Ford Mondeo MkIII TD

23 Sie 2009, 17:16

Witam ,

W ciagu nastepnym 2 tygodni bede posiadaczem Fordzika Mondeo MkIII 2.0 w dieslu 90KM,
Przebieg 150 tys ,

Prosze o porade co wymienić w samochodziku przy takim przebiegu(Wiem wszstko zalezy od stanu technicznego itdp) ?? i jakie jest Best practice przy Mondziakach??.
tiger24
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Warszawa

24 Sie 2009, 03:19

Często to jest wałkowane.
Pasek lub łańcuch rozrządu
Olej silnikowy i filtr oleju
Filtr powietrza
Filtr paliwa
Płyn chłodzący
Płyn hamulcowy
Należy również obejrzeć stan, ale bez popadania w skrajność:
Klocków hamulcowych,
Stan wycieraczek,
Ustawienie świateł,
Jeżeli ma klimatyzacje ( a zapewne ją posiada ) to stan filtra przeciwpyłkowego. I poziom gazu w sprężarce.
Pasek alternatora.
jak iść za ciosem to warto wymienić olej w skrzyni.

Są to takie rady co trzeba a czego nie. Sam zdecyduj.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

25 Sie 2009, 20:15

Tygrysie do rad Szakala dodam tylko ,że masz łańcuch jeśli pytasz o Mondeo Mk3 IIgeneracji,olej wymieniasz co 20 kkm,filtr przeciwpyłkowy też co 20 kkm,filtr powietrza co 60 kkm,płyn chłodzący co 10 lat,hamulcowy co 2 lata,skrzynie mechaniczne nie wymagają wymiany oleju ale automaty tak ,co 60 kkm (olej przekładniowy ESPM -2C166-H)Wiadomosci uzyskane w serwisie Forda!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Sie 2009, 22:51

Troche przesada z tym wymienianem, bo po co odrazu wymieniac jak mozna niekotre rzeczy najpierw sprawdzic zeby wiedziec czy sie nadaje do dalszej eksploatacji, mozna sprawdzic: Plyn hamulcowy, Plyn chlodniczy, Filtr powietrza tez mozna wyciagnac i kto sie zna na rzeczy oceni czy nadaje sie do dalszej eksploatacji. Wymienic odrazu nalezaloby olej, filtr oleju, (chyba ze wymiany sa udokumentowane i wiesz kiedy byl wymieniany), lancuch dopiero sie wymienia jak go juz slychac, jak nie to mozna jeszcze jezdzic.
W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
dawidbn
Zaawansowany
 
Posty: 777
Miejscowość: Koszalin

26 Sie 2009, 00:17

Jak ocenisz stan płynu hamulcowego czy chłodniczego domowymi sposobami, bo wątpię żeby kolega miał pełen sprzętu garaż np. refraktometru ? Większości polskich samochodów są fabrycznie nalane płyny i później pojawiają się problemy z korozją chłodnicy, ale od wewnątrz, czy "po zapiekane" cylinderki/dociski/zaciski klocków. Wymiana i odpowietrzenie nie przekroczą 100 zł i można to bez problemu zrobić samemu. Co do filtra powietrza koszt nie jest wielki. A kiedyś trzeba to zrobić. Faktycznie jak nie masz teraz środków na wymianę filtra a jest on w dobrym stanie to można to przedłużyć ale jeżeli masz te 40 zł, to lepiej wymień.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi i-MiEV najlepszym ekologicznym pojazdem
    Model i-MiEV, oferowany przez Mitsubishi Motors Australia Limited (MMAL), został ogłoszony przez magazyn Green Lifestyle najlepszym ekologicznym pojazdem na rynku w Australii. Ten w pełni elektryczny model wywalczył najwyższe ...
    Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...