Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto

Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto

28 Wrz 2013, 10:02

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, Kia przygotowała wersję "dwupaliwową" najmniejszej pod względem wymiarowym linii Picanto. Debiutująca na 65 frankfurckim Salonie Samochodowym IAA 2013 Kia Picanto LPG bi-fuel to dla potencjalnego użytkownika zapowiedź jeszcze niższych kosztów eksploatacji i paliwa niż w przypadku konwencjonalnego Picanto z napędem wyłącznie benzynowym.

Image

W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.

"Kia wciąż poszukuje rozwiązań ukierunkowanych na potrzeby i oczekiwania klientów." – mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe – "Picanto ma zaspokajać istniejący popyt na samochód dwu-paliwowy pokazując determinację marki Kia, aby konsumenta europejskiego zadziwiać możliwie najszerszą ofertą produktów." "Z uwagi na bogate wyposażenie za przystępną cenę, Kia Picanto to jedna z najbardziej konkurencyjnych propozycji w klasie ‘city-car’ segmentu A, tak więc spodziewamy się, iż ten mowy model bi-fuel zdobędzie szczególną popularność w krajach, gdzie LPG jest powszechnie dostępny." dodaje Benny Oeyen.

Image"Dwu-paliwowa" Kia Picanto będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim – ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent. Wchodząca do sprzedaży pod koniec bieżącego roku Kia Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.

Zmiana paliwa za naciśnięciem przycisku
ImageDo napędu Picanto LPG zastosowano specjalną odmianę trzycylindrowego 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Aby pracować na LPG silnik korzysta z dodatkowego układu zasilania, składającego się z zaworu elektromagnetycznego, odparowywacza (gdzie płynny LPG przechodzi w stan gazowy po spadku ciśnienia o 0,7 bara), filtr gazu oraz moduł wtryskiwaczy.

Silniki serii Kappa produkowane są w Korei, a do ich cech charakterystycznych należy kadłub wykonany z aluminium, odsadzenie wykorbień wału korbowego, bezobsługowy łańcuch rozrządu, zdwojony układ zmiennych faz rozrządu Dual CVVT oraz niskooporowe sprężyny zaworowe typu "beehive" (stabilizujące pracę zaworów w szerszym zakresie obrotowym).

ImageNowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa – "normalny" zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów w standardowej lokalizacji przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik ciśnieniowy LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Pojemność ładunkowa bagażnika z siedzeniami tylnymi w pozycji normalnej wynosi 152 litry, a zamiast koła zapasowego Picanto wyposażona jest w zestaw naprawczy ogumienia.

Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy specjalny przycisk na desce rozdzielczej. Oprócz tego jedyną różnicą we wnętrzu Picanto LPG jest zmodyfikowany panel "zegarów" z dwoma wskaźnikami poziomu paliwa (benzyny i LPG) oraz dwoma kontrolkami ostrzegawczymi "rezerwy".

Image

Zbiornik i układ zasilania LPG zwiększają masę pojazdu o 51 kg, tak więc w celu utrzymania dynamiki przyspieszenia (0-100 km/h w czasie 14,5 sek.) przełożenie przekładni głównej zostało obniżone o 8,6% (z 4,235 do 4,600 :1). Nie wpływa to na zmianę osiąganej przez "standardowy" model benzynowy 1.0 prędkości maksymalnej 150 km/h.

Zachować wszystkie zalety "zwykłego" Picanto
Nowe Picanto LPG nie traci naturalnie żadnej ze swych licznych zalet, dzięki którym najmniejszy samochód marki Kia stał się tak popularny w Europie, wykazując sprzedaż na poziomie 50.000 szt. rocznie.

Choć znacznie bardziej stylowe, Picanto pozostaje samochodem wielce praktycznym. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. Mimo, iż Picanto jest teraz większe i lepiej wyposażone niż poprzednio – to dzięki lepszej inżynierii oraz zastosowaniu w konstrukcji nadwozia stali o dużej wytrzymałości jest lżejsze (w zależności od wersji modelowej) nawet o 10 kg. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle.

