Jakiś SUV? A może jakieś kombi...?

30 Sty 2010, 21:35

Witam,

Przychodzę tu z prośbą o pomoc. Otóż wraz z żoną postanowiliśmy sprzedać 2 samochody - jeden mój, drugi żony. Żadne z naszych aut nie spełniało norm rodziny, czyli przestronności i bagażnika. Nasze sedany nie w pełni spełniały normy rodziny, o powody myślę nikt nie będzie chciał się dopytywać. Udało nam się uzbierać z oszczędności i sprzedaży dwóch aut (i to nawet niezłym "fartem") uzbieraliśmy tak czy w inny sposób sumę 75k. Rozważamy jeszcze ewentualny kredyt bądź leasing (w przypadku auta nowego).

Zatem postanowiliśmy kupić najlepiej jakiś SUV (bardzo mi się podobają), ew. kombi. Szperając w internecie znaleźliśmy kilka ofert, najbardziej podobają mi się VW Tiguan, Mazda CX-7 i Mitsubishi Outlander. Oczywiście to te z nowych. Z używanych wprawdzie pojęcia nie mam, fajne są Lexusy ale nie wiem jak stoją z cenami, wiem że nówki są od groma drogie, może jakieś Audi.

Czekam na propozycje i ocenienie tych co podałem.

Pozdrawiam.
Weuos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: W-Wa

31 Sty 2010, 11:27

Z praktycznego punktu widzenia kupowanie SUVa jest bezsensowne. Auto segmentu D w wersji kombi spokojnie zaspokoi Wasze wymagania. Będzie duże, przestronne, dobrze wyposażone, bezpieczne i zdecydowanie bardziej oszczędne niż SUV. O kosztach eksploatacji już nawet nie wspominam. Sama zmiana opon 2 razy do roku wyjdzie sporo taniej w kombiaku.

Ale... . Człowiek to taka istota, że mu się podoba SUV i to wystarczy :mrgreen: Mnie też się podobają SUVy, bo są duże, przestronne, jeszcze bardziej bezpieczne. I mimo, że wiem, że jeżdżenie "terenówką" w mieście jest pozbawione sensu, to jednak trudno oprzeć się pokusie.
Do Mazdy CX-7 dodałbym jeszcze Volvo XC70 - wygląd zabójczy :cool:

Na rynku wtórnym jest dużo aut ściągniętych z USA. Ceny są atrakcyjne, ale pamiętaj o drogim dostosowaniu Amerykańca do Europejskich warunków i późniejszych problemach z ich eksploatacją i naprawami.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

31 Sty 2010, 12:04

Osobiście wg. mnie wybór SUVów względem kombiaków jest większy, no bo nie wiem - VW raczej odpada, dla mnie te samochody są jakieś tandetne, Passat w sumie ujdzie, ale za zdecydowanie za dużo tego jeździ, Audi za drogie, Mercynki też tanie nie są, za Merca klasy C trzeba zapłacić minimum mojego maksimum, więc również odpada. Francuzów nie lubię aczkolwiek Renault Laguna wygląda o niebo lepiej niż te wszystkie Citroeny i Peugeoty razem wzięte.

Dishman napisał(a):zdecydowanie bardziej oszczędne niż SUV

Chyba nikt nie kupuje SUVa dla mniejszego spalania.

Co do aut z USA - owszem są tańsze względem aut z Europy, ale nie wiem jak z naprawianiem tego wszystkiego, nie wiem czy kupując załóżmy Jeepa Grand Cherokee, jak mu pójdzie np. silnik, to nie wiem czy nie trzeba jechać, wróć - płynąć z tym do USA. Szukałem trochę w internecie o tym, ale albo źle szukam albo nic tam faktycznie nie ma.

A co do tego Volviaka, za drogie. A design trochę taki prostokątny, ale to już kwestia gustu.
Weuos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: W-Wa

31 Sty 2010, 18:43

Weuos napisał(a):A co do tego Volviaka, za drogie. A design trochę taki prostokątny, ale to już kwestia gustu.

