Jak nauczyć się jeździć dieslem

29 Gru 2012, 23:34

Witam.
Prawko mam już pół roku lecz przez ten czas jeździłem autem zaledwie kilka razy. Uczyłem się jeździć na benzyniaku no i po zdaniu prawka te kilka razy jeździłem także na benzyniaku.
Ostatnio wziąłem auto mamy Diesel 1.8TDi chciałem gdzieś pojechać i stwierdziłem że nie potrafię nim jeździć, nie czuje go, nie mam wyczutego sprzęgła.
Zaczeło się od tego że zgasł mi na środku skrzyżowania, później miałem problem z ruszeniem pod górkę (przez to że nie mogłem ruszyć zacząłem się denerwować).
I tu moje pytanie jak to ogarnąć bo troche się boję nim jeździć. Moje doświadczenie za kierownicą jest minimalne i ogranicza się do 30 godzin na kursie.
Dodam jeszcze że z jazdą na bezyniaku nie mam problemów
marcin66612
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Rzeszów
Prawo jazdy: 17 06 2012

30 Gru 2012, 20:52

Dieslem i benzyniakiem jeździ się tak samo. Dieslem jeździ się nawet łatwiej. Jeździłeś innym dieslem czy tylko tym jednym egzemplarzem?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

30 Gru 2012, 23:37

Nigdy wczesniej nie jeździłem dieslem. Sęk w tym że nie moge wyczuć sprzęgła, auto mi gaśnie jak ruszam, a pod górkę to już wogóle nie ruszę.
marcin66612
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Rzeszów
Prawo jazdy: 17 06 2012

31 Gru 2012, 01:21

Nie jest to kwestia tego czy samochód jest z silnikiem benzynowym czy diesla tylko zużycia sprzęgła.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

01 Sty 2013, 15:20

Podejrzewam, że wszystko to kwestia wyczucia samochodu - sprzęgła plus gazu. Rzeczywiście jak dla mnie, to inaczej się jeździ benzynką, inaczej dieslem. W tym ostatnim ja dodaję nieco więcej gazu, a sprzęgło "łapie" pod koniec puszczania. I nikt mi nie wmówi, ze mam słaby silnik, bo 170KM robi swoje 8) Po prostu taki urok diesla. Dodam, że prawko mam od 12 lat, a rocznie robię ok 35-37 tyś km... Więc swoje też wyjeździłem. Zarówno benzynką, jak i dieslem.
Proponuję autorowi wziąc auto, wyjechać na mało uczęszczaną drogę i jeździć nim z pół dnia, próbując ruszać na płaskim. Pod górkę jest tylko troszkę trudniej :oops: i powodzenia!
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

07 Sty 2013, 22:59

Domyślam się, że autorowi chodzi o to, że diesel z racji momentu obrotowego dostępnego już od dolnych zakresów obrotów mocniej reaguje na sprzęgło i gaz.
Diesla plus jest taki że ciężej go zdławić, przy odrobinie wprawy ruszasz po prostym bez dotykania gazu bez większych problemów. Benzynką już gorzej ale też się to da zrobić, kwestia obycia z autem i jego wyczucia. Ale do tego potrzeba przejechanych kilku tysięcy :P
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi RS Q3 - pierwszy RS linii modelowej Q
    Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, marka z Ingolstadt zaprezentuje Audi RS Q3, pierwszy model RS w cieszącej się ogromnym zainteresowaniem rodzinie Q. Ten wyjątkowy samochód łączy w sobie przemyślaną ...
    Nadwozie i bezpieczeństwo BMW ActiveHybrid 3
    Struktura nadwozia BMW ActiveHybrid 3 spełnia najwyższe standardy w zakresie wytrzymałości i lekkości konstrukcji. Używając właściwych materiałów we właściwych miejscach uzyskano nie tylko świetną strukturę służącą ...

19 Sty 2013, 21:33

stasiowski121 napisał(a):Diesla plus jest taki że ciężej go zdławić, przy odrobinie wprawy ruszasz po prostym bez dotykania gazu bez większych problemów. Benzynką już gorzej ale też się to da zrobić, kwestia obycia z autem i jego wyczucia.

Obycia z autem? Do każdego wsiadasz, puszczasz sprzęgło i auto po płaskim samo jedzie bez gazu, wtedy przestajesz puszczać sprzęgło. To się nazywa jeżdżenie na półsprzęgle. Możliwe w każdym samochodzie, nawet bez jego wcześniejszego obeznania. Dieslem jeszcze łatwiej.

Do autora. Nikt Ci tu nie wytłumaczy co zrobić. Jedyna rada, to jeździć. A na przyszłość radzę jeździć jak najwięcej, bo to jedyna metoda.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

25 Sty 2013, 13:58

praktyka czyni mistrza, nie ma ogólnej rady
motomoto
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 53
Miejscowość: Wrocław
Auto: PASSAT B5, 1,9, 101KM

28 Sty 2013, 21:29

Dishman napisał(a):Obycia z autem? Do każdego wsiadasz, puszczasz sprzęgło i auto po płaskim samo jedzie bez gazu, wtedy przestajesz puszczać sprzęgło


Dla Ciebie takie proste, dla świeżaka nie zawsze. Pamiętaj, że mówimy o autach używanych a jak wiadomo w takowych sprzęgło może brać z różnych pozycji, nie zawsze w połowie jak uczą na kursie. Dlatego napisałem, że to kwestia wprawy, bo trzeba puszczać sprzęgło aż zacznie brać, nie koniecznie to musi być w połowie położenia pedału.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Lut 2013, 00:31

Polecam diesla , baardzo elastyczny , ekonomiczny i przede wszystkim słychać jak chodzi...
+ napęd 4x4 = świetna frajda gdy odśnieżarki zawiodą :)

Pzdr :)
asas22
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Volkwagen Golf
Silnik: 4 \motion TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Maj 2013, 17:01

Na dieslu po prostu staraj się trzymać na 2200-2300 obrotów jak jeździsz.

Wg mnie wygodniej niż pilnowanie 2500 przy benzynie. Ja bym wolał diesla.

A może problem w tym, że ze starszego samochodu przesiadłeś się w nowszy taki ala-dla babeczek z dojebanym wspomaganiem wszystkiego. Mój ojciec ma nowego reno megan. Jechałem tym autem kilka razy i nie idzie zdzierżyć. Kierownicy nie czuje. Tarcze cierne w sprzęgle chyba bez sprężyn płaskich. Chcąc wejść na luz z jedynki wrzuciłem dwójkę, masakra. Pedały bardzo blisko siebie, łatwo zahamować wciskając sprzęgło. Przełożenia potwornie niskie - to jeszcze potrafię zrozumieć bo to auto niby na tryb miejski nastawione.

Więc to nie musi być wina tego, że diesel ;p
Filystyn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 15 11 2011
Przebieg/rok: 4tys. km
Auto: VW Golf III
Silnik: 1.6 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997