Ford Fiesta 2008 1.6 - za wysoka temperatura silnika

30 Sie 2020, 20:55

Witam,
Mam problem dotyczący przegrzewania się silnika. Po rozgrzaniu, temperatura nie zatrzymuje się na 90 stopniach tylko rozłącza klimatyzację i rośnie dalej, aż do temperatury mocno powyżej skali.
Wymieniony został termostat.

Od strony klimatyzacji wymienione zostały: chłodnica, osuszacz, dysza, sprężarka, sprawdzony został układ - jest sprawny, szczelny.

Samochód był też sprawdzany komputerem, który nie wykazał żadnych błędów.

Jeśli potrzeba dodatkowych informacji proszę pytać.

Jako samochodowy laik proszę o pomoc i wyrozumiałość :)
kamil321
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Sie 2020, 21:19

Zrobić test uszczelki pod głowica.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16780
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Sie 2020, 22:29

Z tego co mi wiadomo to nigdzie płynu nie wyrzucało, przewody były miękkie i wg mechanika nie było objaw uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

Tester kosztuje kilkanaście złotych więc mogę go zamówić dla świętego spokoju :D

Wentylator włącza się, normalnie pracuje, nie było jakiś niepokojących objawów z jego strony.


Jeśli macie jakieś inne propozycje/pytania to zapraszam.
kamil321
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Sie 2020, 10:01

kamil321 napisał(a):Od strony klimatyzacji wymienione zostały: chłodnica, osuszacz, dysza, sprężarka, sprawdzony został układ - jest sprawny, szczelny.

Jeżeli myślałeś, że winny może być układ klimy, to wydałeś niepotrzebnie kasę. On nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia...
1. Czy włącza się wentylator chłodnicy? Oczywiście żeby sprawdzić, trzeba silnik nagrzewać bez klimatyzacji - należy ją wyłączyć na czas próby.
2. może to być również pompa płynu.
3. może to być też wina zabrudzonej chłodnicy
4. Jaki kolor ma olej silnikowy i czy czasem go nie przybyło?
5. czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie zalatuje czasem spalinami i czy jest czysty, nie ma tłustych plam?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Wrz 2020, 19:48

Witam ponownie,

Wykonany został test uszczelki, płyn nie zmienił koloru, wszystko wydaje się w porządku.

Wentylator normalnie się włącza i pracuje, cały układ działa bez problemów przy max 2-2,5 tys obrotów i prędkości mniej więcej 70km/h. Silnik ma wtedy stabilną temperaturę 90 stopni, przewody wydają się nagrzewać równomiernie. Wystarczy mocniej nacisnąć pedał gazu i obroty wzrastają razem z temperaturą, a odpuszczając gaz temperatura równie szybko potrafi spaść.

Odpowiadając na pytania, w zbiorniczku płyn jest czysty, oleju nie przybyło.

Jeśli ktoś ma pomysły / pytania, śmiało piszcie :)
kamil321
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Wrz 2020, 20:39

Odpowietrzyć układ dobrze proponuję
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16780
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Reflektory z diodami LED (2007)
    W 2007 roku epokę reflektorów z emitującymi białe światło diodami LED zapoczątkował Lexus. Jako pierwszy producent zamontował je w światłach mijania auta produkowanego na szeroką skalę, a dokładnie w swoim flagowym ...
    Nissan Micra N-Tec - nowa stylizacja nadwozia i wnętrza
    Nissan wprowadził właśnie do sprzedaży nową, specjalną odmianę miejskiego modelu Micra. Wersja N-Tec wyróżnia się nową stylizacją nadwozia i wnętrza, a także zmodernizowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jest też bardzo ...

04 Wrz 2020, 12:12

Kao napisał(a):Odpowietrzyć układ dobrze proponuję
Ja również stawiam na to czytając posty autora.
Spróbuj dokładnie odpowietrzyć okład chłodzenia. Ustaw ogrzewanie ma maksa i układ trzeba rozgrzać tak żeby otworzył się termostat. Czasem postawienie przodu wyżej od tyłu pomaga trochę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10276
Zdjęcia: 35

04 Wrz 2020, 12:14

Dodam, że przy zbyt dużej temperaturze silnika pomagało włączenie ogrzewania w aucie, wtedy temperatura spadała.
kamil321
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Wrz 2020, 12:25

kamil321 napisał(a):Dodam, że przy zbyt dużej temperaturze silnika pomagało włączenie ogrzewania w aucie, wtedy temperatura spadała
Dlatego, że takim sposobem zwiększasz możliwość odprowadzenia ciepła. Ciekaw jestem czy tu czasem nie będzie winny termostat. Powinieneś go sprawdzić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10276
Zdjęcia: 35

04 Wrz 2020, 12:29

Był wymieniony, ale być może na wadliwy. Jest jakiś sposób na sprawdzenie go, czy tylko wymiana na nowy?
kamil321
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Wrz 2020, 13:04

Czasem zdarzają się wadliwe. Zobacz czy górny wąż od chłodnicy który idzie za termostatem jest gorący jak już się silnik rozgrzeje i złapie 90 stopni. Jak termostat będzie otwarty w pełni to nie dasz rady tego węża trzymać przez chwilę gołą ręką bo będzie tak gorący. Inaczej sprawdzić się nie da bez jego wyjęcia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10276
Zdjęcia: 35