LAND ROVER DISCOVERY I blokada mostów

11 Paź 2008, 21:14

wiem 8)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

13 Paź 2008, 08:10

Witam.
Dzięki za wyjaśnienia. Powiedzcie jeszcze jak włączyć blokadę bo na lewarku mam możliwość ustawienia dwóch pozycje:
1 - DIFF
2 - LOCK
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

13 Paź 2008, 13:24

Witam,
ja tez jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Discovery z 1998 roku. Sam zadawałem wiele pytań na temat aut terenowych, gdyż jestem raczej laikiem w tych sprawach... Ale skoro juz używam czegoś, to raczej staram się wiedzieć, jak to robić. Dlatego, jako praktyczny użytkownik pozwoliłem sobie napisać kilka słów na temat używania reduktora i właczania blokady mechanizmu różnicowego w Lan Roverze Discovery.
Ten lewarek (mała dźwignia) porusza się w dwóch równoległych liniach - dla uproszczenia bedę używał pojęcia prawej i lewej.
Po prawej stronie mamy 3 położenia. W trakcie normalnej jazdy dźwignia znajduje się w tylnym połozeniu po prawej stronie.
Aby właczyć reduktor należy auto zatrzymać wrzucić luz i przesunąć małą dźwignię do przodu - w górne (przednie) położenie (cała operacja odbywa się po prawej linii). W ten sposób mamy właczony reduktor i możemy normalnie jeździć (skręcać) - coś jak biegi polowe w traktorze :) - w praktyce - przy ruszaniu pod górę, z ciężką przyczepą itp. żeby nie spalic sprzęgła.
Aby właczyć blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego ponownie należy zatrzymać auto, wrzucić luz, a małą dźwignię ustawić w położeniu neutralnym - środkowe po prawej stronie (jeżeli jeździliśmy normalnie - to jedno położenie do przodu, jeżeli z właczonym reduktorem - to cofnąć do tyłu), następnie przesunąć dźwignię w lewo i tu mamy dwie możliwości wyboru jazdy z właczoną blokadą:
1) z właczonym reduktorem - dźwignia w lewo i do przodu
2) bez reduktora - dźwignia w lewo i do tyłu