Kia Rio 1,3 RS 82 KM Silnik PRZYCINA się i delikatnie grzeje

Kia Rio 1,3 RS 82 KM Silnik PRZYCINA się i delikatnie grzeje

01 Maj 2018, 22:00

Witam :)
Mam problem z moją kia. Mój samochód po odpaleniu silnika zagrzewa się delikatnie ponad połowę środkowego wskaźnika (3/4) po czym wskazówka opada do połowy, w trakcie tego niekiedy są momenty gdy czuje jak samochód się "dławi", jakby wtryski się zacinały - dodaje gaz a samochód hamuje silnikiem. Czasami widać po prostu samą temperaturę bez wspomnianego zacinania , wystarczy poczekać chwile albo przekręcić ogrzewanie na ciepłe i opada wskazówka do połowy. Dodatkowo pracuje nierówno, obroty skaczą. Potem się autko jakby odcina i gdy już się unormuje termostat i obroty przestają spadać wszystko wraca do normy. Cały ten procesik trwa około 3 minut potem można normalnie użytkować auto. Powtarzałem pare razy bez znaczenia jest czy silnik jest wcześniej odpalany i ten sam problem na gazie i benzynie.
Nie martwiłbym się tym ale staje się to coraz częściej (w sumie już za każdym razem gdy ją odpalę :P) .
Problem mam od 2 dni zrobiłem około 300 km. W samochodzie jest gaz sekwencja ale problem jest taki sam na gazie czy benzynie. Dodatkowo samochód jest mokry w okolicy zaworów ale nie wiem czy ma to coś wspólnego bo przez 2 msc nic się nie działo a mokro było.
Z tego co wyczytałem na forach (tu też) podejrzenie kończącego się rozrządu lub uszczelki pod głowicą.
Chciałbym zapytać ekspertów :) Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukać na co zwrócić uwagę żeby naprawić problem?
KochamPunto
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 01 Maj 2018, 21:36
Auto: kia rio

Re: Kia Rio 1,3 RS 82 KM Silnik PRZYCINA się i delikatnie grzeje

02 Maj 2018, 08:51

W pierwszej kolejności sprawdziłbym termostat. Z tego co piszesz samochód rozgrzewa się i później temperatura spada nie powinno to być praktycznie zauważalne bo termostat otwiera się przeważnie powyżej 88 stopni w większości samochodów, a ty obserwując wskazówkę temperatury powinieneś widzieć jak utrzymuje się w jednej pozycji może się minimalnie wychylić w jedną lub drugą stronę ale nie powinno to być praktycznie zauważalne.
Tak samo przy odkręcaniu ogrzewania temperatura płynu chłodzącego nie powinna spadać.
Sprawdź może na początku czy w układzie chłodzenia jest wystarczająca ilość płynu i czy go nie ubywa?
KochamPunto napisał(a):Dodatkowo samochód jest mokry w okolicy zaworów ale nie wiem czy ma to coś wspólnego bo przez 2 msc nic się nie działo a mokro było.
Jeżeli lekko się poci to nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika.

KochamPunto napisał(a):Z tego co wyczytałem na forach (tu też) podejrzenie kończącego się rozrządu lub uszczelki pod głowicą.
Jaki masz przebieg i czy rozrząd był wcześniej wymieniany? Moim zdaniem raczej to nie wina rozrządu.
Czy samochód kopci na biało po odpaleniu?
Jaki przebieg mają świece i kable WN?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6767
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR Koncepcyjne crossovery Toyoty od R-SC do C-HR
    Crossover Toyoty oparty na C-HR Concept to najnowszy produkt japońskiego koncernu. Auto trafi na rynek w połowie tego roku, jednak jego historia sięga 15 lat wstecz, kiedy zadebiutował koncept R-SC. Wciąż nie wiemy, jak będzie ...
    Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM
    Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie ...

  •  
    • Automatyczna dźwignia zmiany biegów, Mazda CX-3
      Kałuża z błotem
      BMW Concept Active Tourer, 2012
      Car audio, video 2007