Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant

22 Sie 2019, 15:12

Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw kół to 1668 mm z przodu i 1651 mm z tyłu.

Standardowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS z kontrolą stopnia tłumienia zestrojone zostało specjalnie z myślą o modelach RS. Dzięki nowemu modułowi pneumatycznych sprężyn tego zawieszenia mających o 50 procent większy stopnień ugięcia, w połączeniu z pakietem dynamicznym plus samochód rozpędza się do prędkości maksymalnej 305 km/h. Wysokość i twardość zawieszenia można regulować. Zawiera ono również automatyczną regulację poziomu. Nadwozie RS 6 Avant jest o 20 mm niżej zawieszone niż nadwozie standardowego A6 Avant. Przy prędkości powyżej 120 km/h zawieszenie obniża się o kolejne 10 mm. Z kolei przy niskich prędkościach, tryb „lift” – uniesienia, podnosi nadwozie o 20 mm. Szeroki zakres możliwości adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego RS daje zatem kierowcy ogromny wybór ustawień: od maksymalnego komfortu niezbędnego podczas długiej podróży, po maksymalną wydajność w sytuacjach, gdy wykorzystujemy praktyczne zalety tego auta.
Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant Klient kupujący nowe Audi RS 6 Avant wybrać może również sportowe zawieszenie RS plus z systemem Dynamic Ride Control (DRC). Zastosowano w nim stalowe sprężyny oraz regulowane w trzech stopniach amortyzatory połączone ze sobą po przekątnej za pośrednictwem przewodów olejowych oraz centralnego zaworu. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, zawory regulują przepływ oleju w amortyzatorze osadzonego dodatkowo na sprężynie koła przedniego toczącego się po zewnętrznym łuku. Technika ta wzmacnia amortyzację koła i redukuje wszelkie wychylenia pojazdu na boki i tzw. nurkowanie. Pozwala to pojazdowi jeszcze lepiej trzymać się drogi i poprawia jakość i precyzję prowadzenia. Nowa generacja amortyzatorów ze zintegrowanym zaworem regulującym daje kierowcy większy wybór zindywidualizowanych trybów systemu Audi drive select.

Nowe Audi RS 6 Avant standardowo wyposażane jest w sportowy progresywny układ kierowniczy z bezpośrednim przełożeniem. Układ ten, wraz ze wzrostem kąta skrętu rozwija wyższe siły zwrotne, co przekłada się na bardzo precyzyjne prowadzenie auta. Jego system wspomagania sił (nowa konstrukcja) niemal łączy kierowcę z nawierzchnią drogi. Opcjonalnie, razem z pakietem dynamicznym i z pakietem dynamicznym plus, RS 6 Avant może być wyposażone w dynamiczny układ czterech kół skrętnych. System ten jest połączeniem dynamicznego układu kierowniczego osi przedniej opartego na wydajnej przekładni falowej, z zupełnie niezależnym układem kierowniczym osi tylnej poruszanym przez napęd wrzecionowy i dwa drążki. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają o maksymalnie pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Zmniejsza to promień skrętu Audi RS 6 Avant o metr i wpływa na zwrotność samochodu w ruchu miejskim i w ciasnych zakrętach. Przy prędkościach średnich i wyższych, koła tylne skręcają o maksymalnie dwa stopnie w kierunku tym samym co koła przednie, wpływając w ten sposób na stabilność, zwłaszcza w sytuacjach np. szybkiej zmiany pasa ruchu.

Audi RS 6 Avant Sportowe i umożliwiające zmiany: wnętrze

Kierowca może zmienić styl jazdy i prowadzenia swojego Audi RS 6 Avant używając do tego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Jest w nim dostępnych sześć trybów: comfort, auto, dynamic, effciency oraz dwa indywidualnie konfigurowalne tryby RS – RS1 i RS2 – włączane bezpośrednio przyciskiem „RS MODE” na kierownicy. Przyciśnięcie przycisku uruchamia jednocześnie specjalny ekran RS w Audi virtual cockpit. Poszczególne tryby Audi drive select wpływają na ustawienia silnika, na zarządzanie zmianą biegów, na wspomaganie kierownicy, na zawieszenie, na dynamiczny układ czterech kół skrętnych, na sportowy mechanizm różnicowy quattro, na brzmienie silnika oraz na charakterystykę pracy automatycznej klimatyzacji. Tryb RS2 stworzono wyłącznie po to, by z jego wykorzystaniem, od razu po wciśnięciu przycisku, wpływać na sposób pracy systemu elektronicznej stabilizacji jazdy ESC.
Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant Standardowo nowe RS 6 Avant posiada 21-calowe felgi aluminiowe w stylistyce dziesięcioramiennej gwiazdy z oponami w rozmiarze 275/35. Opcjonalnie dostępne są felgi 22-calowe o pięciu ramionach w kształcie litery V z oponami w rozmiarze 285/30. Mogą one mieć kolor srebrny, matowy tytanowy – również w wykończeniu z połyskiem oraz czarnego antracytu, również w wykończeniu z połyskiem. Wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe RS 6 Avant mają rozmiary: 420 mm w przodzie i 370 mm w tyle. Stalowe zaciski hamulcowe polakierowane są na czarno, a opcjonalnie zamówić można zaciski czerwone. Gdy zamontowane są opcjonalne, ceramiczne tarcze hamulcowe RS, zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku rozmiar tarcz hamulcowych w przodzie to 440 mm, a w tyle również 370 mm. System hamulcowy RS z tarczami ceramicznymi jest o 34 kg lżejszy od systemu z tarczami stalowymi, co sprawia, że redukcja mas nieresorowanych jest większa. System elektronicznej stabilizacji jazdy ESC posiada tryb sportowy, ale może być też zupełnie wyłączony.

źródło: VGP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y