Image

Dane Techniczne Kia Picanto LPG Bi-fuel
Silnik- 1,0 litrowy LPG Bi-fuel o mocy 67 KM
Typ/pojemność: Kappa DOHC (3-cylindrowy, rzędowy), zmienne fazy rozrządu CVVT po stronie dolotowej i wydechowej, 998 cm3
Moc/moment: maksymalny 67 KM (49,3 kW) przy 6200 obr/min; 90,3 Nm przy 3500 obr/min
Emisja CO2: od 97 g/km z systemem ISG

Skrzynia przekładniowa
Manualna/liczba przełożeń: 5
Auto/liczba przełożeń: n/d

Przełożenia
Bieg 1: 3,727
Bieg 2: 1,894
Bieg 3: 1,192
Bieg 4: 0,853
Bieg 5: 0,719
Wsteczny: 3,636
Przekładnia główna: 4,600

Zawieszenie kół jezdnych
Z przodu: niezależne, mocowane do ramy pomocniczej; kolumny MacPherson; sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów
Z tyłu: pół-zależne, zespolona belka skrętna (CTBA), sprężyny śrubowe i amortyzatory gazowe

Układ kierowniczy
Rodzaj: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem elektrycznym MDPS (Motor Driven Power Steering)

Liczba obrotów
kierownicy: 3,4 − pomiędzy położeniami skrajnymi
Średnica zawracania: 9,8 m (minimum)

Hamulce
Wspomaganie: pojedynczy siłownik podciśnieniowy ∅ 9-cali (242,6 mm)
Hamulce przednie: tarcze wentylowane ∅ 241 x 18 mm
Hamulce tylne: bębnowe ∅ 180 x 7 mm (wersje modelowe bez systemu ESC); tarcze lite ∅ 234 x 10 mm (z systemem ESC)
Hamulec pomocniczy: mechaniczny, na koła tylne

Koła i ogumienie
Seryjne: 14" x 5,0J stalowe, ogumienie 155/70R13
Opcjonalne:
- 14" x 5,0J stop lekki, ogumienie 165/60R14
- 15" x 5,5J stop lekki, ogumienie 175/50R15
Koło zapasowe: brak; zestaw naprawczy ogumienia

Wymiary zewnętrzne (w mm)
Długość: 3595
Szerokość: 1595 (bez lusterek bocznych)
Wysokość: 1480
Rozstaw osi: 2385
Zwis przedni: 700
Zwis tylny: 510
Rozstaw kół przednich: 1421 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)
Rozstaw kół tylnych: 1424 (zależnie od rozmiaru felg/ogumienia)

Wymiary wewnętrzne (w mm) z przodu / z tyłu / z tyłu (3-dr)
Przestrzeń na głowę: 1002 / 962 / 962
Przestrzeń na nogi: 1070 / 820 / 820
Szer. na poziomie ramion: 1290 / 1280 / 1270
Szer. na poziomie bioder: 1225 / 1139 / 1139

Pojemności
Zbiornik paliwa (benzyna): 35 litrów
Zbiornik paliwa (LPG): 27 litrów
Pojemność bagażowa (wg VDA): 152 litry (do linii okien, tylne siedzenia w pozycji normalnej 870 litrów (do linii dachu, tylne siedzenia złożone)

Masy
Minimalna masa własna (kg): 905 (bez kierowcy)
Maksymalna masa własna (kg): 1400

Osiągi
Prędkość maksymalna, km/h 148
Przyspieszenie 0-100 km/h, sek. 14,7
Droga hamowania 41,0 m (tylne hamulce tarczowe), 41,2 m (tylne hamulce bębnowe)

Zużycie paliwa (dane wstępne producenta)
Cykl mieszany, l/100 km: 5,8 (LPG)
Emisja CO2, g/km: 100

Zużycie paliwa z systemem ISG
Cykl mieszany, l/100 km: 5,6 (LPG)
Emisja CO2, g/km: 97

Nadwozie i podwozie
Nadwozie samonośne pięcio-lub trzydrzwiowe, typu hatchback (segment A) o konstrukcji stalowej. Silnik trzycylindrowy, dwu-paliwowy (benzyna-LPG), zabudowany poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni manualnej.

POLECAMY Nowa Kia Carens otrzymała 5 gwiazdek EuroNCAP

Cennik na rynku polskim zostanie ogłoszony na jesieni, a auto trafi do salonów jeszcze w tym roku.

źródło: Kia
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2442
Zdjęcia: 8629
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Kia Picanto LPG (bi-fuel) - małe zwinne i oszczędne auto

01 Paź 2013, 10:37

Tak samo opel zapowiedział montaż fabrycznych instalacji lpg w swoich autach. Teraz temat jest na tapecie, bo sporo osób rezygnuje z diesli na rzecz benzyny z docelowym planem założenia lpg.
blend
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 01 Paź 2013, 10:25
Auto: Peugeot 307
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowy Zlot Citroenów 2CV Światowy Zlot Citroenów 2CV
    Światowy Zlot fanów modelu Citroena 2CV zgromadził miłośników już po raz dwudziesty drugi. Odbył się on pod koniec lipca od 26 do 30 w portugalskim kurorcie Ericeira nad Oceanem Atlantyckim. Światowy Zlot 2CV ...
    SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic
    Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny. 550 km alpejskich dróg ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • BMW E30, lotnisko, drift, 6
      22
      Jak podłączamy kable rozruchowe
      Motocykle storehouse