ArteK napisał(a):kamil napisał(a):oszczedne i z automatem
Dlaczego akurat chcesz z automatem? Do sumy jaką masz do wydania bezpieczniej będzie kupić autko z manualna skrzynią biegów.
==============bur============>
wrecz przeciwnie. Sam z AT nie jest tak zniszczony ( jego naped i silnik) gdyz AT nie pozwala silnika przekrecac,lamac pzregubow itp. Ona zbiera ciosy glupoty itp kierowcow a ze tam nie ma co w niej popsuc - jesli sie utrzymuje poziom AFT i wymienia go na czas oraz posluguje zgodnie z przeznaczeniem - to AT zwlaszcza japcowa wytrzymuje kilka silnikow- nawet japcowych!
Natomiast jesli bedzie to AT made in nemckie czy ameryckie lub inne jewropejskie- to moze byc wlasnie ona juz zalatwiona a jej koszt naprawy wiekszy niz wymieniona tutaj cena zakupu!
zatem nie AT a jakiej produkcji i w jakim stanie jest AT- co latwo sprawdzic:
1- plyn musi miec ciemnomalinowy kolor i miec wlasciwy poziom na goracym silniku- co pokazuje miarka!
jesli plyn jest zolty- znaczy zuzyty a gdy juz czarniawy- to jest po zawodach!
Znaczy ze jezdzona byla na zbyt niskim poziomie plynu AFT i sa spalone ( na sucho) spzregla poszczegolnych biegow!
2- jesli wlaczysz D na malych obr ca 600-700Obr /min i pojazd nie ciagnie- znaczy ze spzregla 1-szego biegu sa juz zniszczone!
podobnie na kazdym innym
3- jesli zmienia biegi szarpiac - to juz jest po skrzyni B.
4- jesli nie redukuje biegow plynnie i delikatnie gdy hamujesz- znaczy to samo!
Mial jakiekogos rzeznika,czy matola samochodowego- niedbalucha za uzytkownika ,ktory zdolal JEDNAK ja zniszczyc jezdzac na sucho!
zatem jesli sprawdzisz ze skrzynia zachowuje sie wlasciwie to napewno i reszta bedzie wzglednie dobra!
zadne japonskie skrzynie AT nigdy sie nikomu nie "psuja"- jesli sa wlasciwie exploatowane!(utrzymywany wlasciwy poziom AT i czystosc swiezego plynu)
Natomiast za te pieniadze- za ktore chcialbys to kupic to mozesz miec najwyzej dobry rower z 10 biegami!
Rygel