Jakie autko na długie trasy kupić

03 Wrz 2011, 09:02

Witam

Od kilku miesięcy czytam wszelakie fora zastanawiając się jakie auto kupić i z każdym postem każdym tematem mam coraz większy mętlik w głowie :/.

Przejdę do meritum.

Chce auto którym będę dojeżdżał do pracy 170-180 km w obie strony trasa Nysa - Wrocław (część drogi autostrada, drogi ekspresowe a część zwykłe plus kilka km miastem). Taką trasę będę pokonywał średnio 15 razy w miesiącu, więc 3000 tys km miesięcznie średnio wyjdzie, pozostałe 15 dni w miesiącu autko będzie sporadycznie pokonywało trasę po mieście (zakupy etc w Nysie).

Po wszystkich tematach przeczytanych (sporo tego było) mam kilka pytań do fachowców i ludzi którzy mają większe doświadczenie (ja mam pierwsze auto Ford escort mk7 benzyna- nieekonomiczne strasznie). Moje pytanie.

1 Przy obecnych cenach i drożyźnie na jakie silniki zwracać uwagę (beznzyna, benzyna + lpg czy disel może CNG ? we Wrocławiu jest stacja z tym paliwem)

2. Czy Auto musi być rzeczywiście dynamiczne ? jak to się ma do spalania ? Ja po prostu chce tą 100 dojechać z punktu A do punktu B.

3. Komfort jazdy - mam forda nie jestem wybredny .... do trzeszczących plastików przyzwyczajony.

Auto tak do 15-20 tys (może być tańsze) używane oczywiście. Myślałem o czymś niewielkim VW Polo, citroen c2, C3 pegout 206, 307, honda civic (czyli autka bardziej miejskie) ze względu że wszędzie piszą że takie auta niewiele palą.

Tyma razem autko musi mieć klimatyzacje (wybrałem się w tym roku moim fordem nad morze bez klimy masakra)

Może drodzy forumowicze macie własne typy aut który by mało paliły i rzadko się psuły przy robieniu takich przebiegów.
LordRahl
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: ford escort mk7

03 Wrz 2011, 09:24

Za te pieniądze to kup poprostu cokolwiek sprawnego...;))
Nieważne czy diesel czy LPG.
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

03 Wrz 2011, 10:43

Nie kupisz osobowki diesla z CNG uzywanego, bys musial sam przerobic, a to ci przekroczy wartosc auta, w ogole z CNG autko w PL bardzo ciezko kupic. Z LPG szukaj jak juz.

Kup jakiegos Fiata z JTD, jak chcesz cos co pali bardzo, ale to bardzo malo, to VW Lupo 1,2 TDI, 3l w trasie, nawet moze ciut mniej w trybie ultra emeryt. Pod Gaz tez Fiaty idealne, czy np Skoda Fabia/Octavia, albo Astra II.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

05 Wrz 2011, 03:44

Ciężko coś wybrać,bo wybór jest zbyt duży.Na pewno CNG odpada,bo jak poczytasz,to będziesz wiedział,że auto z taką instalacją na gaz ziemny ma ...niewielki zasięg i na zwykłej butli nie przejedziesz raczej 200km... No więc czy chcesz codziennie tankować auto..? Odrzuciłbym też pomysł z jakimiś małymi Peugeot'ami.Mówiłeś o bezproblemowej i bezawaryjnej eksploatacji no więc 206 raczej nie spełni Twoich oczekiwań.Co innego 406. Może warto porozglądac się za Corsą C..? Oczywiście poza silnikiem 1,0... Jesli chodzi o niskie spalanie,to zdecydowanie polecić można zwykłe Punto II z 1,2-60KM.Gdyby do tego podinstalować sekwencje,to naprawdę jezdzisz za grosze ..;a wiadomo,że nieuderzone Punto II raczej Tobie nie zgnije!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2011, 09:12

Małe auto jako samochód na trasy to w ogóle moim zdaniem głupi pomysł.
Minimum kompakt.
Polo, Corsa, 206 czy C2, C3 nie dają rady w takich warunkach choć np. 206 prowadzi się pewnie jak na mały samochód i problemów ze stabilnością przy większych prędkościach nie ma.
Kup lepiej jakieś większe auto które dobrze współpracuje z gazem.
Może właśnie jakieś 406 albo C5 lub.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Wrz 2011, 14:49

Ja polecam Octawie 1.9tdi, jak się wjeździsz w auto to osiągniesz spalanie 5l w trasie, a jak bedzie mało mocy to zrobisz chipa, ewentualnie 1.6+lpg, nie powinno ci palić więcej niż 8-9litrów lpg w trasie, przy spokojnej jeździe, auta typu polo czy corsa odpuść, nie wyobrażam sobie pokonywania tego typu tras w takiej puszce, minimum kompakt, spalanie będzie minimalnie większe, jako ciekawostka dodam że znajomy w trasie 150km bmw 328i 2.8 benzyna osiągnał spalanie 6.5 litra średnie z całej trasy, natomiast kolega bmw 740i 4.4 benzyna, z skrzynia automatem który nie wbijał ostatniego biegu, jadąć za laweta osiągnał średnie spalanie 9 litrów :wink:
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy Toyota planuje następcę MR2?
    Toyota od dawna zapowiada, że jej gama sportowych samochodów będzie składała się z trzech modeli. Obecnie na rynku jest oferowana Toyota GT86, a jeszcze w tym roku do pierwszych odbiorców trafi nowa Supra. Na ...

05 Wrz 2011, 15:16

civic z ecovteciem do tego jakis gaz za wartosc samochodu i za jakies 12000zl moze 15000 masz civica ktory pali w trasach okolo 5l beny z gazem pewnie mniej, predkosc jaka bedziesz lapac to kolo 100 w trybie economy, chcesz przydusic to redukcja i na wysokich obrotach czeeka na Ciebie cos tak pieknego jak VTEC. oczywiscie, masz duzo kasy do tego civic nie jest jakas limuzyna i silnici z VTEC'iem srednio lubia instalacje gazowe szczegolnie jezeli ta instalacja jest zrobiona z [...] za 2600zl, tak wiec jak chcesz wylozyc na gaz do tego auta to bedzies zmial dynamiczne, zgrabne + w [wulgaryzm] oszczedne auto. z czesciami w civicu nie ma stresu, za duzo tego na rynku jest zeby byly problemy :) :twisted:
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

05 Wrz 2011, 22:50

A to zależy czy zainteresowanemu odpowiada wysokoobrotowy silnik, czy dieselek ciągnący od dołu, znam ludzi którzy nigdy nie przekraczją 3tys. obrotów, nawet przy wyprzedzaniu zmieniaja bieg na wyższy, bo się psuje... :twisted:
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk

05 Wrz 2011, 22:57

VTEC i jezdzenie na niskich obrotach to sie mija kompletnie z celem, bo VTEC sie od jakos 4500 wlacza dopiero. :D A jeszcze gazowac taki silnik prins'em za 5000zl i tylko do 4000 obrotow rozpedzac to juz w ogole. :D Ale sa tacy. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Wrz 2011, 14:30

No i dla takich ludzi został stworzony 1.9tdi, który ma mocny dół, i dla nich sprawia wrażenie bardzo dynamicznego silnika TDI engines are for senior citizens :mrgreen:
kosior898
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Leżajsk