Masz krótki dystans do pracy więc tu diesel odpada jak już sam zauważyłeś. Na tak krótkich odcinkach to nawet czasem benzyna nie zdąrzy się rozgrać ale będą tu mniejsze skutki uboczne niż w przypadku silnika wysokoprężnego.
Pozostają Ci dwie jednostki benzynowe 2-litrowa GDI o mocy 177 KM (do 2015 roku) lub 165 KM (do 2018 roku) oraz 1.6 GDI o mocy 135 KM.
Różnica w mocy wygląda na sporą ale w rzeczywistości aż tak dużo lepiej mocniejszy silnik nie jedzie ale za to ma większy apetyt na paliwo i myślę że na krótkich dystansach spokojnie spali jakieś 2 litry więcej na 100km. Przy tym silniku mamy do wyboru poza skrzynią manualną automat. Dla mnie silnik 1.6 w zupełności Ci wystarczy do jazdy na takich dystansach, spali mniej i jest cichszy na wyższych obrotach a to spory plus bo w tym samochodzik prawie go nie słychać w przeciwieństwie do tego większego GDI. Minusem może być trochę mała moc w trasie szczególnie przy wyprzedzaniu ale można się do tego przyzwyczaić i do jazdy z prędkościami 120-130km/h powinien wystarczyć. Do 130km/h ten model prowadzi się całkiem nieźle, a powyżej jej potrafi już być trochę niestabilny. Zawieszenie jest dosyć komfortowe i miękkie co zapewnia dobre tłumienie nierówności ale na zakrętach takie rozwiązanie powoduje że nadwozie potrafi się nieco za bardzo przechylać na boki.
Ogólnie to ciekawe auto i niektóre wersję potrafią być naprawdę bogato wyposażone