Hamulec ręczny, a światła czy dłuższy postój

17 Mar 2020, 21:16

Kao, ale to nie miało być obraźliwe, a nawet jeśli było to bardzo mi wszystko jedno :( Jeśli auto Ci drży to masz odpowiedź w zasadzie na ten swój cały sposób jazdy i nic więcej nie trzeba dodawać :mrgreen: No, ale nie oczekuje, że przyznasz się do tego, że za bardzo kombinujesz.

Proponuję to zakończyć tak:
- ręczny bee
- nożny cacy
Bez jakiś przepychanek tylko kulturalnie jak na "prymitywa" przystało.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

17 Mar 2020, 21:23

Marcel2727 napisał(a):Jeśli auto Ci drży to masz odpowiedź w zasadzie na ten swój cały sposób jazdy
możesz rozwinąć? Co ma wspólnego sposób jazdy do drżenia auta przy postoju na D i ręcznym? :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16229
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 10:45

Np. dlatego nie jedziesz na niskich obrotach, bo zwiększa Ci to drgania, a dalsze konsekwencje już są wiadome. Nie wiem czemu Ci tłumaczę takie trywialne rzeczy.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

18 Mar 2020, 11:43

Kao napisał(a):Ja mam np w Volvo tak że na D na ręcznym obroty spadają niżej i drażniące jest drżenie całego auta.
Na D zawsze minimalnie obroty spadają przy klasycznym automacie. Kiedyś rozmawiałem z gościem od automatów który je naprawia i powiedział że jednak najzdrowsze dla skrzyni jest trzymanie hamulca no chyba że planujemy dłuższy postój niż dwa cykle świateł bez ruszania czyli jakieś min 5 min.

Powiedział w skrócie tak że każda zmiana z D na N (tak bo na N jest najbliżej przy przerzucaniu a to to samo co P tylko bez blokady kół) to praca dla sprzęgieł skrzyni i ich zużycie. Konwerter jest przekładnią olejową więc jak stoisz na D z hamulcem to po prostu olej tam się miesza pod większym ciśnieniem niż na N lub P i nic się nie zużywa. Dlatego tak jest najzdrowiej dla samej skrzyni. Jeżeli chodzi o hamulec to nie ma większego znaczenia czy stoisz na ręcznym czy nożnym. Tak mniej więcej mi to wyjaśnił.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

18 Mar 2020, 12:25

Rokiko napisał(a):Jeżeli chodzi o hamulec to nie ma większego znaczenia czy stoisz na ręcznym czy nożnym.
no właśnie dlatego bądzmy kulturalni dla użytkowników za nami i zaciągamy ręczny zamiast świecić ledami po oczach.
Marcel2727 napisał(a):Nie wiem czemu Ci tłumaczę takie trywialne rzeczy.
Może dlatego że gadasz od rzeczy i finalnie nie wiadomo o co Ci chodzi.

Kolejne
Marcel2727 napisał(a):Np. dlatego nie jedziesz na niskich obrotach, bo zwiększa Ci to drgania, a dalsze konsekwencje już są wiadome.
dalej nie wiadomo co masz na myśli.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16229
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 15:24

Jak trzeba Ci tłumaczyć, że drgania Ci zużywają silnik i skrzynię przez co nie powinno się jeździć na niskich obrotach (co nawet napisał Rokiko) to chyba sobie daruje dalszą dyskusję, bo najwyraźniej wiesz swoje :o Pójdź do pierwszej lepszej szkoły jazdy to dostaniesz za ręczny po prostu opieprz i powiedzą Ci byś trzymał nożny.

Pomijam już elektromagnesy stanowiące połączenie ze skrzynią i hamulcem zasadniczym.

Gradoremu linka się zepsuła, Wy może macie farta, ale po co sobie coś od tak psuć? Nie wiem.

W sumie to prawda w tych pogłoskach, że Ci co robią najwięcej km jeżdżą najgorzej :mrgreen:
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

18 Mar 2020, 17:16

Marcel2727 napisał(a):że drgania Ci zużywają silnik i skrzynię przez co nie powinno się jeździć na niskich obrotach
ale jak to się ma do drgań auta na POSTOJU. Co ma piernik do wiatraka?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16229
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Mar 2020, 19:59

Marcel2727 napisał(a):Gradoremu linka się zepsuła, Wy może macie farta, ale po co sobie coś od tak psuć? Nie wiem.
Psuć bo się używa :shock: No bez jaj . Kolejna fanaberia tego tematu . A ile to ja się narobiłem bo gostek miał takie podejście . Tak jestem mechanikiem i naprawiam usługowo . Że komuś się linka zepsuła to sam sobie winien. Ręczny ma być używany dla jego kondycji . Wszelkie jego niedomagania muszą być okresowo weryfikowane i naprawiane .
Marcel2727 napisał(a):W sumie to prawda w tych pogłoskach, że Ci co robią najwięcej km jeżdżą najgorzej :mrgreen:
Ta a Ty jesteś ideałem i jesteś najmądrzejszy :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4733
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna