29 Gru 2021, 20:59
Dzień dobry, sprawa dotyczy auta jetta 6fl z silnikiem 2.0 tdi 110KM, wyposażenie raczej podstawowe, bez multimedialnej kierownicy czy tempomatu. Kupiłem ją po chip tuningu na 160KM.
Po odłączeniu akumulatora wrócił system start/stop i seryjna moc (tak sądzę bo jedzie jak każdy inny diesel, czy 3 czy 5 tys rpm to nie czuć różnicy). Próbowałem szukać informacji i znalazłem że mapy zapłonu można zmieniać sekwencją przycisków i np sprzęgła. Wypróbowałem wszystkich kombinacji na włączonym zapłonie i udało się, moc wróciła a start/stop znowu zniknął ale właściwie nie wiem co podziałało. Teraz znowu odpiąłem akumulator bo autem i tak głównie jeździ żona a z mniejszą mocą może więcej wytrzyma(?).
Pytanie brzmi: co własciwie trzeba zrobić żeby przełączać te mapy zapłonu?