Głuche dźwięki podczas jazdy

05 Sie 2020, 15:12

Witam,

Po wizycie u wulkanizatora (zmiana opon i felg + wymiana oleju hamulcowego) po 20 minutach jazdy pojawił się kilku sekundowy głuchy dźwięk bardzo głośny - słychać go można było z odległości 500m. Po kilku sekundach przerwy ponownie i tak przez minutę aż musiałem sięzatrzymać. Po godzinie wsiadłem ponownie i podczas drogi powrotnej pojawił się jeszcze dwukrotnie. Od razu zajechałem do tego wulkanizatora, ale stwierdzili że wszystko dobrze zrobili. Przez 10 lat jazdy nie było tych dźwięków i po wizycie i zmianie opon/felg są, tak więc domyślam się że coś zostało spartaczone i to wina kół. 3 tygodnie jeździłem i czasem ten dźwięk jest. Nie podczas hamowania, ale jazdy, bez przyczyny. Często jak np staję na poboczy i wracam na drogę od razu po zatrzymaniu (skręcam w lewo wracając na drogę) to ten dźwięk się pojawia ale tylko sekundowy jest. Ten warsztat u którym wymieniałem twierdzi, że nei ich wina, a szef po obejrzeniu auta mówi, że to prawdopodonie tarcze hamulcowe, które widać że jest korozja. Natomiast w innym warsztacie zasięgałem opinii i twierdzą, że to na 100% nie tarcze hamulcowe i nie wiedzą co. Z szefami obydwu warsztatów udałem się na przejażdzki po 30 minut, ale jak na złość tych dźwięków nie było. Co to może być? Co powinienem zrobić? Boję się, że ten warsztat co mi wymieniał opony i chce teraz tarcze hamulcowe to naciąga po prostu na kasę bo tarcze przed wymianą opon i felg nie wydawały takich dźwięków. A w innym warsztacie mówią, że to nie tarcze... Proszę o podpowiedź co robić w tej sytuacji, co może być przyczyną. Auto działało idealnie do czasu tego wulkanizatora...

Napisałem temat tutaj bo nie znalazłem innego pasującego do niego działu.
PawełMazda
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Sie 2020, 16:51

Może koła niedokręcone ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2020, 16:57

bonifacy napisał(a):Może koła niedokręcone ?
Nie mogę wykluczyć tego ale ja jak miałem niedokręcone koło to zawsze bylo słychać podczas skretu...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Sie 2020, 17:05

No właśnie też ktoś mi zasugerował, że koła niedokręcone mogą być. Dzisiaj rano byłem i powiedziałem o tym. Wulkanizator dokręcił znowu i nie pomogło. Zapytałem również czy może zbieżność, wyważenie kół ale odpowiedział, że na pewno nie.
PawełMazda
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Sie 2020, 17:26

A pamiętam podobne burczenie w swoim poldku. Po wymianie felg z oponami na szerszy wymiar. Po prostu linka ręcznego dotykała do opony. Na starych węższych kapciach tego problemu nie było.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Sie 2020, 18:24

bonifacy napisał(a):A pamiętam podobne burczenie w swoim poldku
Ale się domyślam-pewny nie jestem miałeś to cały czas w czasie jazdy... :?: Jezeli to było z tyłu to raczej nie miało znaczenia czy jechałeś prosto czy też w czasie skrętu... :?:
Ps.to co ja mialem to nie było buczenie a raczej stukanie...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6173
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX hybrid - 2,6 sek., 581 KM
    Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 ...

05 Sie 2020, 19:47

Migi60 napisał(a):Ale się domyślam-pewny nie jestem miałeś to cały czas w czasie jazdy... :?: Jezeli to było z tyłu to raczej nie miało znaczenia czy jechałeś prosto czy też w czasie skrętu...
A wiesz że to bardzo dawno było. Wiesz że tam resory były a linka do nich przymocowana przez ucho opaski. Opaski co się rozleciała z rdzy. A linka żyła swoim życiem . Raz bliżej , raz dalej innym razem po oponie. Tak jakoś to było . Co do niedokręconych kół - Wsadził mnie koleś za kierę i mówi przejedż się , sprawdż bo mam wrażenie że przegub się kończy . Terkocze czasami na zakrętach. Ja głupi pojechałem i naprawdę musiałem się namęczyć kręcąc na odległym parkingu w prawo , lewo aby usłyszeć . Usłyszałem , wróciłem , wysiadłem i spojrzałem na przednie prawe koło i tutaj szczęka mi opadła . Jednej śruby już nie było . Felga do wymiany , pozostałe śruby też :mrgreen: .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna