Jakie Audi A3?

13 Maj 2020, 14:54

Szukam Audi A3 do 25 tys. zł (koszt zakupu samochodu razem z budżetem na start). Szukałem na początku sedana ale zrezygnowałem ze względu na wygląd i odpowiadającą mi przestrzeń w A3 Sportback.
Samochodem będę się poruszał głównie w mieście, co dwa tygodnie trasa 500km i okazjonalnie dłuższe wyprawy za granicę w maksymalnie 4 osoby.
Ze względu na przeznaczenie szukam benzyny i o ile nie chcę 3.2 to zostaje mi 1.6 MPI. Przydałoby się więcej niż 102KM ale myślę, że do mojej jazdy tyle też wystarczy jeśli będę mógł liczyć na bezawaryjność. Nie planuję też gazu. Przy spalaniu tego silnika mogę na spokojnie jeździć na samej benzynie.
Jeśli macie propozycje innych samochodów, które są podobne pod względem wielkości i miejsca w środku to chętnie je sprawdzę.
tomasz591
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Maj 2020, 20:55

Warto w Twoim przypadku gdy nie ma planów na lpg rozważyć 2,0 FSI 150 - dużo lepiej pojedzie albo nawet 1,4/125 koni z turbiną.
Te silniki nie są może aż tak "trwałe" jak 1,6 w którym może paść jedynie cewka ale musisz sprawdzić bo dynamiką będzie lepsza. W 1,6 może Ci brakować mocy, a potem zaczniesz sam się wkurzać, oczywiście do podstawowego użytkowania jest ok.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 417
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

13 Maj 2020, 21:09

Popatrz sobie na fiata bravo, fajny, prosty silnik 1.4T, który przyjemnie jedzie a i lpg w razie potrzeby wrzucisz w przyszłości.

Jeśli udałoby się trochę dorzucić to astra 1.4T albo focus 1.6/125
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Maj 2020, 21:30

Tez bym bral 2.0FSi w A3, z drozszych rzeczy ktore w tym silniku sie robi to lancuch na walkach rozrzadu raz na 100tys i czyszczenia nagaru co 60tys, co 2 wymiane oleju warto jeszcze wymienic popychacz HPFP, 120zl wiec grosze.

A dynamika bez porownania z 1.6mpi
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
Zdjęcia: 12
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Maj 2020, 22:19

Bałem się trochę silników TSI ale widzę, że niepotrzebnie.
W sumie to tylko silnik 1.6 trochę odstraszał mnie od A3 a raczej jego moc. Co do innych propozycji to wydaje mi się, że Audi A3 jest jednak nieco lepiej wykonana i ma więcej miejsca zdecydowanie w bagażniku. Jest też kwestia po prostu samego wyglądu. Tak czy inaczej dziękuję bardzo za inne propozycje.
Teraz wybór pomiędzy 1.4 TFSI i 2.0 FSI. Według mnie lepszy będzie dla mnie 1.4 TFSI ale jeśli się mylę w którymś punkcie to proszę mnie poprawić. Jeśli przeoczyłem coś to również proszę o pomoc.
-1.4 mniej spali choć jest to tylko kwestia pewnie około 1500zł rocznie w moim przypadku
-1.4 będzie tańsze w przypadku ubezpiecznia
-Osiągi silników pod względem przyspieszenia będą podobne (na max. prędkości mi nawet nie zależy bo po prostu nie będę jej wykorzystywał)
-Koszty napraw pewnie będą większe w 1.4 tylko moje pytanie o jak dużo?
tomasz591
Nowicjusz
 
Posty: 3

13 Maj 2020, 22:45

Różnica przede wszystkim taka że 2,0 FSI to max 2006 rok, a 1,4 był produkowany do 2013.
Może najlepiej przejedź sie jednym i drugim?
Docelowo 1,4 będzie nieco wolniejsze bo ma mniejszą moc ale z kolei odczucia mogą być inne bo 2,0 150 trzeba kręcić.
2,0 więcej spali

Przy 1,4 warto zwrócić uwagę na rozrząd czy ktoś to robił, jeśli nie to trzeba o tym pamiętać że te okolice 1000-1200 warto mieć i zrobić.
2,0 FSI to taki jak u mnie silnik ale "wykastrowany", bez turbo dość szybko uśmiercony. Dziś już takich nie ma. Wszystko z turbo.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 417
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt gotówkowy, samochodowy, leasing czy gotówka? - zakup auta
    Kupno samochodu to duży wydatek dla większości Polaków. Rynek wychodzi jednak naprzeciw potrzebom i możliwościom klientów, pozwalając na sfinansowanie transakcji pieniędzmi z różnych źródeł. W ...
    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...

