Losowe wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Random / multiple cylinder(s) - misfire detected
- Nierówno pracujący silnik z falującymi obrotami.
- Charakterystyczne pyrkanie z wydechu.
- Wyczuwalne szarpanie podczas pracy silnika.
- Zapach paliwa wyczuwalny z wydechu.
Kiedy pojawia nam się wspomniany kod P0300 oznacza to że na cylindrach wykryto wypadanie zapłonu. W tym przypadku jest to losowe wypadanie zapłonu więc dotyczy więcej niż jednego cylindra i może występować na wszystkich.
- Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa.
- Wiązka elektryczna, kostka podłączeniowa wtryskiwaczy paliwa posiad przerwę w obwodzie lub zwarcie.
- Uszkodzone lud nieprawidłowo działające świece zapłonowe.
- Nieszczelny układ dolotowy.
- Że działający czujnik faz rozrządu.
- Uszkodzona cewka zapłonowa lub ma słabe połączenie elektryczne.
- Za niskie ciśnienie paliwa.
- Za niska kompresja w cylindrach w których wykryto problem.
- Uszkodzony czujnik spalania stukowego.
- Wadliwie działająca sonda lambda.
W pierwszej kolejności nalezy sprawdzić czy nie występują inne błędy które mogą być bezpośrednio powiązane z tym błędem takie jak np. P0301, P0302, P0303 itp. One mogą naprowadzić nas bezpośrednio na szybsze rozwiązanie problemu.
- Sprawdzenie i ewentualna wymiana świec zapłonowych.
- Sprawdzenie kabli zapłonowych ich wymiana, a w przypadku cewek diagnoza ewentualna zamiana miejscami w celu sprawdzenia czy to nie ich wina i na końcu wymiana o ile któraś z nich okaże się wadliwa.
- Diagnoza wtryskiwaczy paliwa i ocena ich stanu.
- Usunięcie nieszczelności w układzie dolotowym.
- Wymiana uszkodzonego czujnika faz rozrządu.
- Wymiana pompy paliwa i filtra paliwa.
- Wymiana sondy lambda.
Rozwiązanie problemu Wymiana świec na irydowe i wyczyszczenie złączy elektrycznych przy cewkach. Problem ustąpił całkowicie.
Rozwiązanie problemu Wymiana cewki zapłonowej.
Rozwiązanie problemu Wymiana cewki zapłonowej.