Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania

08 Wrz 2020, 12:10

Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,02 l/100 km

Hyundai Ioniq to przestronny w pierwszym rzędzie siedzeń liftback z napędem hybrydowym. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod tylną kanapą i przesunięciu jej w głąb kabiny pasażerskiej, uzyskano naprawdę sporą pojemność bagażnika 443 l, a pod jego podłogą znalazło się miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe.
Hyundai Ioniq Hybrid - test spalania Odmianę Hybrid napędza czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM, rozrusznik i generator prądu (HGS) o mocy 8 kW oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM i maksymalnym momencie 170 Nm, zasilany akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Ten podwójny zespół napędowy zapewnia łączną moc 141 KM. Z napędem współpracuje dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Hybryda Hyundaia nie daje możliwości wyboru trybów jazdy. Ich zmianę możemy wymusić, odpowiednio operując gazem. Setkę osiąga w 9,9 s.

9 najoszczędniejszych samochodów hybrydowych
źródło: What Car; complexPR | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3398
Zdjęcia: 12407
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zmienia się Toyota GT86 Kuby Przygońskiego zimą
    "Przerwa zimowa to najważniejszy moment w rozwoju technologicznym, bo wtedy wprowadzamy wszystkie duże zmiany. I tak się dzieje w każdej dziedzinie motorsportu" mówi Kuba Przygoński, który szykuje swoją Toyotę ...
    Poradnik kupującego #1 - Lexus IS XE10 mk1 (1999-2005)
    Geneza Lexus IS pierwszej generacji dostępny był początkowo jedynie jako sedan z dwulitrowym silnikiem. W 2001 roku do oferty wprowadzono wersję kombi o nazwie SportCross oraz wersję IS 300 z legendarnym silnikiem 2JZ. Modernizacje: ...

  •