Jakie wybrac autko ??

jakie wybrac autko ??

24 Lip 2006, 15:44

Witam
Jestem swiezo upieczonym kierowca i chce kupic sobie jakies autko , tylko nie znam sie na autkach i nie wiem jakie wybrac chce zeby bylo takie w miare zrywne, niezaduze ,oszczedne i z automatem , no i moge na to przeznaczyc tak do 15 tys
kamil
 
0

Re: jakie wybrac autko ??

31 Lip 2006, 18:04

kamil napisał(a):oszczedne i z automatem
Dlaczego akurat chcesz z automatem? Do sumy jaką masz do wydania bezpieczniej będzie kupić autko z manualna skrzynią biegów.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4463
Zdjęcia: 10603
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

06 Sie 2006, 17:52

czesc
chce tylko automata dla mnie nie istnieje poprostu inna skrzynia biegow niz auttomatyczna nienawidze manuala zmiany biegow i w ogole tego wszystkiego z tym zwiazanego
Gość
 
0

06 Sie 2006, 21:06

Anonymous napisał(a):czesc
chce tylko automata dla mnie nie istnieje poprostu inna skrzynia biegow niz auttomatyczna nienawidze manuala zmiany biegow i w ogole tego wszystkiego z tym zwiazanego
Hmm... to powiem że to dosyć trudny wybór czyli reasumując potrzebujesz małe autko z silnikiem min 1.6 w benzynie... Myślę że w takich pieniądzach jakie możesz przeznaczyć na autko to najlepszy będzie jakiś Japończyk np. 3-drzwiowa Honda Civic silnik 1.5 lub 1.6 może być V-TEC w automacie. Dosyć trwałe autka, dynamiczne, spalanie też na poziomie ;)
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4463
Zdjęcia: 10603
Rejestracja: 08 Mar 2006, 20:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

07 Sie 2006, 10:25

czesc
dzieki za ta rade podobaja mi sie Hondy :) wiec moze cos znajde dla siebie a jeszcze takie jedno pytanko dlaczego napisales poprzednio ze bezpieczniej bylo by kupic manuala ??

Pozdraiwm
Kamil
 
0

07 Sie 2006, 10:35

Automat jest bardzo wrażliwym i skomplikowanym urządzeniem i małe ,,niedopieszczenie'' go może doprowadzić do bardzo kosztownej naprawy, pozatym szybciej zuzywają się jego podzespoły (ale to bardziej tyczy się starszych aut).
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Rejestracja: 17 Maj 2006, 19:51
Miejscowość: Małopolska
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring Audi R18 e-tron quattro po raz pierwszy zwycięża w Sebring
    Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim ...
    BMW Z9 Convertible 2000 BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...

  • 07 Sie 2006, 14:40

    czesc

    no moze faktycznie szybciej sie zuzywa automatyczna akrzynia biegow ale wszystko sie zuzywa wkoncu jegno mniej inne wiecej ale ja i tak z automata nie zrezygnuje nigdy :)dzieki za rade jeszcze raz
    Pozdrawiam
    kamil
     
    0

    Automat japonski a szczegolnie hondy jest niezawodny!

    07 Sie 2006, 16:38

    Oczywiscie pod warunkiem,iz kupujac uzywany sam.nie bedzie juz on podniszczony ( jego sprzegla)!
    A powodem jest niewlasciwe obslugiwanie go! Brak wymiany plynu AFT na czas oraz filterka w AT!
    gdy kolor ciemnomalinowy zmienia sie na jasniejszy- zlotawy- a gdy jest czarniawy znaczy ze ta transmnisja jest juz wykonczona - przez wlasciciela ( srednio co 3 lata) nalezy wymienic caly plyn hydrauliczny AT- co nie jest sprawa prosta a dlugotrwala! Pzrecietnie AT zaiewra okolo 5-7 l plynu AFT ale w misce olejowej nigdy nie ma wiecej niz poltora l.i tylko to mozna spuscic korkiem spustowym.Zatem by wymienic caly plyn trzeba spuszczac co pare dni i uzupelniac go do poziomu nakazanego ( (na bagnecie) na goracym silniku ,gdy pompa zassie do syetmu tyle ile potrzebuje= tu UWAGA!!!!
    plynu nie moze byc ani mniej ani wiecej!
    Zbyt niski poziom AFT jest powodem zniszczenia sprzegielek w kazdym biegu- gdyz chodza na sucho)!
    Zbyt wiele powoduje,ze plyn hydr z cyrkulacji systemu nie ma gdzie byc odprowadzany i wytwarza cisnienie ,ktore moze zniszczyc siemeringi albo sama pompe wtorna!( mowa o starej generacji AT biegowej. Ale i CVT tez nie toleruje zbytniej roznicy poziomow!
    ===============================================
    Niewatpliwie najlepsze AT sa japonskie a Hondy i Mitsubishi zwlaszcza!
    Przecietnie taka AT wytrzymuje conajmniej 2 silniki ( pod warunkiem wymiany plynu na czas!
    Stosowanie AFT Syntetycznego powoduje to,iz wymiany moga byc rzadze gdyz AFT Syntetyczny nie jest tak higroskopijny i nie ulega tak szybko rozkladowi na czesci skladowe jak kazdy olej z destylacji ( silnikowy,przekladniowy i inny)!
    AT ma tez te zalete,iz chroni uklad napedowy- Power Train wlacznie z pzregubami - przed chamskim traktowaniem samochodu!
    Ponadto w jezdzie miejskiej oszczedza znacznie paliwo! Nie mowiac o wygodzie!
    Najnowsze civici z 2006-2007 z silnikiem 1,8l maja 5. AT i zuzywaja jeszcze mniej paliwa niz poprzedniej 1,6l wszystkie sa z syetemem VTEC,
    choc maja zaledwie durne 140KM- ale silnik nie jest wysilony i pol miliona mil jest dla nich zabawka!Ale maja jeszcze lepsza dynamike z uwagi na duzy moment OBR!
    jednak honda i toyota ze zwyklym napedem 1nym kolkiem FED sa najdrozszymi z japcow wiec lepiej kupic Impreze tej samej klasy C- compact za niewiele wiecej a ma sie i boxera silnik i AWD system napedowy- oczywiscie z AT!
    ==============================================
    na 30sci kilka sam jakie mialem w ciagu 25 lat ponad 20-scia bylo z AT i nigdy NIE MIALEM Z NIMI ZADNEGO PROBLEMU choc na niektorych sam pzrejechalaem miedzy 400 a a 900 tys km!
    Oczywiscie mowa tu o sam japonskich( subaru,honda,mitsu i toyota!)
    natomiast z obserwacji otoczenia wiadomo,iz zaden amerycki pojazd lub posiadajacy amerycki designe - AT jak volvo,SAAB.Leyland i inne nie przejezdza wiecej na AT jak 140 tys mil!Podobnie jest z AT nemeckimi i innymi Jewropejskimi!
    Rygel
    Rygel
     
