Formularz MV-426B

04 Sty 2024, 11:32

Dzień dobry
Zakupiłem auto w usa ,wszystkie papiery po sprawdzeniu w wydziale komunikacji są ok,ale bez formularza MV-426B Pani powiedziała ze nie zarejestrują mi auta w Polsce.Co mogę zrobić w tym temacie?
andrzej11111
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Sty 2024, 12:44

Możesz mieć problem, samochód sprowadzony ze stanu Pensylwania?
Jakie informacje wynikają z dokumentu Certificate of Salvage for a Vehicle?

Zobacz tu i poczytaj "Dla oceny, czy zaszło "pozbycie się" danego przedmiotu, istotna jest także ocena przyczyn zastosowania tego zmienionego sposobu wykorzystania i intencji, które skłoniły posiadacza do tej zmiany. Może to być np. nieprzydatność lub niemożliwość wykorzystania w dotychczasowy sposób. W świetle regulacji prawnych i wywodów, mając za podstawę zgromadzony w sprawie materiał dowodowy, prawidłowo zostało ustalone, iż przywieziony przez stronę skarżącą z USA do Polski pojazd był w stanie uszkodzonym. Z dokumentu o nazwie Certificate of Salvage for a Vehicle wydanego przez władze stanu Pensylwania w USA wynika, że posiada on wpis "Brak możliwości rejestracji" oraz " W przypadku ubiegania się o wydanie aktu własności dla pojazdów zrekonstruowanych należy posłużyć się formularzem MV-426B. Wyżej wymieniony pojazd nie może być używany na drogach publicznych dopóki nie zostanie wydany wspomniany dokument". Zgodzić się należy z organem, że przedmiotowy dokument nie stanowi odpowiednika dowodu rejestracyjnego przedmiotowego pojazdu, który pozwalałby na zarejestrowanie pojazdu zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym, a przede wszystkim, który pozwalałby na dopuszczenie tego pojazdu do ruchu na terytorium Polski. W związku z powyższym właściwie organ przyjął, że z uwagi na brak możliwości zarejestrowania przedmiotowego pojazdu na terytorium Polski, wskazany pojazd nie mógł być użytkowany z pierwotnym przeznaczeniem. Pojazd ten został zbyty na rzecz strony skarżącej z terenu USA, gdzie nie dokonano naprawy i nie uzyskano aktu własności uprawniającego do rejestracji pojazdu. Powyższe spowodowało, że pojazd na terenie USA utracił możliwość użytkowania zgodnie z jego pierwotnym przeznaczeniem. Świadczy to o braku możliwości użytkowania pojazdu, zarówno na terytorium USA jak i Polski. Słusznie zakwalifikowano więc ten pojazd do jednej z kategorii odpadów, a dokładnie do kategorii Q2 - produkty nieodpowiadające wymaganiom jakościowym oraz uznano, że wolą właściciela było pozbycie się pojazdu." II OSK 761/15 - Wyrok NSA z 2016-12-20 https://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/ii- ... 08a/5.html

Tu masz ten dokument w czystej wersji do wglądu

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

04 Sty 2024, 13:22

Mógłbyś zerknąc,z gory dziękuję
andrzej11111
Nowicjusz
 
Posty: 5

04 Sty 2024, 14:03

Z tłumaczenia: "Ważna uwaga — przy składaniu wniosku o zrekonstruowane świadectwo własności ze stanu Pensylvania należy wypełnić formularz MV-426B. Ten pojazd powypadkowy nie może być użytkowany na autostradzie do czasu wydania zrekonstruowanego tytułu własności."

Na dokumencie na górze masz też "Registration not to be Issued" dlaczego no bo będziesz mógł o niego zbiegać jak naprawisz auto.

Według tłumaczenia nie możesz używać tego samochodu dopóki nie zostanie naprawiony i nie przejdzie odpowiedniego przeglądu. Po tym żeby go używać w stanie Pensylvania potrzebny będzie właśnie wskazany dokument. U nas po naprawie powinien wystarczyć stosowny przegląd podparty odpowiednimi dokumentami jak np. potwierdzenie dopuszczenia samochodu do ruchu.

