Honda Civic 93r D15B2 brak check eng.

30 Paź 2010, 21:15

Witam!

Mam mały problem. W mojej Hondzie 93r D15b2 została zdemontowana instalacja LPG, wszystko wróciło do fabrycznego stanu. Obecnie nie świeci się w ogóle kontrolka check engine . Żarówka, oraz przewody wiązki od ECU do kontrolki sprawne. Po podaniu masy na B6 żarówka się zapala.

Co może być przyczyną że kontrolka się nie świeci po stacyjce??


Ja podejrzewam uszkodzenie ECU, ale chciałbym się upewnić i wyeliminować wszystkie możliwe ustgerki
tribal1987
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Karczew

31 Paź 2010, 12:16

Skoro żaróweczka sprawdzona, wiązka sprawdzona, to pozostaje ECM... Sprawdz jeszcze, czy nie ma gdzieś jakiegos emulatora np. sondy lambda czy wtrysku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2010, 13:42

Wszystkie emulatory zostały usunięte, sondy lambda i wtrysku też. Sonda została podłączona w fabryczne miejsce C16 pod komputer
tribal1987
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Karczew

31 Paź 2010, 14:25

Nie pozostaje nic innego jak tylko zasymulować jakąś awarię. Najlepiej by było, jakby przy tym był podłaczony komputer aby można było odczytać błędy. Można np. wypiąć choćby sondę lambda - kontrolka powinna się zaświecić i na kopmuterze powinien równiez wyskoczyć błąd. Jeżeli na komputerze błąd będzie, a kontrolka się nie zaświeci, to problem jest w samym ECM.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2010, 15:41

Samochód był odpalany bez podłączenia sondy lambda i kontrolka się nie zaświeciła. Dodatkowo chciałem odczytać czy są błędy, lecz kontrolka nie wydawała żadnych kodów błyskowych:(

Pod przewód B6 (kontrolka) był założony przekaźnik który jak myślę miał za zadanie odłączenie kontrolki po przejściu na lpg. Przekaźnik został zdemontowany.
tribal1987
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Karczew
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    BMW Concept 4 Coupe: elegancja, dynamika i indywidualizm
    BMW Concept 4 Coupe, który będzie miał swoją światową premierę właśnie na salonie NAIAS 2013 w Detroit, pozwoli na wczesne spojrzenie w przyszłość średniej wielkości samochodu sportowego z nadwoziem coupe. Jego elegancja ...