GOLF IV 1.9 TDI śmierdzi spalenizną na wysokich obrotach

08 Cze 2014, 09:33

Witam. Mam nietypowy problem bo lubię jeździć dynamicznie (nie ganiam się jakby co) i ostatnio coś zauważyłem że gdy auto kręcę do 3,5 tyś. obrotów a potem gdzieś zajadę żeby zrobić mały postój oczywiście na włączanym silniku to czuje że coś ze silnika śmierdzi. Otwieram maskę i nic ciekawego nie znalazłem tylko gdzieś musi głębiej siedzieć albo tak ma być(?) wcześniej tego nie było. Ale auto jedzie normalnie, silnik pracuje, turbina nie świszczy, nie szarpie oraz jest moc i tak było 3 razy jak kręciłem do 3,5 tyś po prostu za każdym razem. Jeżdżąc normalnie kręcąc do 2,5 tyś. to wszystko w porządku i nie czuję oznak spalenizny. Oczywiście kręcę do 3,5 tyś. na rozgrzanym silniku do 90 C. Dla mnie jest to dziwny a zarazem nietypowy problem :mrgreen:

Co mogę robić w tej sytuacji bo nie jestem obcykany w takich tematach a po drugie od niedawna mam prawo jazdy :D

Z góry dziękuję.
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Cze 2014, 20:44

zużycie i poluzowanie pasków,
opór na którymś kółku (klima?) albo napinaczu
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Cze 2014, 22:17

A patrzyłeś na wysokich biegach czy nie ślizga Ci się sprzegło ? być może to tarcza smierdzi bo się uślizguje.
pavo71
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Cze 2014, 09:40

Być może od pasków bo czuję jakby spaloną gumę :P Jak dostanę kluczyki to sprawdzę co jest grane i czy to paski. Co do sprzęgła to nic nie ślizga bo niedawno był robiony.
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Cze 2014, 16:42

Jest ciepło może przez klime kompresor Ci pali pasek ? zobacz czy jest różnica na wyłączonej i włączonej. Moze bezpiecznik poszedł albo któryś wentylator siedzi i żeby nie zajechać kompresora się blokuje.
pavo71
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 06 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l
Silnik: ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

10 Cze 2014, 17:12

Może olej sączy się gdzieś na wydech, lub jedno z wygłuszeń jest zbyt blisko wydechu.
Sprzęgło może być, aczkolwiek jeśli jest nowe to raczej nie.
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi museum mobile - mobilność jutra
    Audi museum mobile w Ingolstadt przedstawia wizję mobilności jutra. Na wystawie specjalnej "Audi future lab: mobilność ", od 6 grudnia 2012 r. do 17 marca 2013 r., można podziwiać inicjatywy producenta na temat silników ...

12 Cze 2014, 22:06

Blisko byłeś tylko nie na wydechu a z przepływomierzu. Po prostu olej powoli przeciekał i kapał na gorący silnik. Już wszystko zostało zrobione ale i tak muszę przegonić auto do mechanika bo nie dość że auto zamula to jeszcze dostaje kopa po przekroczeniu 120 km/h. Od 100 do 120 km/h czuję że wyje ale jak przekroczę 130 km/h to nagle dostaje kopa i szybciej ciągnie do 150 km/h niż od 100 do 120. A zresztą zajadę z bratem do jego kolegi i podłączymy pod VAG'a. W silniku nic nie było robione po zakupie auta w 2004 roku (mam na myśli awarię) tylko zmiana oleju i jazda. Temat już można zamknąć i przestało śmierdzieć. :)
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Cze 2014, 15:09

Olej lał się z przepływomierza :?:
To oznacza że turbina rzyga do układu ssącego duże ilości oleju, pewnie intercooler też masz wypełniony olejem.
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984

14 Cze 2014, 06:56

Szczerze mówiąc to nie mam zielonego pojęcia ale wyglądało że wokół tego przeplywomierzu było tłusto czyli olejem albo przecieka z innego przewodu i po prostu kapał na przepływomierz. W przyszłym tygodniu zajadę do mechanika i ogarnę co jest granie i usunę kontrolkę poduszek powietrznych i ABS oraz zmiana z jednego czujników.
carumus1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 22 11 2013
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998