  • 13 Maj 2020, 23:13

    Po wspomnieniu rocznika tym bardziej jestem nastawiony na 1.4. Właśnie trochę poszukałem i wydaje mi się, że łatwiej będzie znaleźć właśnie silnik 1.4 TFSI niż 2.0 FSI.
    Co do ceny mogę trochę jeszcze dołożyć dlatego patrzę na samochody aż do 25 tys. zł. O ile staram się zawsze szukać samochodów od osób prywatnych to nie jest to jakiś twardy wymóg u mnie. Przed zakupem na pewno skorzystam z firmy, która sprawdzi dla mnie samochód i dopiero jeśli wszystko będzie dobrze to zdecyduję się na zakup.
    Mógłbym was jeszcze prosić o ocenę niektórych ogłoszeń?
    To jak narazie mój faworyt:
    [link do Otomoto wygasł]
    Tutaj na pewno będzie potrzeba zadzwonienia o więcej zdjęć ale czy tylko mi się wydaje, że prawy bok z tyłu jest jakby matowy?
    [link do Otomoto wygasł]
    W tym przypadku wybór jest po prostu oczami przynajmniej na zewnątrz:
    [link do Otomoto wygasł]

    [link do Otomoto wygasł]?

    Te 4 biorę pod uwagę w pierwszej kolejności ale oczywiście jest też kilka na wypadek jakby nie udało się z żadnym z wymienionych.
    tomasz591
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    14 Maj 2020, 09:26

    tomasz591 napisał(a):Bałem się trochę silników TSI ale widzę, że niepotrzebnie.


    Opinią bartolka to bym się zbytnio nie sugerował. Gość będzie zachwalał praktycznie wszystko co wyszło spod znaczka vw.

    A prawda jest taka, że zarówno 1.4tsi jak i 2.0fsi są najlepsze z najgorszych a nie "dobre", to nie są silniki dla janusza motoryzacji a nie masz pojęcia kto i co robił z takim autem przez kilkanaście lat. Konkurencja oferuje mniej problematyczne rozwiązania a jeśli napalasz się na a3 ograniczasz się do wyboru mniejszego zła pod maską.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    14 Maj 2020, 11:00

    tomasz591 napisał(a):Bałem się trochę silników TSI ale widzę, że niepotrzebnie.

    Cieszymy się że zmieniłeś zdanie :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7781
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    14 Maj 2020, 18:32

    Invi napisał(a):Opinią bartolka to bym się zbytnio nie sugerował. Gość będzie zachwalał praktycznie wszystko co wyszło spod znaczka vw.

    A prawda jest taka, że zarówno 1.4tsi jak i 2.0fsi są najlepsze z najgorszych a nie "dobre", to nie są silniki dla janusza motoryzacji a nie masz pojęcia kto i co robił z takim autem przez kilkanaście lat. Konkurencja oferuje mniej problematyczne rozwiązania a jeśli napalasz się na a3 ograniczasz się do wyboru mniejszego zła pod maską.


    Za to Twoją awarią warto się sugerować, wymyślone awarie na poczekaniu i odradzanie wszystkiego co ma znaczek VW, nie miałeś ale wiesz lepiej jakieś cenniki z kosmosu ile co kosztuje.
    Jakie znasz awarie 2,0 FSI? nagar raz na 6 lat? czy rozrząd co 100 tys?
    Szkoda że jak polecasz Fiata to nie wspominasz o "cudownej" skrzyni której remont oscyluje w okolicach 3-4 tys

    Invi napisał(a):a jeśli napalasz się na a3 ograniczasz się do wyboru mniejszego zła pod maską.
    Jasne najlepsze Volvo z 2,5T, Fordy cudne, albo auta z kraju kwitnącej wiśni, tak można w skrócie określić nurt tego forum :yes:

    i w woli wyjaśnienia bo pleciesz bzdury jak zwykle, pokaż mi
    Invi napisał(a):Gość będzie zachwalał praktycznie wszystko co wyszło spod znaczka vw.

    gdzie polecałem 1,4 twincharger, gdzie polecałem 2,0 TDI PD?
    gdzie polecałem 1,8 tsi?
    w przeciwieństwie do Ciebie rozróżniam silniki i nie czytam propagandowych czasopism, opowiastek na youtube czy nie zazdroszczę że Volvo nie ma takiego poklasku jak Audi/VW
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 417
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    14 Maj 2020, 20:40

    I to by było na tyle jeśli chodzi o merytoryczną dyskusję :mrgreen:
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6604
    Przebieg/rok: >50tys. km

    28 Lip 2020, 17:59

    Sam mam a3 z 2009 roku 1,4 tfsi i odkąd mam , nigdy nie miałem żadnych problemów. No fakt nie ma za dużo koni 125 , szału nie ma, ale daję radę, najważniejsze dla mnie że jest bezawaryjne.
    merivkal
    Nowicjusz
     
    Posty: 7