Kontrolka silnika Audi a3 8l 1.6 8v

08 Maj 2018, 14:59

Witam,

Jakiś czas temu zaczęła mi się świecić kontrolka silnika - auto delikatnie przerywało na zimnym silniku. Wizyta w warsztacie zakończyła się wymianą paru rzeczy - nie wiem, czy obie rzeczy, które wymienię były wymieniane z tego powodu czy dodatkowo.

- termostat,
- świeca iskrowa 4x,

Tego samego dnia lub następnego po wizycie w warsztacie zapaliła się ponownie. Pojechałem do nich i stwierdzili, że zalałem może paliwo gorszej jakości. Skasowanie błędu i powrót do domu. Zatankowałem od razu na lepszej stacji, nie noname we wsi. Kontrolka zniknęła po dniu czy dwóch. Było okej przez chwilę. Później znów zapalała się i gasła i nadal było czuć te dławienie się gdzieś na silniku.

Zatankowałem na słabszej stacji, tańsze paliwo. Po 2 razach znów zaczęła się świecić. Postanowiłem wrócić na normalną stację i znów zgasła. Ale w końcu nawet i po dobrej stacji zaczęła się świecić... I już nie gaśnie.

Kilka dni temu postanowiłem zatankować 98. No i po przejechaniu jakiegoś dłuższego odcinka - lampka zgasła. Tak nie świeciła aż 2 dni. Znów czasem dusi i mam lampkę...

Co trzeba wymienić czy zrobić by przestało się tak dziać? Jak to naprawić? Nie mam chwilowo jak sprawdzić błędu, ale postaram się to zrobić. Co zazwyczaj jest przyczyną?

Dziękuje i pozdrawiam,
Przemo
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2018, 13:08

Pamiętasz jaki to był kod błędu?

Z twojego opisu wynika że problem pojawia się ja masz mniej paliwa w baku. Zastanawiam się czy w zbiorniku np nie masz wody lub jakiś nieczystości. Tankujesz auto do pełna?

Ja bym zrobił tak: zatankował do pełna i kupił jakiś depresator do benzyny np. Liqui Moly. Następnie wyjeździł paliwo do rezerwy i obserwował kiedy występują wskazane problemy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Maj 2018, 19:12

Możliwe, że napisałem trochę chaotycznie.

Zawsze tankuje do pełna i wyjeżdżam do rezerwy lub prawie rezerwy. Wydaje mi się, że ludzie określają takie zjawisko jako "nie pali na jeden gar", ale u mnie tylko się poddusza i jedzie dalej.

Czym jest ten "depresator do benzyny"? Co jest jego zadaniem?

Kodu błędu niestety nie pamiętam. Jutro ma przyjechać znajomy z jakimś wynalazkiem - obstawiam chinczyka, mam nadzieje, że to odczyta błąd, a nie go tylko skasuje.

Dziękuje za odpowiedź!
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Cze 2018, 12:33

Witam... Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi... Kolega dzień później się nie pojawił i w sumie nie mogliśmy się zgrać... Dziś przypomniałem sobie, że kiedyś sam miałem taki kabel. Przeszukałem dom i udało mi się go znaleźć...

Stary interface, ale działa... Także skan błędów i taki rezultat:

3 Faults Found:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0130 - 35-00 - Malfunction in Circuit
17831 - Secondary Air Injection System; Bank 1
P1423 - 35-10 - Insufficient Flow - Intermittent
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 35-10 - System Too Lean - Intermittent

Readiness: 0000 0000


Co do lambdy, w serwisie kiedy wymienili mi świece - powiedziano, że lambda wariuje bo dostaje czasem za wysokie napięcie (czy za niskie), ale to spowodowane może być paliwem...

Reszta nie wiem co oznacza. jakieś propozycje?
encoresin
Nowicjusz
 
Posty: 43
Zdjęcia: 1
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1.6 8V
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lip 2018, 19:08

ja bym wymienił filtry pal i powietrza potem sprawdził bym ciśnienie pal manometr do tej operacji koszt 100zł
krzysiek2231
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 17 11 1935
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: seat cordoba
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Instalacje gazowe II generacji
    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ...