Jaki olej do silnika? 1.9JTD Fiat Stilo

29 Gru 2014, 22:50

Witam, mam zamiar dokonać wymiany oleju w Fiacie Stilo 1.9JTD.
Jaki olej byście mi doradzili ? Myślałem nad tym [link do oferty na Allegro wygasł]
Dobry wybór?
b4ca
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: mitshubishi colt

30 Gru 2014, 07:46

W początkowym okresie produkcji Stilo Fiat zalecał oleje 10W40 ,potem nastąpiła zmiana zaleceń na 5W40.Musisz odpowiedzieć sobie na jedno pytanie,po jakim czasie ,czyli po jakim przebiegu chcesz olej wymieniać?! Trzymaj się jednej złotej zasady tyczącej wymiany oleju bez względu jaki olej byś nie kupił,za ile kasy,i bez względu na to jaki interwał wymiany zaleca producent silnika(np.30 tyś km)Mianowicie,zawsze górny próg to 15 tyś km.Fakt,ten olej jest dosyć tanio dostępny,musisz jednak kupić go tyle by, starczyło na dolewki.Wartość HTHS jest bardzo ważna,wysoka wartość oczywiście,ale szczególnie tyczy ona wysilonych jednostek,dużych silników.Ty tej wartości nie wykorzystasz.Jakość oleju natomiast normalna,nie znam wartości TBN,ale przy zamiarze wymiany oleju co 15 tyś km, ta wartość w okolicach 10 jest już znośna.Jest jeszcze druga złota zasada,z którą godzą się wszyscy Specjaliści od olejów.Lepiej jest kupować tańszy olej i wymieniać go częściej,niż drogi i pielęgnować,czyli hodować go długo,bo drogi i szkoda wylewać.Już Castrol Magnatec Diesel 5W40 przerasta oczekiwania i wymagania twego silnika,praktycznie każdy współczesny olej znaczącego producenta jest właściwym wyborem.Twoje autko już trochę lat ma,uszczelnienia też nie są w idealnym stanie.Kup Valvoline Maxlife Diesel 5W40 ,zregeneruj uszczelnienia dzięki temu olejowi i tego oleju trzymaj się już do końca,ja tak zrobiłem.Zużycie oleju spadło o połowę(czyli z 1l na 15 tyś km do 0.5l) Nie ma lepszego oleju do leciwych aut,jedynie nie nadaje się do silników wyposażonych w pompo wtryskiwacze(nie spełnia tej normy).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2014, 00:42

Moim zdaniem olej Motul 8100 X-cess 5W40 to bardzo dobry wybór. W pełni syntetyczny, o najwyższej aktualnie produkowanej klasie jakości, co więcej ma aprobaty Fiata. A nade Wszystko, jest zalecany do tego silnika.
I tak jak kolega tu już napisał, żadnych wydłużonych okresów między wymianami.
Ja jeżdżę na Motulu od czterech lat, również dieslem, choć innej marki i jestem bardzo zadowolony. Mimo znacznego przebiegu między wymianami praktycznie nie wymaga dolewek. Silnik pracuje cicho i równomiernie.
maniekw
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Łódź

31 Gru 2014, 08:14

No właśnie,napisałeś o najwyższej aktualnie klasie jakości,co to oznacza, ta wysoka jakość?!Dlaczego ja nie mógłbym wlać oleju do swego silnika ,który posiada spełnienie wymagań nowszych konstrukcji Mercedesa,czyli posiada wyższą jakość?!Im wyższa jakość tym lepsze zdolności w płukaniu i wymywaniu,do leciwych silników to takie dobre nie jest,rozumiesz?! Płukanki działają inaczej,10 minut i wszystko wylewasz,wyrzucasz filtr razem z zanieczyszczeniami,gdy wlejesz olej o zbyt wysokiej jakości do silnika,który jeździł na olejach niższej jakości ale spełniających normy producenta,w najlepszym wypadku możesz rozszczelnić silnik a w najgorszym nawet zatkać smog lub magistralę olejową,wtedy masz po silniku.Dlaczego zaleca się by trzymać się jednego rodzaju oleju?!Ano dlatego właśnie.Bądźcie ostrożni,nie zawsze lepsze jest lepsze w konkretnym przypadku,może być gorsze.Ja uważam,że nie ma lepszego oleju do leciwych konstrukcji jak V MAXLIFE,zresztą nie przypadkowo pan Klimek w programie kup i zrób wlewa ten olej.Jednak silnik nie może mieć dpf oraz pompo wtryskiwaczy,do tych silników tylko ten olej się nie nadaje.Jest jeszcze świetny Castrol Magnatec ale w tym przypadku uszczelnienia muszą być w b.dobrym stanie,już się przekonaliśmy o tym przy Renault Clio,gdy silnik zaczął cieknąć z uszczelnień,wymiana oleju na olej niższej jakości i innej lepkości i problem zniknął jak ręką odjął.Pamiętajcie,czasami lepszym można sobie zaszkodzić!!!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2014, 08:31

