LAND ROVER DISCOVERY I blokada mostów

11 Paź 2008, 21:14

wiem 8)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

13 Paź 2008, 08:10

Witam.
Dzięki za wyjaśnienia. Powiedzcie jeszcze jak włączyć blokadę bo na lewarku mam możliwość ustawienia dwóch pozycje:
1 - DIFF
2 - LOCK
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

13 Paź 2008, 13:24

Witam,
ja tez jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem Discovery z 1998 roku. Sam zadawałem wiele pytań na temat aut terenowych, gdyż jestem raczej laikiem w tych sprawach... Ale skoro juz używam czegoś, to raczej staram się wiedzieć, jak to robić. Dlatego, jako praktyczny użytkownik pozwoliłem sobie napisać kilka słów na temat używania reduktora i właczania blokady mechanizmu różnicowego w Lan Roverze Discovery.
Ten lewarek (mała dźwignia) porusza się w dwóch równoległych liniach - dla uproszczenia bedę używał pojęcia prawej i lewej.
Po prawej stronie mamy 3 położenia. W trakcie normalnej jazdy dźwignia znajduje się w tylnym połozeniu po prawej stronie.
Aby właczyć reduktor należy auto zatrzymać wrzucić luz i przesunąć małą dźwignię do przodu - w górne (przednie) położenie (cała operacja odbywa się po prawej linii). W ten sposób mamy właczony reduktor i możemy normalnie jeździć (skręcać) - coś jak biegi polowe w traktorze :) - w praktyce - przy ruszaniu pod górę, z ciężką przyczepą itp. żeby nie spalic sprzęgła.
Aby właczyć blokadę międzyosiowego mechanizmu różnicowego ponownie należy zatrzymać auto, wrzucić luz, a małą dźwignię ustawić w położeniu neutralnym - środkowe po prawej stronie (jeżeli jeździliśmy normalnie - to jedno położenie do przodu, jeżeli z właczonym reduktorem - to cofnąć do tyłu), następnie przesunąć dźwignię w lewo i tu mamy dwie możliwości wyboru jazdy z właczoną blokadą:
1) z właczonym reduktorem - dźwignia w lewo i do przodu
2) bez reduktora - dźwignia w lewo i do tyłu
Po właczeniu blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego na tablicy zapala się H - tak, jak zdecydowanie bardziej doświadczeni koledzy pisali wcześniej - NIE MOŻNA JEŹDZIĆ Z WŁACZONĄ BLOKADĄ PO TWARDYM!!! czyli jak paki się H na tablicy - nie można skręcać na twardym, a najlepiej w ogóle nie używac tego gdy nie ma takiej potrzeby, tzn, gdy samochód może jechac normalnie, lub z reduktorem.
Sprawdzałem już moje autko trochę i raz użyłem blokady - jazda pod stromą górę po mokrej trawie i błocie - udało się!!! Ale kolega twierdzi, że najwazniejszą sprawą są tu odpowiednie opony.
Włączanie i wyłaczanie reduktora i blokady - czasem lepiej wychodzi na włączonym biegu, na lekko popuszczonym sprzęgle - trzeba wyczuć moment.
Pozdrawiam
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

13 Paź 2008, 18:01

diff lock to jest jedna pozycja pozdrawiam
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663

21 Paź 2008, 09:21

Witam.
Jak koledzy pisali wcześniej : NIE MOŻNA JEŹDZIĆ Z WŁACZONĄ BLOKADĄ PO TWARDYM.
To po co włączać blokadę bez reduktora?
jano_j
Nowicjusz
 
Posty: 19

21 Paź 2008, 19:51

blokada i reduktor, to jakby dwie oddzielne sprawy. Reduktor powoduje, że jedziesz jakby traktorem na biegach polowych, stosuje sie go pod dużą górę, z ciężką przyczepą, genaralnie chyba najbardziej praktycznie można to ująć - żeby nie spalić sprzegła. Jeżeli np. w błocie na płaskim zakopiesz się tak, że mielą ci koła, to nie ma potrzeby właczac reduktora, a jedynie sama blokadę i powinieneś wyjechać. Ale jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce np pod górę, albo przy wyjeżdzie z jakiegoś dołu, to żeby nie spalic sprzęgła przy ruszaniu, użyj reduktora. generalnie reduktor nie ma nic wspólnego z twardym - miękkim, tu chodzi o obciążenia przy ruszaniu, inne przełożenia po prostu. Właczony reduktor - duże obroty - mała prędkość. Jak auto nie daje rady pod górę na przykład na jedynce - wtedy reduktor. A blokada tak, jak pisałem wcześniej, może być używana z reduktorem lub bez niego.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

11 Lis 2008, 11:54

witam
a jak sprawdzić czy te wszystkie mechanizmy napewno działają ?

pozdrawiam
EdEk
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Wałcz

11 Lis 2008, 18:02

po włączeniu reduktora ruszysz bez problemu z dwójki lub trójki, bez reduktora ciężko :wink:
blokadę międzyosiową najlepiej sprawdzić w jakiejś piaskowni, przy włączonej przedni i tylnia oś napędzana jest stale (te same prędkości obrotowe), przy nie włączonej może wystąpić brak napędu na jedną z osi lub prędkości obrotowe przedniej i tylnie osi będą się różnić od siebie.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

11 Lis 2008, 18:05

Co do sprawdzenia reduktora - możesz to zrobić zawsze i wszędzie. Różnica jest od razu widoczna :)
Co do blokady - najlepiej wjedź w jakieś błoto, może pod górę - żeby w razie czego, gdyby jednak coś nie działało, można było się cofnąć z pomocą grawitacji :0 i jak koła zaczną mielić, to spróbuj włączyć blokadę :) - powinno pomóc.
Włączona blokada jest sygnalizowana na desce pomarańczowym "H".
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

23 Lut 2009, 01:38

A moja dźwigienka nie za bardzo chce iść w lewo. Czy jest na to jakiś konkretny sposób?
Rockrider8.1
Nowicjusz
 
Posty: 1

23 Lut 2009, 16:03

Rockrider8.1 napisał(a):A moja dźwigienka nie za bardzo chce iść w lewo. Czy jest na to jakiś konkretny sposób?


Prawdopodobnie masz wyrobione taki plastikowe tulejki przy dźwigni od reduktora.
EdEk
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Wałcz

23 Lut 2009, 18:09

A moze tak moderator by przykleił ten post jako obsługa reduktora w Dyskotece ?!
Jest post ale ogólnie o terenówkach a w dyskotece to trochę się różni.
Ostatnio edytowany przez EdEk, 24 Lut 2009, 12:11, edytowano w sumie 1 raz
EdEk
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: Wałcz

24 Lut 2009, 09:33

się robi :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce