Honda Civic 1.4 90KM '96 - szarpanie podczas przyspieszania

13 Kwi 2014, 22:06

Witam,

Od mniej więcej półtora roku posiadam Hondę Civic VI gen '96 r. 1.4 (benzyna bez gazu)

Ostatnio zauważyłem, że auto nie chce się "zbierać" z niskich obrotów. Np. podczas przyspieszania na V biegu z prędkości 80-90 auto szarpie.

Szarpanie jest odczuwalne na wszystkich biegach przy niskich obrotach. (do tej pory tego nie było - owszem jak kupiłem go to auto potrafiło przyszarpać przy wyprzedzaniu w trasie na V biegu ale to było - jak mi się wydawało - winą tego, że przeceniłem wtedy elastyczność silnika i po prostu redukowałem bieg. Natomiast teraz problem występuje nawet przy jeździe miejskiej przy rozpędzaniu na II biegu...)

Przy jeździe na wyższych obrotach wszystko jest OK. Auto jest zrywne i ma moc.

Dodatkowo wydaje mi się, że gdy silnik jest zimny problem nie występuje przy normalnej jeździe, lub jest na tyle niewielki, że dla mnie nie odczuwalny.

Znajomy mechanik poradził mi wymianę kabli i świec.

Jutro lub we wtorek zamierzam oddać autko do innego mechanika na oględziny. Ale zawsze to różnie bywa z mechanikami.

Nie chciałbym metodą prób i błędów wymieniać połowy gratów pod maską.

Próbowałem znaleźć info na forach nie tylko tym ale często jest to problem występujący w autach z gazem... u mnie go nie ma a jednak problem mam.

Czytałem, że może być to problem cewki lub całego aparatu zapłonowego.

Proszę o jakąś poradę... Może komuś udało się pokonać taką usterkę.

Pozdrawiam,
Bloob
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Kwi 2014, 22:40

Wszystko co wymieniłeś może być przyczyną. Do tego dodałbym filtr paliwa, ciśnienie paliwa i wtryskiwacze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2014, 01:03

To na 99 procent będzie cos z ukladem zaplonowym. Typowe objawy uszkodzonej cewki.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2014, 10:36

Idąc tropem kolegi, warto sprawdzić, czy układ zapłonowy nie ma przebica.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2014, 16:37

Byłem u mechanika i zamówiłem świece. Mechanik stwierdził, że są już mocno zużyte i być może przez to ta nierówna praca i szarpanie.

Miejmy nadzieję, że wymiana świec pomoże i nie czeka mnie seria wymian na chybił-trafił...
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Kwi 2014, 18:30

To świece by musiały być na prawdę mega stare żeby silnik przez nie przerywał.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

15 Kwi 2014, 19:42

Byłem u mechanika.
Wymieniłem świece (na NGK) i chodzi jak szatan :evil:

Cieszy mnie ten fakt, że to jednak wina świec a nie aparatu zapłonowego lub czegoś jeszcze innego. Chociaż nie sądziłem, że to świece będą winowajcą.

Co prawda ja w tej hondzie pierwszy raz świece wymieniałem (mam auto niecałe dwa lata) a poprzedni właściciel nie wiem kiedy (i czy wogóle :o ) wymieniał.
Ale sądziłem, że gdyby to były świece to auto szarpałoby cały czas a nie tylko po rozgrzaniu.

No ale nie mniej jednak problem zniknął i mam nadzieję, że nie wróci.

Dzięki wielkie za odpowiedzi i zainteresowanie tematem;)

Pozdrawiam :ok:
Bo samochód to kumpel, im dłużej go znasz tym bardziej go cenisz.
Bloob
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Polska
Auto: Honda Civic VI 5d
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996