Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania

08 Wrz 2020, 13:10

Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,02 l/100 km

Hyundai Ioniq to przestronny w pierwszym rzędzie siedzeń liftback z napędem hybrydowym. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod tylną kanapą i przesunięciu jej w głąb kabiny pasażerskiej, uzyskano naprawdę sporą pojemność bagażnika 443 l, a pod jego podłogą znalazło się miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe.
Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania Odmianę Hybrid napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM, rozrusznik i generator prądu (HGS) o mocy 8 kW oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i maksymalnym momencie 170 Nm, zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc 141 KM. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Hybryda Hyundaia nie daje możliwości wyboru trybów jazdy. Ich zmianę możemy wymusić, odpowiednio operując gazem. Setkę osiąga w 9,9 s.

9 najoszczędniejszych samochodów hybrydowych
źródło: What Car; complexPR | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3460
Zdjęcia: 12545
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...
    Dacia Duster 2018 - komfort i terenowe właściwości
    Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie zaprezentowała całkowicie zmieniony design nadwozia i zaprojektowane od nowa wnętrze. Jest połączeniem komfortu i terenowych ...

  •