Hyundai XG - cykliczne wahnięcie obrotów

27 Lut 2010, 20:40

Silnik 3.0 V6, automat. Na biegu jałowym na zimnym silniku w zimie obroty są ok. 1100-1500 ale równo co 3-4 sekundy na chwilę spadają do 500 albo czasem niżej. Na ciepłym silniku efekt jest ten sam przy utrzymywaniu obrotów na poziomie 1500-2500 - na chwilę spadają (wahnięcie) i wracają do normy. Czasem też silnik potrafi się zadławić przy mocniejszym wdepnięciu na gaz albo zgasnąć. Te same objawy są na benzynie jak i na LPG. Na komputerze nic ciekawego nie wyszło, błąd przepływomierza. Po kosztownej wymianie ww. - bez zmian. Prośba o pomoc w dalszej diagnozie.
xg111
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Francja
  • 27 Lut 2010, 20:58

    Mało spotykane autko na warsztatch- nie wiem jak tam jest rozwiązana regulacja wolnych obrotów - jest krokowiec czy sterownik przepustnicy. Ale z tego co opisujesz, to prawdopodobnie jest elektryczny sterownik położenia przepustnicy. Jeżeli dasz radę, to wykręć to usrojstwo i zobacz, czy nie ma tam syfu.
    Może to też być cewka zapłonowa, przewód zapłonowy bądz świeca - wygląda to też tak, jakby na moment gubiła się iskra na jednym czy dwoch cylindrach - nie wiem jaka tam jest cewka, ale mogę podejrzewać, że jedna cewka jest na dwa cylindry ( zespolona ).
    Tyle mi narazie przychodzi do głowy. Ale jak pisałem, nie miałem z tym autem do czynienia i nie wiem na jakich podzespołach jest tam układ zasilania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Na żywo i zza kierownicy
      Wakacje ze smartfonem w ręce? Dlaczego nie, o ile nie prowadzimy w tym samym czasie samochodu i nie zajmujemy się telefonem bardziej niż tym, co dzieje się na drodze. W przeciwnym razie dekoncentracja za kierownicą może skończyć ...