PhantomASA1 napisał(a):Kup Valvoline Maxlife Diesel 5W40 ,zregeneruj uszczelnienia dzięki temu olejowi i tego oleju trzymaj się już do końca,ja tak zrobiłem.Zużycie oleju spadło o połowę(czyli z 1l na 15 tyś km do 0.5l) Nie ma lepszego oleju do leciwych aut,


Również używałem tego oleju(maxlife diesel 10/40) i popieram kolegę że to bardzo dobry olej,swego czasu chyba zdobył jakąś nagrodę branżową :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2014, 08:36

PhantomASA1 napisał(a):Jest jeszcze druga złota zasada,z którą godzą się wszyscy Specjaliści od olejów.Lepiej jest kupować tańszy olej i wymieniać go częściej,niż drogi i pielęgnować,czyli hodować go długo,bo drogi i szkoda wylewać.


100% racji :ok: :ok: :ok:
W pandzie żony okres wymiany skróciłem z 30tys do 15tys,ale olej zgodny ze specyfikacją fiata,bo auto na gwarancji,zastanawiam się nad okresem wymiany w lancerze-20tys,ale jeszcze niedawno było 15tys,czy skrócić do 15-tu,czy jednak zachować te 20tys- jest to akurat mój obecny roczny przebieg,więc zbiega się idealnie z przeglądem gwarancyjnym,a skrócenie o połowę wydaje mi się trochę przesadą
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3679
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

31 Gru 2014, 09:41

Tak to prawda,zdobył tytuł produktu roku,posiada opatentowaną formułę regenerującą uszczelnienia.Mało kto zdaje sobie sprawę z jednego.Nawet jeśli olej posiada taką rezerwę alkaliczną,czyli zdolność pochłaniania produktów kwaśnych powstałych w procesie spalania,że spokojnie można na nim przebyć i 20 tyś km,to mało kto sobie zdaje sprawę z tego,że zawsze trochę paliwa dostaje się do oleju,a paliwo to zabójca uszczelnień silnika.Optymalnym terminem wymiany oleju byłby przebieg 10 tyś km.Jednak wszystko zależy od sposobu eksploatacji auta.Jeśli silnik jeździ calutki czas niedogrzany,na ssaniu,olej należy wymieniać co 5 tyś km,nie tylko paliwo jest groźne, ale także woda.Teraz patrzyłem na bańkę oleju V Maxlife 5W40,posiada jakość SM/CF,natomiast Castrol EDGE 5W40 posiada taką samą jakość SM/CF ale on spełnia normę VW 505.01(olej do pompo-wtryskiwaczy) a Valvoline jej nie spełnia.Castrol spełnia wysokie wymagania jeśli chodzi o zdolności płukania i wymywania (wymagania dla nowych silników Mercedesów )czyli 229.31 i 229.51,a MAXLIFE tych wymagań nie spełnia.Czyli ,Castrol jest olejem lepszym do nowych konstrukcji a VALVOLINE do starszych konstrukcji,i taki też olej wlewam do swego silnika.Syntetyki też różnią się między sobą.Dlaczego MOBIL zaleca olej MOBIL1 5w50 do starszych konstrukcji ,bez powstania skutków ubocznych?!Ano dlatego,że ten olej spełnia normę Mercedesa 229.1.Na to też trzeba patrzeć.Jest jeszcze jedna sprawa,ale ona tyczy silników zagrożonych zatykaniem odmy zimą.Do takich silników warto jest lać olej przeznaczony do pompo-wtryskiwaczy,dlatego,że taki olej posiada też dodatek,który zapobiega pienieniu się oleju,czyli jednym słowem powstawania zamarzającej emulsji,taka emulsja nawet gdy są plusowe temperatury powoduje to,że przy ogromnych naciskach jakie panują w obrębie jego pompki brakuje smarowania a to wykańcza szybko nie tylko samą pompkę ale również krzywki wałka rozrządu,temat olejów to bardzo złożony temat.Gdy będę miał czas wezmę na tapetę ten Motul,zobaczymy w czym jest taki wyjątkowy.Kiedyś w starciu z Castrolem przegrał zdecydowanie(oleje 10W60 do sportowych aut)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2015, 18:04