Przepraszam, naturalnie chodziło o XC60, który wszedł na rynek od 2008 roku.
XC70 jest podwyższonym zwykłym kombi. XC60 to tzw. SUV miejski, który jednak dzieli płytę podłogową z tak dużym autem jak Volvo S80.

Cena nowego XC60 bez fajerwerków z wyposażenia to ok. 130 tys. zł.
Weuos napisał(a):Chyba nikt nie kupuje SUVa dla mniejszego spalania.

Nie, ale jeżeli chodzi Ci o przestrzeń i wygodę i zastanawiasz się między SUVem, a kombi to element oszczędności jest zasadniczy.
W przypadku SUVów mówimy o średnim spalaniu ON na poziomie 10 litrów. W mieście ten współczynnik z pewnością podniesie się do 12 litrów. Jest to przepaść między np. Passatem kombi, lub Fordem Mondeo.

Weuos napisał(a):Osobiście wg. mnie wybór SUVów względem kombiaków jest większy, no bo nie wiem - VW raczej odpada, dla mnie te samochody są jakieś tandetne, Passat w sumie ujdzie, ale za zdecydowanie za dużo tego jeździ, Audi za drogie, Mercynki też tanie nie są, za Merca klasy C trzeba zapłacić minimum mojego maksimum, więc również odpada. Francuzów nie lubię aczkolwiek Renault Laguna wygląda o niebo lepiej niż te wszystkie Citroeny i Peugeoty razem wzięte.

Szczerze? Nie zgadzam się z Tobą. Prawda jest taka, że wszyscy producenci mają auta z segmentu D. A wszystkie te auta są też w wersjach kombi. Opel Vectra/Insignia, Ford Mondeo, Audi A4/A6, BMW serii 3 i 5, Mercedes klasa C i E, Renault Laguna, Citroen C5, Peugeot 407, Mazda 6, Toyota Avensis, Honda Accord (<-bardzo dobre auto), itd.
Weuos napisał(a):Co do aut z USA - owszem są tańsze względem aut z Europy, ale nie wiem jak z naprawianiem tego wszystkiego, nie wiem czy kupując załóżmy Jeepa Grand Cherokee, jak mu pójdzie np. silnik, to nie wiem czy nie trzeba jechać, wróć - płynąć z tym do USA. Szukałem trochę w internecie o tym, ale albo źle szukam albo nic tam faktycznie nie ma.

Raczej chodzi o sprowadzanie części. Zależy gdzie auto jest produkowane na rynek amerykański.
Nie mam też na myśli typowych aut amerykański jak np. Jeep. Są przecież wersje amerykańskie modeli znanych w Europie. Jak choćby wspomniana Mazda XC-7. Jeżeli kupujesz diesla to nie masz z tym problemu, bo w USA diesli nie lubią.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

31 Sty 2010, 19:19

XC60 nawet niezły. I tak pewnie będę brał na jakiś leasing, więc jakoś o ceny za specjalnie martwić się nie muszę. Jeśli chodzi o te propozycje to przechodzi jak najbardziej Renault, Mazda, Honda, reszta w sumie odpada bo albo za drogie albo mi się nie podobają.

Wracając do SUVów, co byś powiedział o Hondzie CR-V?
Weuos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: W-Wa

31 Sty 2010, 21:07

Musisz się zdecydować. W pierwszym poście piszesz, że podoba ci się Tiguan "najbardziej podobają mi się VW Tiguan, Mazda CX-7 i Mitsubishi Outlander", w kolejnym "VW raczej odpada, dla mnie te samochody są jakieś tandetne".
Nic nie pisałeś o typie silnika - benzyna czy diesel. Jakieś preferencje?
Do jazdy po mieście czy też trudniejszy teren. Tutaj CR-V raczej nie wybieraj się.
Wspominałeś o leasingu. Na firmę? Odliczenie? To może Tiguan, który umożliwia odliczenie VATu? Poza tym jest całkiem przyzwoitym autem. W Europie w swojej klasie w rankingu sprzedaży zmiótł konkurencję. Coś w tym musi być.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

31 Sty 2010, 22:36

. Jakieś preferencje?
Do jazdy po mieście czy też trudniejszy teren. Tutaj CR-V raczej nie wybieraj się.

