Ibiza 3 1.9 TDI wymiana filtra paliwa

04 Gru 2021, 09:20

Jak to jest wystarczy go zalać.tylko i nie zapowietrzy się ?
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2021, 11:19

mariuszaerox napisał(a):Jak to jest wystarczy go zalać.tylko i nie zapowietrzy się

Układ zapowietrzy sie napewno. Ale wystarczy odpowietrzyć i zero problema. Nic szczególnego. ot, zwykła wymiana filtra paliwa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2021, 14:14

Nie wiem jak w tym silniku, ale w niektórych lepiej odpowietrzyć ręcznie/kompem :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Gru 2021, 18:25

Układ paliwowy kompem? Pierwsze słyszę. Tak naprawdę od sam się odpowietrzy wystarczy filtr zalać i zamontować.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16780
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2021, 18:29

Kao napisał(a):Układ paliwowy kompem? Pierwsze słyszę.

No to mało jak widzisz słyszałeś :)
Podłączasz się pod kompa i kilka razy wysterowujesz pompę paliwa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2021, 21:11

Różnie z tym bywa, akurat w tdi, w warunkach domowych najlepiej po prostu zalać cały filtr, odpalić i nie zdejmować nogi z gazu przez chwile, bo jak się pompowtryski zapowietrzą to potem ciężko odpalić.
Gość114260
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    10 używanych funcarów za nieduże pieniądze
    Samochody sportowe kojarzą się zwykle z drogimi konstrukcjami z Włoch, Niemiec i Japonii. Ale wcale nie trzeba mieć pękającego w szwach portfela, żeby móc cieszyć się przyjemnymi emocjami za kierownicą. Oto 10 używanych ...

04 Gru 2021, 22:19

MotoAlbercik napisał(a):Podłączasz się pod kompa i kilka razy wysterowujesz pompę paliwa.
ok ale to ma prawo działać tylko przy CR
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16780
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Gru 2021, 23:22

Tak jest chyba w tych nowszych, w jtd, w filtrze jest odpowietrznik, odkręcasz, włączasz zapłon parę razy i koniec. Jak widać serwisy muszą zarabiać nawet na najprostszych rzeczach.
Gość114260
 

05 Gru 2021, 14:02

Kao napisał(a):ok ale to ma prawo działać tylko przy CR

W obecnych samochodach można tak robić w większości. Nie tylko w CR.
W chyba nawet większości samochodów można zrobić jak pisze Gość114260, czyli przekręcić kilka razy stacyjkę. Wtedy teoretycznie powinna włączyć się pompa paliwa i odpowietrzyć układ. Niestety tylko teoretycznie. Chodzi o to, że pompa powinna się włączyć za każdym razem, po przekręceniu stacyjki do poziomu kontrolek, przed uruchomieniem silnika. Pompa włączając się, wytwarza w układzie paliwowym odpowiednie ciśnienie, potrzebne na uruchomienie silnika. Włącza się, robi ciśnienie i się wyłącza. Czyli teoretycznie, jak ciśnienie w układzie jest odpowiednie, to pompa się nie powinna włączyć. Analogicznie, jeżeli układ jest zapowietrzony, to dopóki się nie odpowietrzy, czyli dopóki nie będzie odpowiedniego ciśnienia, pompa nie powinna się wyłączyć. Tak wynika z teorii i z opisu działania układu paliwowego, który każdy producent opowiada na szkoleniach. Ale nie każdy na szkoleniu mówi o tym, że pompa tak czy inaczej się wyłączy, ponieważ wyłączy ją nie czujnik ciśnienia paliwa w układzie, tylko oprogramowanie silnika, w którym jest zabezpieczenie przed przedostawaniem się paliwa do środowiska poprzez nieszczelny układ paliwowy....Mało tego, na szkoleniu nam tego nie powiedzą, dopóki nie padnie pytanie : a co w przypadku nieszczelności układu paliwa? Całe paliwo z baku zostanie wypompowane na ziemię? Bo tak wynikałoby z opisu działania układu paliwowego... Tak więc teoria jedno, praktyka drugie...
Wracając do tematu, w niektórych samochodach, jak wiemy są pompki ręczne, w innych tych pompek nie ma, w innych można za pomocą stacyjki albo za pomocą kompa. Z tym, że za pomocą stacyjki ta pompa się właczy zazwyczaj raz i na tym koniec. A za pomoca kompa można włączyć ręcznie na tak długi czas jak chcemy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Gru 2021, 11:03

Filtr już zmieniony, bez zalewania przekrecalem tylko kluczyk miałem zdjęty wężyk i patrzyłem tylko jak wyleci ropa, odpalił od strzała bez dodawania gazu :)
mariuszaerox
Zaawansowany
 
Posty: 605
Prawo jazdy: 26 03 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 206 GT
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999