Błąd P0300

  • Kod OBD II to unikalny numer identyfikujący błąd w samochodzie
  • Rodzaj kodu
  • Kod błędu P0300

    Szczegółowe dane kodu:
    Kod DTC (Diagnostic Trouble Code): P0300.
    Kod szesnastkowy (Hexadecimal Code): 300.
    Kod dziesiętny (Decimal Code): 768.
    Układ (obszar pojazdu): układ napędowy.
    Kategoria kodu (zakres): P0XXX - P3XXX.
    Typ kodu: generyczny, dotyczy wszystkich producentów i jest określony przez normę SAE.
    Usterka związana z układem: zapłonowym (np. wypadanie zapłonów, przerwy zapłonu).
    Marka pojazdu: wszystkie.

    Opis kodu błędu po polsku:

    Losowe wypadanie zapłonu na róznych cylindrach

    Oryginalny opis kodu błędu po angielsku:

    Random / multiple cylinder(s) - misfire detected

    Jakie mogą być typowe objawy wystąpienia tej usterki?

    - Nierówno pracujący silnik z falującymi obrotami.
    - Charakterystyczne pyrkanie z wydechu.
    - Wyczuwalne szarpanie podczas pracy silnika.
    - Zapach paliwa wyczuwalny z wydechu.

    Jakie mogą być przyczyny pojawienia się tego kodu?

    Kiedy pojawia nam się wspomniany kod P0300 oznacza to że na cylindrach wykryto wypadanie zapłonu. W tym przypadku jest to losowe wypadanie zapłonu więc dotyczy więcej niż jednego cylindra i może występować na wszystkich.

    - Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa.
    - Wiązka elektryczna, kostka podłączeniowa wtryskiwaczy paliwa posiad przerwę w obwodzie lub zwarcie.
    - Uszkodzone lud nieprawidłowo działające świece zapłonowe.
    - Nieszczelny układ dolotowy.
    - Że działający czujnik faz rozrządu.
    - Uszkodzona cewka zapłonowa lub ma słabe połączenie elektryczne.
    - Za niskie ciśnienie paliwa.
    - Za niska kompresja w cylindrach w których wykryto problem.
    - Uszkodzony czujnik spalania stukowego.
    - Wadliwie działająca sonda lambda.

    Możliwe warianty naprawy problemu:

    W pierwszej kolejności nalezy sprawdzić czy nie występują inne błędy które mogą być bezpośrednio powiązane z tym błędem takie jak np. P0301, P0302, P0303 itp. One mogą naprowadzić nas bezpośrednio na szybsze rozwiązanie problemu.
    - Sprawdzenie i ewentualna wymiana świec zapłonowych.
    - Sprawdzenie kabli zapłonowych ich wymiana, a w przypadku cewek diagnoza ewentualna zamiana miejscami w celu sprawdzenia czy to nie ich wina i na końcu wymiana o ile któraś z nich okaże się wadliwa.
    - Diagnoza wtryskiwaczy paliwa i ocena ich stanu.
    - Usunięcie nieszczelności w układzie dolotowym.
    - Wymiana uszkodzonego czujnika faz rozrządu.
    - Wymiana pompy paliwa i filtra paliwa.
    - Wymiana sondy lambda.


    Jeżeli powyższe informacje związane z kodem P0300 były przydatne dla Ciebie zostaw nam ocenę.
    Ocena: 5.0/5 (9 głosów)
  • Co powinieneś wiedzieć o kodach OBD 2?

    Kilka pytań na które znajdziesz odpowiedź na forum:
    Gniazdo, wtyczka OBDII - opis pinów - co to jest gniazdo OBDII i co oznaczają poszczególne piny?
    OBD II - On-Board Diagnostics II - sprawdź co oznacza światowy standard diagnostyki pokładowej.
    Tematy z tagiem "OBD" i "OBDII" - sprawdź co piszą inni użytkownicy.

    W przypadku kiedy masz bardziej złożony problem i chciałbyś zasięgnąć porady, pomocy w ustaleniu przyczyny usterki zapraszamy do zadania pytania na forum w dziale: "Diagnostyka samochodowa" podając markę i model auta.

    Jeżeli znalazłeś nie aktualne informacje lub masz więcej danych na temat opisanego kodu błędu to wyślij informację do użytkownika ArteK wraz z numerem zgłoszenia umieszczonym w temacie [1505] korzystając z tej wiadomości na PW.

    Przedstawione dane na tej stronie służą tylko celom informacyjnym i nie ponosimy odpowiedzialności za działania które podejmujesz wykorzystując je w stosunku do pojazdów. Pamiętaj że posługując się tymi danymi wszystkie naprawy które wykonujesz robisz na własną odpowiedzialność.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zredukuj prędkość i zwiększ dystans jadąc po mokrej nawierzchni
    Jazda w deszczu oznacza gorszą widoczność i wydłużony czas reakcji kierowcy, a wjechanie w kałużę może wiązać się z ryzykiem bardzo niebezpiecznego poślizgu wodnego lub uszkodzenia auta. Dlatego na mokrej nawierzchni niezbędne ...
    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...
  • Komentarze
  • ~siwy772020-12-17 09:57:48
    U mnie to był wadliwie działający czujnik faz rozrządu. Po wymianie problemy ustąpiły, a mechanicy rozkładali już ręce.