02 Lis 2013, 18:49
Zarówno w Dieslu jak i w Benzynie mozna natrafić na nieprzyjemny silnik,na pewno nie 1.6 THP w BMW bo to co słyszałem to tragedia.
w Jedynce spotkasz na pewno silniki 1.8i oraz 2.0i.
Wyposażone są w system Valvetronic,który obniża ponoć spalanie w stosunku do silnika,który takiego systemu nie posiada,4 cylindrowy napędzany łańcuchem na wtrysku wielopunktowym pośredni,wolnossący no i 2.0i to ta sama półka silniki z rodziny N42 i N46.
N42-1.8i 115 KM R4/16.
N46-2.0i 150 lub 143 KM R4/16.
Posiadają te silniki też Double Vanos,czyli regulacje faz rozrządu przy zaworach ssacych i wylotowych.
Silniki te w E87 występowały w latach 03-07.
Silniki z rodziny N43.
1.6 oraz 2.0i
NR3-122 KM 1.6i
NR3-143 KM 2.0I
N43-170 KM 2.0I
I to by bylo na tyle,jak byś chcial coś o Dieslach to też mogę coś napisać.
W obydwu masz bezpośredni wtrysk,16 zaworów 4 cylindry,silnik wolnossacy.
Dobre silniki jeśli kupujesz samochod z nim w salonie.
Zaawansowana jednostka,co za tym idzie naprwy tez droższe bedą.
Samochody,które miały na nim LPG będa sie psuly.
Psują się cewki,sporadyczne przypadki zużycia ślizgów łańcucha rozrządu,awarie pomp paliwa.
Takto pozatym jest okey,tylko nie polecaja kupowac egzemplarzy akurat N43 z instalacja LPG bo to podwyzsza znacznie koszty.
Ogólnie silniki znoszą dobrze instalacje LPG z tym,że trzeba dobrać do nich dobra instalacje gazowa,najlepiej znalezc egzemplarz ktory ma ponizej 200 tyś,pamiętaj te silniki nie tolerują amatorskiej instalacji LPG.