Nie ma tu nigdzie informacji o tym że samochód po naprawie i przejściu odpowiednich przeglądów nie może zostać dopuszczony do ruchu. Jednak u nas w urzędach rożnie bywa :/
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

04 Sty 2024, 18:10

Dziękuję bardzo za szczegółową odpowiedz .Sam teraz nie wiem jak to ugryźć i czy uda mi sie zdobyc te dokumenty .Ogólnie bardzo malo o tym piszą w necie. Chyba tylko ja mam takiego pecha. Jeszcze raz dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
andrzej11111
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Sty 2024, 09:19

Dowiedz się jak wygląda zdobycie tego dokumentu. Inna sprawa to kwestia interpretacji "important notice" którą można rozumieć w sposób taki ze dotyczy ponownej rejestracji samochodu w stanie Pensylvania.

To trochę tak jak byś kupił samochód z jakiegoś kraju w UE gdzie zostaje wyrejestrowany przed sprowadzeniem do naszego kraju i później w WK powiedzieli by że nie mogą go ponownie zarejestrować bo przecież został wyrejestrowany.

Zobacz jeszcze że na formularzu MV-426B masz taką informację "Tylko stacje kontroli bezpieczeństwa wyznaczone i objęte umową z PennDOT jako stacja kontroli bezpieczeństwa pojazdów o zwiększonym zakresie mogą przeprowadzać kontrole zgodności ze wszystkimi obowiązującymi przepisami dotyczącymi wyposażenia i kontroli w celu uzyskania tytułu własności pojazdu w Pensylwanii w przypadku następujących pojazdów: po rekonstrukcji, po powodzi, specjalnie skonstruowane, odzyskane, pochodzące z kradzieży, kolekcjonerskie, zmodyfikowane pojazdy i pręty uliczne." Mając to na uwadze i sprowadzając taki samochód do nas do kraju w celu naprawy i rejestracji za taką procedurę powinna odpowiadać odpowiednia stacja kontroli w naszym kraju co jest moim zdaniem logiczne. Bo przecież nie będziesz ponownie wysyłał samochodu do Pensylvanii na przegląd po naprawie.

Tu masz jeszcze jedną informację z tego formularza która moim zdaniem wskazuje na to że MV-426B obowiązuje tylko w Pensylwanii "Podzespoły naprawione/wymienione – z wyjątkiem pojazdów spoza stanu opisanych poniżej, we wniosku należy wskazać wszystkie główne podzespoły, które zostały wymienione lub naprawione. W przypadku wszystkich wymienionych elementów należy dostarczyć kopię paragonu lub faktury albo kopię świadectwa własności stanu Pensylwania lub świadectwa naprawy innego pojazdu (którego jesteś właścicielem), z którego pobrano części. Nie ma konieczności dołączania rachunków za naprawiane podzespoły (np. robociznę przy blacharstwie). Kosztorysy napraw mogą być traktowane jako rachunki, jeśli są oznaczone jako „Opłacone” oraz podpisane i opatrzone datą przez osobę upoważnioną do tego przez zakład naprawczy. Szacunki napraw, które nie są oznaczone jako „Opłacone” lub te, które nie są podpisane i opatrzone datą, nie są akceptowane jako pokwitowania.
Jeśli pojazd przybywa do Pensylwanii z tytułu własności spoza stanu i został już oznaczony marką (np. po remoncie, zrekonstruowany, wcześniej rozebrany itp.), nie jest wymagane dokumentowanie naprawionych/wymienionych podzespołów ani przedstawianie rachunków za części wymienione. Pojazdy przybywające do Pensylwanii na podstawie markowego pojazdu spoza stanu mogą uzyskać tymczasową rejestrację w Pensylwanii i można z nich korzystać w czasie rozpatrywania formularza MV-426B. Jeżeli pojazd przybywa do Pensylwanii na podstawie świadectwa naprawy wydanego poza stanem, należy przedstawić rachunki i spełnić wszystkie wymagania określone w formularzu MV-426B. UWAGA: Pojazdami tymi nie można kierować w czasie rozpatrywania formularza MV-426B.
"
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

05 Sty 2024, 11:44

Dziękuje, właśnie jestem w trakcie załatwiania tego dokumentu poprzez sprzedającego mi to auto. Zobaczymy co z tego wyniknie.Dam znac co i jak.Jeszcze raz wielkie dzięki .
andrzej11111
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Sty 2024, 12:29

Oby obyło się bez problemów, tego CI życzę :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

06 Sty 2024, 01:42

Dziękuje :D
andrzej11111
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Lut 2024, 04:25

Mam taki sam title i problem z rejestracją. Samochód ma tylko kosmetyczne uszkodzenia (zderzak i maska). Jak ugryźć temat? Może ktoś pomóc mi zdobyć formularz MV-426b?
KoFil
Obserwowany
 
Posty: 1