminowe 30tys to jak dla mnie przesada), nie wymaga dolewek między wymianami.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3311
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Zegrze Pd
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster 2021, Courier 2020
    Silnik: 1.0 100KM 1.5D 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    25 Lip 2017, 15:00

    Fiat Punto ELX 1996, notorycznie przepalające się żarówki z przodu i z tyłu
    Isana
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 16 04 2013
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Fiat Punto
    Silnik: 1,2
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    04 Paź 2021, 12:13

    Najczęstsze bolączki Fiat Bravo 1.9:
    - Głośne zawieszenie, przede wszystkim stuki z okolic łączników stabilizatora(mimo wymiany na nowe)
    - Korozja na pokrywie bagażnika i silnika(ranty)
    - Skrzypienie plastików wewnętrznych, szybkie ścieranie się kierownicy i gałki zmiany biegów, pękająca roletka ręcznego
    - Wypadające lamele z chłodnicy klimatyzacji
    - Szybkie zużycie tylnych zacisków hamulcowych(u mnie przy 200 tyś miały dość)
    - Zacinający się egr(Tylko i wyłącznie nowy, czyszczenie nic nie da)
    - Zacinające się aktywatory w klimatyzacji automatycznej
    - Urywające się klapki w kolektorze ssącym.
    quel
    Zaawansowany
     
    Posty: 720
    Zdjęcia: 0
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008