Kolejny mądry co chce używać suva w trudnym terenie :grin:


Wspominałeś o leasingu. Na firmę? Odliczenie? To może Tiguan, który umożliwia odliczenie VATu? Poza tym jest całkiem przyzwoitym autem. W Europie w swojej klasie w rankingu sprzedaży zmiótł konkurencję. Coś w tym musi być.

Vat można odliczać od kazdego samochodu.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

31 Sty 2010, 22:40

Gufi napisał(a):Musisz się zdecydować. W pierwszym poście piszesz, że podoba ci się Tiguan "najbardziej podobają mi się VW Tiguan, Mazda CX-7 i Mitsubishi Outlander", w kolejnym "VW raczej odpada, dla mnie te samochody są jakieś tandetne".

Nie doprecyzowałem swojego postu, chodziło mi o te Passaty, Golfy Varianty itp.

Jeśli chodzi o leasing, to na osobę prywatną, a o tych wszystkich odliczeniach to będę musiał jutro pójść do paru salonów i dowiedzieć się mniej więcej na jakich warunkach miałoby się to odbywać etc.
Weuos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: W-Wa

31 Sty 2010, 23:29

Weuos napisał(a):
Gufi napisał(a):Musisz się zdecydować. W pierwszym poście piszesz, że podoba ci się Tiguan "najbardziej podobają mi się VW Tiguan, Mazda CX-7 i Mitsubishi Outlander", w kolejnym "VW raczej odpada, dla mnie te samochody są jakieś tandetne".

Nie doprecyzowałem swojego postu, chodziło mi o te Passaty, Golfy Varianty itp.

Jeśli chodzi o leasing, to na osobę prywatną, a o tych wszystkich odliczeniach to będę musiał jutro pójść do paru salonów i dowiedzieć się mniej więcej na jakich warunkach miałoby się to odbywać etc.

:shock: wiesz wogole na czym polega odliczanie Vatu? Zeby odliczać Vat musisz miec DG i auto zarejestrowane na firme, i to nie tak ze w salonie Ci obniżają cene tylko płacisz w salonie tyle samo a potem masz zwrot podatku, o ile masz z czego mieć ten zwrot...
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków

31 Sty 2010, 23:41

Fakt, chyba już coś stary jestem, albo skleroza :) Co do wymagań auta to jak bagażnik, trochę miejsca na nogi, jakieś optymalne wyposażenie i w sumie by starczyło. Ale coś się uparłem na te SUVy...
Weuos
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: W-Wa

01 Lut 2010, 12:10

No wiesz, SUV-y to "złoty środek" na polskie drogi... Siedzi sie w większości trochę wyżej, są wyżej zawieszone - żadne krawężniki nie są ci straszne, a palą, przy tym troszkę więcej od "zwykłych" samochodów. :-)
piotreq
piotreq
Zaawansowany
 
Posty: 519
Miejscowość: Bydgoszcz

01 Lut 2010, 17:29

MajkPZM napisał(a):
. Jakieś preferencje?
Do jazdy po mieście czy też trudniejszy teren. Tutaj CR-V raczej nie wybieraj się.

Kolejny mądry co chce używać suva w trudnym terenie :grin:


Wspominałeś o leasingu. Na firmę? Odliczenie? To może Tiguan, który umożliwia pełne odliczenie VATu? Poza tym jest całkiem przyzwoitym autem. W Europie w swojej klasie w rankingu sprzedaży zmiótł konkurencję. Coś w tym musi być.

Vat można odliczać od kazdego samochodu.


Może ten trudniejszy powienien być w " ". Jednak SUV SUVowi nie równy. Touareg oficjalnie też jest zaliczany do SUV, a terenu raczej nie boi się. Tym bardziej z pneumatycznym zawieszeniem. Ale to już nieco inna półka.
Sorry, nie sprecyzowałem dokładnie, chodziło mi o homologację ciężarową na Tiguana.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290