Jakie wybrac autko ??

24 Lip 2006, 15:44

Witam
Jestem swiezo upieczonym kierowca i chce kupic sobie jakies autko , tylko nie znam sie na autkach i nie wiem jakie wybrac chce zeby bylo takie w miare zrywne, niezaduze ,oszczedne i z automatem , no i moge na to przeznaczyc tak do 15 tys
kamil
 
0

31 Lip 2006, 18:04

kamil napisał(a):oszczedne i z automatem
Dlaczego akurat chcesz z automatem? Do sumy jaką masz do wydania bezpieczniej będzie kupić autko z manualna skrzynią biegów.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
0

06 Sie 2006, 17:52

czesc
chce tylko automata dla mnie nie istnieje poprostu inna skrzynia biegow niz auttomatyczna nienawidze manuala zmiany biegow i w ogole tego wszystkiego z tym zwiazanego
Gość
 
0

06 Sie 2006, 21:06

Anonymous napisał(a):czesc
chce tylko automata dla mnie nie istnieje poprostu inna skrzynia biegow niz auttomatyczna nienawidze manuala zmiany biegow i w ogole tego wszystkiego z tym zwiazanego
Hmm... to powiem że to dosyć trudny wybór czyli reasumując potrzebujesz małe autko z silnikiem min 1.6 w benzynie... Myślę że w takich pieniądzach jakie możesz przeznaczyć na autko to najlepszy będzie jakiś Japończyk np. 3-drzwiowa Honda Civic silnik 1.5 lub 1.6 może być V-TEC w automacie. Dosyć trwałe autka, dynamiczne, spalanie też na poziomie ;)
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
0

07 Sie 2006, 10:25

czesc
dzieki za ta rade podobaja mi sie Hondy :) wiec moze cos znajde dla siebie a jeszcze takie jedno pytanko dlaczego napisales poprzednio ze bezpieczniej bylo by kupic manuala ??

Pozdraiwm
Kamil
 
0

07 Sie 2006, 10:35

Automat jest bardzo wrażliwym i skomplikowanym urządzeniem i małe ,,niedopieszczenie'' go może doprowadzić do bardzo kosztownej naprawy, pozatym szybciej zuzywają się jego podzespoły (ale to bardziej tyczy się starszych aut).
arek_89
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 903
Miejscowość: Małopolska
0

07 Sie 2006, 14:40

czesc

no moze faktycznie szybciej sie zuzywa automatyczna akrzynia biegow ale wszystko sie zuzywa wkoncu jegno mniej inne wiecej ale ja i tak z automata nie zrezygnuje nigdy :)dzieki za rade jeszcze raz
Pozdrawiam
kamil
 
0

07 Sie 2006, 16:38

Oczywiscie pod warunkiem,iz kupujac uzywany sam.nie bedzie juz on podniszczony ( jego sprzegla)!
A powodem jest niewlasciwe obslugiwanie go! Brak wymiany plynu AFT na czas oraz filterka w AT!
gdy kolor ciemnomalinowy zmienia sie na jasniejszy- zlotawy- a gdy jest czarniawy znaczy ze ta transmnisja jest juz wykonczona - przez wlasciciela ( srednio co 3 lata) nalezy wymienic caly plyn hydrauliczny AT- co nie jest sprawa prosta a dlugotrwala! Pzrecietnie AT zaiewra okolo 5-7 l plynu AFT ale w misce olejowej nigdy nie ma wiecej niz poltora l.i tylko to mozna spuscic korkiem spustowym.Zatem by wymienic caly plyn trzeba spuszczac co pare dni i uzupelniac go do poziomu nakazanego ( (na bagnecie) na goracym silniku ,gdy pompa zassie do syetmu tyle ile potrzebuje= tu UWAGA!!!!
plynu nie moze byc ani mniej ani wiecej!
Zbyt niski poziom AFT jest powodem zniszczenia sprzegielek w kazdym biegu- gdyz chodza na sucho)!
Zbyt wiele powoduje,ze plyn hydr z cyrkulacji systemu nie ma gdzie byc odprowadzany i wytwarza cisnienie ,ktore moze zniszczyc siemeringi albo sama pompe wtorna!( mowa o starej generacji AT biegowej. Ale i CVT tez nie toleruje zbytniej roznicy poziomow!
===============================================
Niewatpliwie najlepsze AT sa japonskie a Hondy i Mitsubishi zwlaszcza!
Przecietnie taka AT wytrzymuje conajmniej 2 silniki ( pod warunkiem wymiany plynu na czas!
Stosowanie AFT Syntetycznego powoduje to,iz wymiany moga byc rzadze gdyz AFT Syntetyczny nie jest tak higroskopijny i nie ulega tak szybko rozkladowi na czesci skladowe jak kazdy olej z destylacji ( silnikowy,przekladniowy i inny)!
AT ma tez te zalete,iz chroni uklad napedowy- Power Train wlacznie z pzregubami - przed chamskim traktowaniem samochodu!
Ponadto w jezdzie miejskiej oszczedza znacznie paliwo! Nie mowiac o wygodzie!
Najnowsze civici z 2006-2007 z silnikiem 1,8l maja 5. AT i zuzywaja jeszcze mniej paliwa niz poprzedniej 1,6l wszystkie sa z syetemem VTEC,
choc maja zaledwie durne 140KM- ale silnik nie jest wysilony i pol miliona mil jest dla nich zabawka!Ale maja jeszcze lepsza dynamike z uwagi na duzy moment OBR!
jednak honda i toyota ze zwyklym napedem 1nym kolkiem FED sa najdrozszymi z japcow wiec lepiej kupic Impreze tej samej klasy C- compact za niewiele wiecej a ma sie i boxera silnik i AWD system napedowy- oczywiscie z AT!
==============================================
na 30sci kilka sam jakie mialem w ciagu 25 lat ponad 20-scia bylo z AT i nigdy NIE MIALEM Z NIMI ZADNEGO PROBLEMU choc na niektorych sam pzrejechalaem miedzy 400 a a 900 tys km!
Oczywiscie mowa tu o sam japonskich( subaru,honda,mitsu i toyota!)
natomiast z obserwacji otoczenia wiadomo,iz zaden amerycki pojazd lub posiadajacy amerycki designe - AT jak volvo,SAAB.Leyland i inne nie przejezdza wiecej na AT jak 140 tys mil!Podobnie jest z AT nemeckimi i innymi Jewropejskimi!
Rygel
Rygel
 
