Golf III problem z czujnikim oleju

04 Lip 2010, 09:46

Witam , wczoraj przed wyjazdem z domu sprawdziłem poziom oleju , było wszystko ok. Ale podczas podróży (przejechałem jakies 80 km) z prędkością tak 110-130 oczywiście nie cały czas ale średnio tak było , na dworzu było ponad 30 stopni gorąco i nagle podczas jazdy zaczęła mi wariować i pikać lampka od oleju, wiec się zatrzymałem bo nie wiedziałem co jest grane , wyłączyłem silnik i podniosłem maskę ale olej wydawał sie w normie , oczywiście nie było tak dokładnie widac bo był rozrzedzony i cieżko było zobaczyć. Więc gdzies po 3 minutach znowu odpaliłem i było wszystko ok i zrobiłem jeszcze jakieś 100 km i nic takiego sie nie powtórzyło... Czym to mogło być spowodowane?? Dodam ze w ubiegłoroczne wakacje robiłem jednorazowo wiecej kilometrów niż wczoraj tez przy upałach i nic sie nie działo...
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

04 Lip 2010, 12:04

niskie ciśnienie oleju, po innemu pompa oleju umiera :wink:
przy rozgrzanym silniku masz czasem za niskie ciśnienie oleju wtedy kontrolka miga i słychać piszczenie,
druga możliwość masz olej nie odpowiadający parametrami silnikowi :mrgreen: na przykład Kujawski :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Lip 2010, 12:26

pocieszny napisał(a): na przykład Kujawski

Ale z I tłoczenia.... :!: :!: :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 12:52

Na kujawskim jeszcze nie próbowałem jdzdzic :p . Co do oleju to wynienialem ok 1000 km temu, i mam zalany taki jak był przed wymiana czyli mineralny lotos. A co do tej pompy to moze to byc np luzny troche paska rozrzadu? Bo niby juz powinienem go wynienic, i chyba nawet na tym forum ktos mial pobny problem i mu ktos napisal ze to moze byc wina luznego paska.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

04 Lip 2010, 12:55

luki1304 napisał(a):Bo niby juz powinienem go wynienic,

Pasek rozrzadu nie ma nic wspólnego z pompą olejową..... :!: :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 14:34

Tak na marginesie napiszę,że kontrolka i czujnik oleju nie są od wskazań poziomu oleju tylko od ciśnienia oleju. Jak jest dobry układ smarowania, to nawet jak oleju na bagnecie jest minimum, to kontrolka się nie zaświeci. Może zamrugać na zakrętach.
Co do problemu, to w miejsce czujnika wkręcićić trzeba manometr i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku, następnie silnik rozgrzać i sprawdzić jakie jest ciśnienie na gorącym. Jeżeli wskazania manometru pokryją się z czujnikiem, to do sprawdzenia pompa oleju oraz układ smarowania. Nie wykluczone, że czeka cię remoncik silnika. Taki mały.
Nie piszesz też jaki olej masz wlany ( właściowości ) . Zazwyczaj kierowcy leją mineralny 15W40, ale jeżeli okaże się, że pompa ma dobrą wydajność, to można spróbować zalać silnik olejem 15W50. zamiast remontu silnika. Dopiero jak nie pomoże olej o wyżeszej lepkości, to pozostaje remoncik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 15:19

Olej mam zalany 15W40 , a tym manometrem to samemu można sprawdzić czy do mechanika trzeba gonić? Bo pod ręką to mam takich mechaników że nie bardzo im wierze, tzn wymieniają każdą cześć która może, ale nie musi być przyczyna usterki i potem nie wiadomo jakie rachunki wystawiają. A i gdzies mi sie obiło o uszy ze podczas jazdy na olejach mineralnych na czujniku może się coś osadzać i dlatego tez mi mógł wariować.
https://www.forumsamochodowe.pl/volkswag ... t25571.htm
niby podobny temat ale nie wiem czy sie można tym sugerować.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

04 Lip 2010, 15:30

Jeżeli masz manometr, to możesz sobie sam zmierzyć ciśnienie oleju. Wykręcasz czujnik oleju i wkręcasz manometr. Tylko musisz poszukać w książce jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju, bo ja niestety nie mam obecnie dostępu do takich danych ( właśnie od wczoraj zacząłem urlopik :smile: ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 15:30

luki1304 napisał(a):a tym manometrem to samemu można sprawdzić

Jak masz taki manometr to zaden problem....
luki1304 napisał(a):A i gdzies mi sie obiło o uszy ze podczas jazdy na olejach mineralnych na czujniku może się coś osadzać i dlatego tez mi mógł wariować.

Czujnik oleju nie kosztuje krocie a jego wymiana nie wymaga wizyty u "fuchowca"
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6172
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lip 2010, 17:00

nie czujnik tu jest winny ;) panowie nie przesadzajcie ;)
golfik pewnie ma nakręcone już bądź ile km i po prostu pompa się zużyła, trzeba wymienić,

z oleju niec się nie osadza tak aby dawało błędne odczyty na kontrolce ciśnienia, kontrolka ciśnienia załącza się jak ciśnienie jest bliskie 0 (czyli w zasadzie go nie ma) i olej nie płynie przez kanały w głowicy, (do czego to prowadzi łatwo przewidzieć) olej 15W40 słabej jakości przy dużych temperaturach może mieć mniejszą lepkość co wpływa znacząco na ciśnienie oleju ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Lip 2010, 17:32

Pocieszny - jak pisałem nie wiem jakie jest minimalne ciśnienie olej, przy którym zaświeca się kontrolka, ale napewno nie jest zero. Coś mi świta, że na biegu jałowym, przy silniku rozgrzanym do temp. 90 st. powinno ono wynosić na manometrze conajmniej 0,1 MPA, a przy 2000 obr/min 0,2 MPa. Ale nie jestem pewien na 100%.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2010, 18:28

dlatego pisze bliskie 0 ;)
przy ciśnieniu 0,1 na gorącym silniku przy wysokiej temp olej prawie nie płynie, albo robi to tak wolno że czasem nie nadąża ze smarowaniem ii odbieraniem części ciepła :???:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Lip 2010, 18:19

No autko ma już przekulane 263 tys :P wiec coć w końcu mogło wysiąść chociażby przez przebieg... Ale postaram sie sprawdzic te czujniki najpierw , i mam nadzieje że to tylko to , bo pompa to wiedomo juz troche koszty... Chociaż słyszałem ze gdyby to była pompa oleju to nigdzie dalej bym nie pojechał , a ja normalnie odpaliłem silnik i nic sie nie działo , temp spadła do 90 stopni , bo jak zaczeła kontrolka wariowac to koło 100 było.
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła

05 Lip 2010, 18:58

standardowa temp pracy silnika VW to 96* ;) to co masz na termometrze to temp na chłodnicy ;) zanim jeszcze zaczniesz wymieniać czujniki to
1) umyj chłodnice z zewnątrz (porządnie) znaczy zdejmij grill i wymyj pożądnie z zewnątrz lamelki
2) zmierz u mechanika ciśnienie oleju na gorącym silniku
będziesz wiedział na czym stoisz ;)
no w te 260kkm to miał 3 cofania licznika temu :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Lip 2010, 21:13

cisnienie oleju ma byc 1 bar. a zapala sie kontrolka jak cisnienie spada bodajrze do 0,3 albo 0,5 bara
d_o_n_o_v_a_n
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Wrocław