Zapomniałem dodać, że mam nie duże zapocenie między skrzynią a silnikiem, raz na jakiś czas spadnie kropelka oleju. Ma to jakieś większe znaczenie przy wyborze oleju?
b4ca
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: mitshubishi colt

02 Sty 2015, 18:08

Puszcza uszczelniacz na wale,oczywiście V MAXLIFE może pomóc,spowoduje spęcznienie gumy,jeśli ona się w tym uszczelniaczu znajduje.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Sty 2015, 11:05

Do silników JTD diesla najbezpieczniej będzie zastosować olej 10w40,no chyba że wcześniej cały czas miałeś zalany 5w40,to bezpieczniej bezie dalej go używac,dla przykładu może być to Motul 8100 X-cess 5W40
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2015, 17:20

Proszę sobie zobaczyć na YT,jak wypadł test olejów w -2O st.c,do konkursu m.in.stanął LOTOS 10w40 oraz Motul 10W40,który olej lepszy?!Zobaczcie sobie :) ----Profesjonalny test olejów silnikowych -20 st.-----Proszę tak wpisać.Dedykuję to tym,którzy na nasze oleje wylewają pomyje!:)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Kwi 2015, 09:37

Dziwi mnie trochę, że ludzie jeszcze wierzą w głupoty typu "za dobry olej do silnika, który wypłucze szlamy" itp ... Silnik trzymający się na szlamach powinien stać na złomie, a nie jeździć. Ja po kupnie każdego swojego auta (przedział wiekowy 15-20 lat z wielkimi przebiegami), zawsze robię tak:
- spuszczam na ciepłym silniku stary olej - niezależnie od tego jak był
- nakręcam czysty filtr oleju, wlewam do silnika 3 litry najtańszego oleju mineralnego + litr czystej ropy + 1 puszkę preparatu czyszczącego silnik od wewnątrz (różne testowałem, polecam XADO VitaFlush z rewitalizantem)
- na tej mieszance silnik chodzi na wolnych obrotach ok 45 minut (można kilka razy nieznacznie przygazować, nie wolno jednak na tym jeździć)
- spuszczam ten towar, wlewam znów 3 litry CZYSTEJ ROPY, puszczam silnik na ok. 1 minutę, po czym znów dokładnie zlewam to, co wypłucze
- nakręcam nowy filtr paliwa, wlewam najlepszy dostępny, ale nie za drogi olej 5w40 lub 5w30 (polecam Total 5w30 ineo, który jest olejem niskopopiołowym)
- rozgrzewam ten olej do temperatury roboczej + dodaję jakis preparat ceramizujący np. Liquy Moly, Xeramic lub Ceramizer

Co zyskuję po tej procedurze: silnik wewnątrz jest idealnie czysty - mieszanka myjąca usuwa nagary, twarde depozyty zapiekające pierścienie, oczyszczają się zawory oraz kanały olejowe, pompa oleju zwiększa wydatek, natomiast preparat ceramiczny powleka wszelkie powierzchnie niezmiernie twardą i śliską substancją, która redukuje zużycie paliwa, nadaje pracy silnika jedwabisty charakter, zapobiega suchym startom w zimę i poprawia smarowanie turbiny :ok:

NIGDY, podkreślam PRZENIGDY nie miałem żadnych efektów negatywnych w/w procedury. Stosowałem to w kilku zabytkach np. Peu 405 z przebiegiem 473.000 km (przed kupnem chodził na mineralu), Volvo 740 2,4 TD z przebiegiem 580.000 (przed zakupem chodził na mineralu) czy Peugeot 406 1,9 TD (przebieg nieznany, auto 17-letnie).
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

15 Maj 2015, 08:12

Dzięki za namiar,na pewno w wolnej chwili poczytam,aczkolwiek jestem daleki od osądów,pisze jedynie o tych olejach z którymi sam miałem styczność i które mogę polecić z doświadczenia. Minęło już trochę czasu więc jeżeli wątek jest w dalszym ciągu aktualny to daj znać na który w końcu się zdecydowałeś,czekamy na Twoją odpowiedź.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000