0

10 Sie 2006, 18:42

jak na mnie troche zaduzo tych danych i sie pogubilem w tym ja sie nie znam na autkach w ogole ja autkiem jezdze a reszta niechc sie zajmuja ci co sie znaja na tym ja chce jezdzic wygodnie czyli chce mic automata klime i juz mi pasi :) tylko powiedzcie mi jeszcze jakie autko bylo by najlepsze ??

Pozdrawiam
kamil
 
0

11 Sie 2006, 05:43

ArteK napisał(a):
kamil napisał(a):oszczedne i z automatem
Dlaczego akurat chcesz z automatem? Do sumy jaką masz do wydania bezpieczniej będzie kupić autko z manualna skrzynią biegów.


==============bur============>
wrecz przeciwnie. Sam z AT nie jest tak zniszczony ( jego naped i silnik) gdyz AT nie pozwala silnika przekrecac,lamac pzregubow itp. Ona zbiera ciosy glupoty itp kierowcow a ze tam nie ma co w niej popsuc - jesli sie utrzymuje poziom AFT i wymienia go na czas oraz posluguje zgodnie z przeznaczeniem - to AT zwlaszcza japcowa wytrzymuje kilka silnikow- nawet japcowych!
Natomiast jesli bedzie to AT made in nemckie czy ameryckie lub inne jewropejskie- to moze byc wlasnie ona juz zalatwiona a jej koszt naprawy wiekszy niz wymieniona tutaj cena zakupu!

zatem nie AT a jakiej produkcji i w jakim stanie jest AT- co latwo sprawdzic:
1- plyn musi miec ciemnomalinowy kolor i miec wlasciwy poziom na goracym silniku- co pokazuje miarka!
jesli plyn jest zolty- znaczy zuzyty a gdy juz czarniawy- to jest po zawodach!
Znaczy ze jezdzona byla na zbyt niskim poziomie plynu AFT i sa spalone ( na sucho) spzregla poszczegolnych biegow!

2- jesli wlaczysz D na malych obr ca 600-700Obr /min i pojazd nie ciagnie- znaczy ze spzregla 1-szego biegu sa juz zniszczone!

podobnie na kazdym innym

3- jesli zmienia biegi szarpiac - to juz jest po skrzyni B.

4- jesli nie redukuje biegow plynnie i delikatnie gdy hamujesz- znaczy to samo!
Mial jakiekogos rzeznika,czy matola samochodowego- niedbalucha za uzytkownika ,ktory zdolal JEDNAK ja zniszczyc jezdzac na sucho!


zatem jesli sprawdzisz ze skrzynia zachowuje sie wlasciwie to napewno i reszta bedzie wzglednie dobra!

zadne japonskie skrzynie AT nigdy sie nikomu nie "psuja"- jesli sa wlasciwie exploatowane!(utrzymywany wlasciwy poziom AT i czystosc swiezego plynu)

Natomiast za te pieniadze- za ktore chcialbys to kupic to mozesz miec najwyzej dobry rower z 10 biegami!
Rygel
Burus
burus
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: USA
0

11 Sie 2006, 16:05

I CO KUPIŁEŚ JUZ TEGO SWOJEGO AUTOMATA? DALEJ ZASTANAWIASZ SIE JAKĄ MARKE WYBRAC? A CO POWIESZ NA BMW??? MAM DO SPRZEDANIA bARDZO ŁADNEE SPORTOWE SERWISOWANE NO I OCZYWIŚCIE W AUTOMACIE 94r ZA 9000ZŁ + OPŁATY
maja
Nowicjusz
 
Posty: 1
0