    0

    10 Sie 2006, 18:42

    jak na mnie troche zaduzo tych danych i sie pogubilem w tym ja sie nie znam na autkach w ogole ja autkiem jezdze a reszta niechc sie zajmuja ci co sie znaja na tym ja chce jezdzic wygodnie czyli chce mic automata klime i juz mi pasi :) tylko powiedzcie mi jeszcze jakie autko bylo by najlepsze ??

    Pozdrawiam
    kamil
     
    0

    Re: jakie wybrac autko ??

    11 Sie 2006, 05:43

    ArteK napisał(a):
    kamil napisał(a):oszczedne i z automatem
    Dlaczego akurat chcesz z automatem? Do sumy jaką masz do wydania bezpieczniej będzie kupić autko z manualna skrzynią biegów.


    ==============bur============>
    wrecz przeciwnie. Sam z AT nie jest tak zniszczony ( jego naped i silnik) gdyz AT nie pozwala silnika przekrecac,lamac pzregubow itp. Ona zbiera ciosy glupoty itp kierowcow a ze tam nie ma co w niej popsuc - jesli sie utrzymuje poziom AFT i wymienia go na czas oraz posluguje zgodnie z przeznaczeniem - to AT zwlaszcza japcowa wytrzymuje kilka silnikow- nawet japcowych!
    Natomiast jesli bedzie to AT made in nemckie czy ameryckie lub inne jewropejskie- to moze byc wlasnie ona juz zalatwiona a jej koszt naprawy wiekszy niz wymieniona tutaj cena zakupu!

    zatem nie AT a jakiej produkcji i w jakim stanie jest AT- co latwo sprawdzic:
    1- plyn musi miec ciemnomalinowy kolor i miec wlasciwy poziom na goracym silniku- co pokazuje miarka!
    jesli plyn jest zolty- znaczy zuzyty a gdy juz czarniawy- to jest po zawodach!
    Znaczy ze jezdzona byla na zbyt niskim poziomie plynu AFT i sa spalone ( na sucho) spzregla poszczegolnych biegow!

    2- jesli wlaczysz D na malych obr ca 600-700Obr /min i pojazd nie ciagnie- znaczy ze spzregla 1-szego biegu sa juz zniszczone!

    podobnie na kazdym innym

    3- jesli zmienia biegi szarpiac - to juz jest po skrzyni B.

    4- jesli nie redukuje biegow plynnie i delikatnie gdy hamujesz- znaczy to samo!
    Mial jakiekogos rzeznika,czy matola samochodowego- niedbalucha za uzytkownika ,ktory zdolal JEDNAK ja zniszczyc jezdzac na sucho!


    zatem jesli sprawdzisz ze skrzynia zachowuje sie wlasciwie to napewno i reszta bedzie wzglednie dobra!

    zadne japonskie skrzynie AT nigdy sie nikomu nie "psuja"- jesli sa wlasciwie exploatowane!(utrzymywany wlasciwy poziom AT i czystosc swiezego plynu)

    Natomiast za te pieniadze- za ktore chcialbys to kupic to mozesz miec najwyzej dobry rower z 10 biegami!
    Rygel
    Burus
    burus
    Początkujący
     
    Posty: 52
    Rejestracja: 17 Lip 2006, 15:29
    Miejscowość: USA
    0

    11 Sie 2006, 16:05

    I CO KUPIŁEŚ JUZ TEGO SWOJEGO AUTOMATA? DALEJ ZASTANAWIASZ SIE JAKĄ MARKE WYBRAC? A CO POWIESZ NA BMW??? MAM DO SPRZEDANIA bARDZO ŁADNEE SPORTOWE SERWISOWANE NO I OCZYWIŚCIE W AUTOMACIE 94r ZA 9000ZŁ + OPŁATY
    maja
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Rejestracja: 11 Sie 2006, 15:59
    0
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      S2020005