Hyundai i40 1.6 GDI - jaki olej?

13 Gru 2020, 11:49

Witam,zakupiłem Hyundai i40 sedan 1.6 gdi z 2013 roku z przebiegiem 41000km i mam dylemat jakim olejem zalać był lany 5w30 a jakiej marki i specyfikacji to nie znalazłem,jedni mówią że a5 drudzy c3 mam zamiar zalac Motul energy 5w30 a-5 b-5 ale chciałem doradzić się na forum,dziekuje i pozdrawiam
baca121
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Gru 2020, 12:23

Tu masz silnik benzynowy więc ja bym nie zalewał go olejem niskopopiołowym jak w przypadku samochodów z silnikiem diesla z DPFem. Nie masz GPFu więc lepszy będzie ten drugi olej.

Ja bym wybrał np. olej jak podałeś czyli Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 lub Valvoline SynPower 5W-30.

Na jakich odcinkach eksploatujesz samochód?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

13 Gru 2020, 12:25

Tak 20-40 km dziennie
baca121
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Gru 2020, 12:27

Dodam ze to jest auto blue drive
baca121
Nowicjusz
 
Posty: 3

15 Gru 2020, 17:36

Tam masz bezpośredni wtrysk,mój brat właśnie wrócił z inspekcji swojego Mercedesa z bezpośrednim wtryskiem,poleciłem mu SHELL HELIX ULTRA,auto przebieg 200 tyś km,nagrał filmik ,wnętrze silnika czystość stan fabryczny,zużycie kół zębatych,łańcucha,stan fabryczny,zero oznak zużycie,cieszy się,że mnie posłuchał,oleje SHELL nie zawierają w składzie parafiny,zrobisz milion km a silnik będzie w środku czyściutki,jeśli oczywiście olej będzie wymieniany co 10 tyś km max.Nie ma lepszych olejów do silników z bezpośrednim wtryskiem,zapomnij o nagarach,które ukatrupiają takie silniki.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Gru 2020, 03:09

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tak wygląda silnik.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Gru 2020, 03:18

Stan koła rozrządu
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Gru 2020, 08:04

Ssam bym chciał wiedzieć, bo mam podobne pytanie. Szwagier mi coś doradzał, ale szwagier to szwagier... wolę zapytać tu ludzi którzy znają się bardziej :D
Sprawdź auto spa w Olsztynie więcej na PW.
genar
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Gru 2020, 11:22

Syn znajomego posiada saab-a z 280 konnym silnikiem benzynowym,ktoś doradził mu olej,złapałem się za głowę,olej nie dość,że low saps,do tego z indeksem lepkości nadającym sie do słabych,nie uturbionych silników,wcześniej tato zatarł silnik wraz z turbinami też w SAAB-ie 200 konnym dieslu twin turbo,też nieodpowiedni olej.Mechanicy,dobrzy mechanicy z doświadczeniem sami przyznają,że nagary potrafią wprowadzać w kłopoty właścicieli nowych aut z salonu,Kolego Genar ,nie tylko olej jest ważny,paliwo,benzynę do silników z bezpośrednim wtryskiem powinno się stosować też,,zrobioną,,z gazu (tzw.GTL)ziemnego(SHELL)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Gru 2020, 13:12

Shell helix ultra, bardzo dobry olej. Do tego możesz zrobić płukankę, ja stosuję teca, żeby wyczyścić pozostałości z poprzedniego oleju.
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

21 Gru 2020, 19:08

Wystarczy porównać parametry i wybrać:

MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkość w 40*C- 67,0
Lepkość w 100*C- 11,4
Index lepkości - 166
ACEA A5/B5
API : SN Plus
ISLAC=GF 6
TBN - 8,5



SHELL HELIX ULTRA 5W30

Lepkośc 40*C- 66,33
Lepkośc 100*C- 11,77
Index lep - 176
ACEA:A3/B3 A3/B4
API : SL

Helix kładzie nacisk na ochronę silnika ACEA A3/B3 ,A3.B4
Motul idzie na oszczędność paliwa A5/B5 choc jest polecany do>

Ja wybrał bym MOTUL ECO-NERGY 5W30 z uwagi na ISLAC , API i TBN oraz tę adnotację którą skopiowałem z karty charakterystyki produktu

RECOMMENDATIONS Gasoline engines: ACURA, CHRYSLER, DODGE, FORD, GENESIS,HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI,
NISSAN, SUBARU, TOYOTA, FIAT :yes:
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

23 Gru 2020, 10:53

PhantomASA1 napisał(a):tak wygląda silnik
Patrze na te zdjęcia i normalnie wszystko jak nowe po jakimś niewielkim przebiegu a 200tkm to już trochę jest a tu zero nieczystości wszystko jak nowe :shock:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

23 Gru 2020, 13:12

Rokiko,przyczyna jest prosta,nie sądzę by w jakimkolwiek silniku jeżdzącym na lpg był nagar na zaworach,tłokach gdyż lpg posiada własności rozpuszczające nagar,z gazem ziemnym(baza) będzie podobnie,nie wiadomo na jakim oleju wcześniejszy użytkownik jeżdził(80 tyś km) SHELL tak czy siak,,wypucuje,, wnętrze,przy inspekcji wyszło tylko,uszczelka pokrywy zaworów do wymiany,już delikatnie sparciała,ale to wymienia się tak czy siak,wymieniono też moduł termostatu,świece.Niestety,wybrano swiece NGK iridium,bratu polecałem BOSCH double platinum,no ale cóż.Widać,że Helix bardzo dobrze chroni podzespoły przeciw zużyciowo, no ale.Ten silnik ma dopiero 200 tyś km,tak,tak,jestem pewien,że na YT pokazują silniki,które mają 500 tyś km ,co prawda koła rozrządu w poliftowcach już utwardzono a łańcuch przeprojektowano,ale np.Pardi Mercedes na YT twierdzi,że lecą szybkawo nawet w poliftowcach,lecą ale przy konkretnych przebiegach,przy takich? Nie ma szans.Dlatego jeśli ktoś chce kupić podobnego Mercedesa,to? Macha w górę a potem pokrywa zaworowa w górę i oględziny.Pokazałem te zdjęcia,by można obejrzeć jak wygląda silnik Mercedesa przy takim przebiegu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Gru 2020, 13:15

Mam jeszcze filmik,niestety nie mogę go tutaj wkleić,jest pokazane ,że na łańcuchu nie ma żadnego luzu góra dół i na boki
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)